email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

De cand se vor folosi noile case de marcat? Termenele pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic au fost prorogate

noile case de marcatcasele de marcat2016jurnal electronic2017

Prin OUG 91/2014 s-au introdus prevederi cu privire la obligativitatea utilizarii de aparate de marcat cu jurnal electronic de catre operatorii economici si eliminarea aparatelor de marcat cu rola jurnal. Aceasta masura legislativa urmareste ca intr-o perioada de tranzitie sa alinieze sistemul de aparate de marcat fiscale utilizate in Romania cu cele folosite de celelalte tari europene, Romania fiind singura tara europeana in care se mai utilizeaza aparate de generatie veche, cu role martor de hartie. Introducerea noilor case de marcat  urmeaza a se efectua in cadrul unei perioade de tranzitie.

Termenele limita pentru utilizarea exclusiva a noilor case de marcat au fost stabilite initial prin OUG 91/2014 si modificate ulterior prin OG nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative.

Recent, printr-un act normativ publicat in Monitorul Oficial aceste termene au fost prorogate. Este vorba de OUG 57 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare, publicata in Monitorul Oficial nr. 923 din 11 decembrie 2015.

Dupa cum se arata in cuprinsul actului normativ,  prorogarea termenelor de legiferare este obligatorie atat pentru evitarea incalcarii prevederilor Directivei 98/34/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 22 iunie 1998 de stabilire a unei proceduri pentru furnizarea de informatii in domeniul standardelor si reglementarilor tehnice, cat si pentru evitarea unui impact economic negativ asupra mediului de afaceri avand in vedere faptul ca legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, are ca termen de aprobare data de 31 decembrie 2015, precum si faptul ca, odata elaborate, aceste acte normative care au caracter tehnic se notifica Comisiei Europene in conformitate cu dispozitiile directivei, termenul de asteptare a unui raspuns fiind de minimum trei luni, la care se adauga alte trei luni in cazul in care Comisia Europeana sau unul ori mai multe state membre transmit observatii sau opinii detaliate.

Astfel, noile case de marcat se vor utiliza exclusiv incepand cu data de 1 aprilie 2017 de catre operatorii economici care au calitatea de mari contribuabili, incepand cu data de 1 iulie 2017 de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mijlocii si incepand cu data de 1 noiembrie 2017 de catre operatorii economici care au calitatea de contribuabili mici, potrivit dispozitiilor legale.

Incepand cu data de 1 octombrie 2016, Comisia autorizeaza numai distribuitori pentru aparatele de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Legislatia subsecventa Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare urmeaza a se aproba pana la data de 30 iunie 2016.

 

 


Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
noile case de marcatcasele de marcat2016jurnal electronic2017


Data aparitiei: 15 Decembrie 2015

Votati articolul "De cand se vor folosi noile case de marcat? Termenele pentru introducerea caselor de marcat cu jurnal electronic au fost prorogate":
Rating:

Nota: 4.54 din 5 din 12 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Contabilitatea in domeniul agriculturii: noutati fiscal-contabile si monografii contabile specifice

    • Cu siguranta stiti deja ca modificarile privind legislatia in domeniul agriculturii sunt multe si nisate pe fiecare subdomeniu al acestei arii de activitate. De asemenea, este evident cat de important este sa aveti inregistrari contabile ireprosabile, astfel incat atat dvs., cat si persoana pe care o reprezentati, sa incheiati fiecare an fiscal in mod profitabil!  Ghidul practic ...» citeste mai departe aici

  • Manualul de Politici Contabile: 3 argumente pentru necesitatea sa

    • Obligativitatea existentei unui manual de politici contabile este prevazuta de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin precizarea obligatiei dezvoltarii politicilor si procedurilor contabile prevazute de reglementarile contabile date in aplicarea Legii contabilitatii. In aplicarea reglementarilor contabile, societatile trebuie sa dezvolte politici contabile proprii care se aproba de administratori, potrivit leg...» citeste mai departe aici

  • Fisa Postului pentru Referent de specialitate financiar-contabilitate [Model]

    • Fisa postului pentru Referent de Specialitate Financiar-Contabilitate defineste in detaliu atributiile si responsabilitatile acestuia, stipuland cerintele necesare pentru ocuparea acestui rol, precum si conditiile de lucru si obligatiile specifice. In cadrul acestei fise, se ofera o imagine clara asupra sarcinilor zilnice si a competentelor personale necesare pentru a excela pe acest post.   In Fisa Postului pentru Referent de specialit...» citeste mai departe aici

  • Societate cu cod de TVA anulat din oficiu: ce implicatii are asupra deducerii TVA

    • De la inceput precizam ca nu deduceti TVA in perioada in care codul de TVA este anulat. Aceasta optiune este posibila doar ulterior, daca reactivati codul de TVA. Intrebare: "Societate cu cod TVA anulat din oficiu (nedepunere deconturi TVA): se poate deduce TVA-ul din facturile receptie marfa pe perioada in care codul a fost anulat? Exista vreo situatie cand TVA-ul poate fi dedus in aceasta perioada?" Raspuns:...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X