email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Perioada de inventariere si aspecte contabile. Inscrierea in Decizia de inventariere

inventariereomfp 2861/2009extras de contfurnizoriextraseleclienti

In randurile de mai jos, stabilim in ce masura se poate trece in Decizia de Inventariere termenul cuprins intre 31.12.2015 - 31.01.2016. De asemenea, referitor la extrasele de cont, vom vedea daca se pot trimite la furnizori/clienti la 30.09.2015.

Procedura inventarierii adoptata prin OMFP 2861/2009 nu precizeaza vreun termen sau vreo data explicita pentru efectuarea inventarierii. In acest sens, fiecare entitate, in functie de marime si structura organizatorica, poate stabili o anumita perioada de inventariere, de obicei dar nu obligatoriu, la finele exercitiului. Astfel, consideram ca puteti efectua inventarierea in perioada 31.12.2015 – 31.01.2016.

Insa inventarierea are ca obiectiv determinarea situatiei patrimoniale a societatii, identificarea faptica si scriptica a valorii activelor si pasivelor societatii. In acest sens, rezultatul inventarierii trebuie inregistrat potrivit contabilitatii de angajamente si a principiului independentei exercitiului la perioada la care se refera, in situatiile financiare anuale pentru ca acestea sa reflecte imaginea fidela.

Consideram atipica solicitarea confirmarilor de sold la 30 septembrie de catre clientii si furnizorii societatii insa este legala si poate fi o proba de corectitudine a situatiilor financiare, entitatea putand sa justifice eventualele rulaje ulterioare.

Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de Adrian Benta - Consultant fiscal si doctor in economie

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Cine are obligatia efectuarii inventarierii patrimoniului? AMENDA ajunge pana la 5.000 lei!


Scapati de orice grija privind inventarierea!
Urmati pas cu pas instructiunile prezentate pe lucrarea “Manualul de Inventariere”!


Gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inventariereomfp 2861/2009extras de contfurnizoriextraseleclienti


Data aparitiei: 17 Decembrie 2015

Votati articolul "Perioada de inventariere si aspecte contabile. Inscrierea in Decizia de inventariere":
Rating:

Nota: 3 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

  • Societate infiintata in 2024. Ce conditii trebuie sa indeplineasca pentru a plati impozit micro in 2025

    • Urmatorul studiu de caz se concentreaza asupra unei firme constituite in septembrie 2024, care, avand statut de platitor de impozit pe profit, analizeaza posibilitatea de a trece, incepand cu anul 2025 sau 2026, la regimul de microintreprindere. Potrivit specialistilor PortalContabilitate.ro, in conformitate cu art. 48 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, p...» citeste mai departe aici

  • Bon fiscal sub 100 de euro: Iata conditia obligatorie pentru a putea deduce TVA!

    • Va reamintim ca prevederile art. 299 pct. 69, alineatul (6) din Normele de aplicare specifica faptul ca: "Pentru achizitiile de bunuri si servicii pe baza de bonuri fiscale emise in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, deducerea taxei poate fi justificata cu bonurile fiscale care indepli...» citeste mai departe aici

  • Amnistia fiscala: cum puteti beneficia de facilitati fiscale

    • Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Brasov vine in sprijinul contribuabililor, informandu-i cu privire la aplicarea unor masuri de amnistie fiscala si acordarea unor bonificatii, dupa cum urmeaza:   Debitorii persoane fizice si juridice, inclusiv institutiile si autoritati publice, pot beneficia de anularea de accesorii (dobanzi si penalitati) aferente obligatiilor bugetare administrate de organul fiscal central (ANAF), inclusiv de catre organe...» citeste mai departe aici

X