email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile reguli pentru plafonul pentru microintreprinderi. Majorare de la 65.000 euro la 100.000 euro

plafonordonantamicrointreprinderiimpozitul pe venitmajorarecodul fiscal 2016

 La 27 octombrie a fost adoptata de catre Guvern noua ordonanta care aduce nenumarate modificari Codului fiscal. Am amintit intr-un articol recent pe aceasta tema ca sunt aduse nu mai putin de 62 de modificari  (in Codul fiscal si in Codul de procedura fiscala).

Discutam insa, prin cele ce urmeaza, despre noile prevederi care modifica unele conditii referitoare la impozitul pe veniturile microintreprinderilor.

In concret, noua ordonanta majoreaza plafonul de incadrare in acest sistem de impunere de la 65.000 euro la 100.000 euro.

Totodata, in vederea stimularii crearii de noi locuri de munca și pentru așezarea echitabila a sarcinii fiscale intre microintreprinderile, cu si fara salariati, se introduce un sistem diferentiat de cote de impozitare, intre 1%-3% .

Noile cote de impozitare pe veniturile microintreprinderilor, valabile de la 1 ianuarie 2016, sunt:

a)1% pentru microintreprinderile care au peste 2 salariati, inclusiv;
b) 2% pentru microintreprinderile care au un salariat;
c) 3 % pentru microintreprinderile care nu au salariati.

Aceeasi ordonanta introduce reguli pentru combaterea folosirii unor contracte de munca temporare pentru a se beneficia de cotele de impozitare reduse fata de cota de 3%.

In ce priveste impozitul pe venit, retinem urmatoarele noi aspecte:

1. Venituri din salarii si asimilate salariilor

In situatia veniturilor din salarii si asimilate salariilor obtinute in afara functiei de baza, impozitul lunar e determinat prin aplicarea cotei de 16% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul brut si contributiile sociale obligatorii aferente unei luni, datorate potrivit legii in Romania sau in conformitate cu instrumentele juridice internationale la care Romania este parte, precum si, dupa caz, a contributiei individuale la bugetul de stat datorata potrivit legii, pe fiecare loc de realizare a acestora.

Masura a avut in vedere corelarea terminologiei utilizate la determinarea impozitului pe veniturile din salarii si asimilate salariilor, atat pentru cele obtinute la functia de baza cat și cele in afara functiei de baza, prin inlocuirea sintagmei "contributiile sociale obligatorii aferente unei luni, datorate potrivit legii in Romania si a contributiilor sociale obligatorii datorate in statele membre ale Uniunii Europene, Spatiului Economic European si Confederatiei Elvetiene potrivit prevederilor regulamentelor Uniunii Europene, precum si in statele cu care Romania are incheiate conventii/acorduri privind coordonarea sistemelor de securitate sociala", cu sintagma "contributiile sociale obligatorii aferente unei luni, datorate potrivit legii in Romania sau in conformitate cu instrumentele juridice internationale la care Romania este parte, precum si, dupa caz, a contributiei individuale la bugetul de stat datorata potrivit legii". Astfel, se face referire la intreaga legislatie internationala cu privire la contributiile sociale obligatorii, pentru a elimina eventualele confuzii ce ar putea aparea in aplicarea respectivelor reglementari.

Veniturile din dividende

Pentru veniturile sub forma de dividende, inclusiv castigul obtinut ca urmare a detinerii de titluri de participare definite de legislatia in materie la organisme de plasament colectiv se devanseaza masura de reducere a cotei de impozit de la 16% la 5% din suma acestora, impozitul fiind final.

Venitul din pensii

Precizarea in mod expres, la stabilirea venitului impozabil din pensii, ca element de calcul deductibil, a contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate datorata potrivit legii, in vederea specificarii tipului de contributie sociala obligatorie datorata potrivit legii.

 

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plafonordonantamicrointreprinderiimpozitul pe venitmajorarecodul fiscal 2016


Data aparitiei: 28 Octombrie 2015

Votati articolul "Noile reguli pentru plafonul pentru microintreprinderi. Majorare de la 65.000 euro la 100.000 euro":
Rating:

Nota: 4.8 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X