In analiza de mai jos, avem o firma de distributie consumabile care incheie cu o alta firma un contract prin care cumparatorul primeste anual un bonus in produse cu o valoare de 10.000 lei. Acest bonus a fost primit de catre societatea cumparatoare la inceputul derularii contractului, respectiv luna aprilie 2017, si a primit produse pe baza de aviz de insotire a marfii in valoare de 8800 lei. Firma cumparatoare urmeaza sa vanda aceste produse catre diversi clienti persoane juridice. Vom vedea cum evidentiaza firma care a primit aceste marfuri pe baza de aviz in contabilitate, precum si care este tratamentul contabil.
Conform OMFP nr.2634/2015 privind documentele financiar-contabile, Avizul de insotire a marfii este un document care poate fi utilizat pentru primirea marfii in gestiune, dupa caz.
In lipsa facturii emise de catre furnizor se poate efectua receptia bunurilor primite doar pe baza informatiilor care pot fi preluate din contract, comanda, aviz si orice alt document din care rezulta specificatia bunurilor, cantitatea si pretul unitar al acestora.
Astfel, in situatia prezentata de dvs., veti inregistra marfa primita in gestiune pa baza avizului de insotire a marfii, intocmind NIR.
MONOGRAFIE recomandata:
1.La receptia marfii receptionata in baza avizului, se debiteaza contul 8033 " Valori materiale primite in pastrare sau custodie"
2. Inregistrarea facturilor de vanzare, la data emiterii acestora, cand are loc transferul dreptului de proprietate asupra bunurilor
Manual de politici contabile - Stick USB
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
4111 "Clienti" = %
707 "Venituri din vanzarea marfurilor"
4427 "TVA colectata"
3. Pe masura ce se livreaza componentele pe baza de Aviz de insotire a marfii,se crediteaza contul 8033 " Valori materiale primite in pastrare sau custodie"
4.Scaderea din gesiune a marfurilor vandute
607 "Cheltuieli privind marfurile" = 371 " Marfuri"
Receptia bunurilor se inregistreaza in contul de marfuri pe baza avizului in corespondenta cu contul 408 "Furnizori facturi nesosite".
Ulterior, daca furnizorul emite factura de marfa, aceasta se va inregistra in contabilitatea firmei care primeste marfa astfel:
% = 408 "Furnizori facturi nesosite"
371 " Marfuri"
4428 "TVA neexigibila"
In momentul in care se primeste factura, aceasta se va inregistra in corespondenta cu contul 408 "Furnizori facturi nesosite"
408 "Furnizori facturi nesosite" = 401" Furnizori"
4426 "TVA deductibila" = 4428 "TVA neexigibila
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabriela Ilicea - Economist si expert contabil