Va propunem de data aceasta o analiza a procedurii contabile si fiscale care se aplica la scoaterea din evidenta la de 31.12.2015 a unor clienti neincasati mai vechi de 3 ani si pentru care nu s-a purtat niciun fel de corespondenta in privinta confirmarii soldurilor in aceasta perioada si totodata s-a renuntat la ideea recuperarii creantelor respective. Vom vedea daca se ajusteaza TVA, precum si care este monografia contabila.
Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrisein cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea acestora.
- Noi 29100 locuri
disponibileVideo Trainingul legislativ Declaratia 112
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Dec 0635 locuri
disponibileSeminarul National de Sanatate si Securitate in Munca, 6 si 7 decembrie 2024, Poiana Brasov
2024, Hotel Sport****, Poiana BrasovVezi detaliiInscriere - Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 20100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Totusi, conform OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile, pct.328 societatea trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale pentru incasarea acestora. Redam mai jos aceste prevederi:
"328. ‐ La scaderea din evidenta a creantelor si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."
Va propunem sa transmiteti notificari/somatii clientilor respectiv si sa efectuati o investigatie vis a vis de situatia acestora - si puteti consulta site-ul registrului comerului, buletinul insolventei, poate au fost radiate /dizolvate/sunt in faliment/reorganziare firmele respective si puteti motiva scoaterea acestora din evident.
Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evident a clientilor prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se vor stipula denumirea clientilor, documentele (nr. si data), valoarea creantei/debitului neincasata/neplatite, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.
In cazul in care clientul nu se afla in procedura de insolventa sau faliment, sau alte cazuri specificate in art. 21 alin. (2) lit. n), coroborat cu art. 22 alin. (1) lit. c) nu se va considera cheltuiala cu scoaterea din evidentele contabile a clientilor neincasati deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit. Speta prezentata de dumneavoastra se incadreaza sub incidenta art.21 alin.(4) lit.(o), fiind o cheltuiala este nedeductibila, pentru platitorii de impozit pe profit.
In cazul falimentului clientului, cheltuiala cu scoaterea din evidenta este deductibila fiscal si TVA se poate ajusta conform art.138 din codul fiscal.
Inregistrarea in contabilitate se face astfel:
654 = 4111/4118
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Cartea verde a contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Daca se ajusteaza si TVA:
4111 = 4427 suma TVA cu minus
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor