email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?

redeventa achitatalipsa facturiistatie de epurareredeventecodul fiscal

In cazul de mai jos, primaria orasului solicita societatii de epurare a apei o redeventa pentru exploatarea statiei de epurare. Vom vedea daca exista obligatia Primariei (Consiliul Local) sa emita factura cu valoarea redeventei. Daca nu exista obligatia emiterii facturii atunci vom vedea care este documentul justificativ de inregistrare pe cheltuieli a redevendei in contabilitatea prestatorului.

Factura trebuie emisa catre fiecare beneficiar de orice persoana impozabila (inclusiv persoanele impozabile care aplica regimul special de scutire pentru intreprinderi mici) care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii conform art. 319 alin. 6 lit. a din Codul fiscal.

Situatiile in care nu este obligatorie emiterea facturii sunt cele precizate la art. 319 alin. 7 si alin. 10 din Codul fiscal, respectiv pentru operatiuni scutite fara drept de deducere, livrari de bunuri ori prestari de servicii catre populatie pe baza de bon fiscale s.a. In concluzie, primaria va trebui sa emita factura, daca indeplineste conditiile pentru a fi considerata persoana impozabila in conformitate cu prevederile art. 269 alin. 5-6 din Codul fiscal (in opinia noastra, aceste conditii sunt indeplinite si primaria este considerata persoana impozabila in legatura cu toate redeventele incasate din concesiunea bunurilor primariei).
 
Deoarece beneficiarul nu este cel in masura sa stabileasca calitatea de persoana impozabila a primariei, in lipsa facturii va putea inregistra redeventa in cheltuieli in baza ordinului de plata sau a extrasului de cont, care reprezinta document justificativ pentru operatiunile pentru care, conform prevederilor Codului fiscal, nu exista obligatia intocmirii facturii, dupa cum se specifica la pct. 25 teza a doua din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP 2634/2015 privind documentele financiar-contabile.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
redeventa achitatalipsa facturiistatie de epurareredeventecodul fiscal


Data aparitiei: 18 Noiembrie 2016

Votati articolul "Redeventa achitata primariei. Cum facem inregistrarea in contabilitate in lipsa facturii?":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X