Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Zoom contabil: Procedura de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi

Data aparitiei: 09 Martie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
scoatere din evidentaclienti prescrisiinregistrari contabileajustare tvaclienti neincasati

Va propunem de data aceasta o analiza a procedurii contabile si fiscale care se aplica la scoaterea din evidenta la de 31.12.2015 a unor clienti neincasati mai vechi de 3 ani si pentru care nu s-a purtat niciun fel de corespondenta in privinta confirmarii soldurilor in aceasta perioada si totodata s-a renuntat la ideea recuperarii creantelor respective. Vom vedea daca se ajusteaza TVA, precum si care este monografia contabila.

Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrisein cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea acestora.

Totusi, conform OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile, pct.328 societatea trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale pentru incasarea acestora. Redam mai jos aceste prevederi:

"328.  ‐  La scaderea din evidenta a creantelor  si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa  demonstreze ca  au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Va propunem sa transmiteti notificari/somatii clientilor respectiv si sa efectuati o investigatie vis a vis de situatia acestora - si puteti consulta site-ul registrului comerului, buletinul insolventei, poate au fost radiate /dizolvate/sunt in faliment/reorganziare firmele respective si puteti motiva scoaterea acestora din evident.

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evident a clientilor prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se vor stipula denumirea clientilor,  documentele (nr. si data), valoarea creantei/debitului neincasata/neplatite, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

In cazul in care clientul nu se afla in procedura de insolventa sau faliment, sau alte cazuri specificate in art. 21 alin. (2) lit. n), coroborat cu art. 22 alin. (1) lit. c) nu se va considera cheltuiala cu scoaterea din evidentele contabile a clientilor neincasati deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit. Speta prezentata de dumneavoastra se incadreaza sub incidenta art.21 alin.(4) lit.(o), fiind o cheltuiala este nedeductibila, pentru platitorii de impozit pe profit.

In cazul falimentului clientului, cheltuiala cu scoaterea din evidenta este deductibila fiscal si TVA se poate ajusta conform art.138 din codul fiscal.

Inregistrarea in contabilitate se face astfel:
654    =    4111/4118

Daca se ajusteaza si TVA:
4111    =    4427    suma TVA cu minus



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X