Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Scoatere din evidenta creante prescrise. Cum sa nu pierdem si mai multi bani decat am pierdut deja

scoatere din evidentaavansuricreante prescrisecodul fiscal

Procedurile nefinalizate, aspectele scapate din vedere, articolele din Codul fiscal pe care nu le interpretam corect, toate acestea sunt situatii care ne pot crea probleme si care ne pun in pericol nu doar functia, ci si veniturile de care trebuie sa avem grija.

Tocmai de aceea, este adesea excelent sa invatam din experienta altora, avand la indemana studii de caz precum cel de mai jos.

In analiza pe care v-o propunem, se prezinta urmatoarele date: "In anii 2008-2009 am achitat catre un furnizor, prin banca, avansuri diverse pentru care s-au emis facturi fiscale pe baza carora am dedus TVA (TVA recunoscut si in procesele-verbale de control din acea perioada). In luna octombrie 2016 am inregistrat 654 = 4091 cu suma achitata integral intrucat termenul de prescriptie era implinit la data de 31.12.2014. Cu acest furnizor nu avem confirmari de sold si in plus in luna iunie 2016 s-a dat si hotararea definitiva de inchidere a procedurii falimentului. Inregistarile initiale au fost 4091 = 401, 4426 = 401,401 = 5121. Suntem obligati sa ajustam baza de impozitare a TVA daca avansul a fost integral achitat? Termenul de prescriptie este implinit".


La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora, conform punctului 328 din OMFP 1802/2014.
 
Potrivit art. 287 lit. a) din Codul fiscal, baza de impozitare se reduce  in cazul desfiintarii totale sau partiale a contractului pentru livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, inainte de efectuarea acestora, dar pentru care au fost emise facturi in avans.

Conform punctului 32 alin. (3) si (4) din Normele metodologice, in sensul art. 287 lit. a) si b) din Codul fiscal, desfiintarea unui contract reprezinta orice modalitate prin care partile renunta la contract de comun acord sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti sau a unui arbitraj.
 
Beneficiarii au obligatia sa ajusteze dreptul de deducere exercitat initial, potrivit prevederilor art. 304 alin. (1) lit. b) si art. 305 alin. (4) lit. e) din Codul fiscal, numai pentru operatiunile prevazute la art. 287 lit. a) - c) si e) din Codul fiscal.
 
Conform art. 320  alin. (3) din Codul fiscal, in situatiile in care se ajusteaza baza impozabila conform art. 287 lit. a) - c) si e), daca furnizorul de bunuri/prestatorul de servicii nu emite factura de corectie prevazuta la art. 330 alin. (2), beneficiarul, persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile prevazute la art. 307 alin. (2) - (4) si (6), trebuie sa emita o autofactura in vederea ajustarii bazei de impozitare si a taxei deductibile, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care au intervenit evenimentele prevazute la art. 287 lit. a) - c) si e).

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator
Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018


 
Astfel, avand in vedere ca nu ati efectuat confirmari de sold, iar furnizorul a dat faliment fara a va returna avansul platit, societatea dumneavoastra se regaseste in situatia prevazuta la art. 304 lit. b) din Codul fiscal (exista modificari ale elementelor luate in considerare pentru determinarea sumei deductibile) si aveti obligatia ajustarii TVA pentru avansurile platite pentru care nu ati facut demersuri in vederea recuperarii.



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoatere din evidentaavansuricreante prescrisecodul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 10 Martie 2017


Votati articolul "Scoatere din evidenta creante prescrise. Cum sa nu pierdem si mai multi bani decat am pierdut deja":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?

Intrebare: Va rog frumos sa ma ajutati cu niste sfaturi cum sa procedam corect in urmatorul caz:

- directorul institutiei a desemnat o comisie de inventariere
- gestionarul nu va putea fi prezent la acea inventariere si vrea ca sa fie inlocuit de un alt coleg.
Gestionarul vrea sa faca o cerere scrisa directorului institutiei in acest sens,
prin care sa arate ca cei 2 salariati, gestionarul si inlocuitorul, sunt de acord cu acest lucru.
In OMFP nr.2861/2009, in Norme la art.8 lit.g se spune ca:
Daca gestionarul nu se prezinta nici de aceasta data la locul, data si ora fixate,
inventarierea se efectueaza de catre comisia de inventariere n prezenta reprezentantului
sau legal sau a altei persoane, numita prin decizie scrisa, care sa l reprezinte pe gestionar.

Va rog frumos sa imi spuneti ce inseamna reprezentantul legal al gestionarului ?
Va fi suficienta o simpla cerere si un acord al celor 2 salariati
depuse la registratura institutiei, catre director spre aprobare ?
sau trebuie o Imputernicire facuta la Notariat in acest sens ?

Raspuns: daca gestionarul este in imposibilitatea de a participa la inventariere, acesta va avea loc in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 10 Martie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X