email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom contabil: Procedura de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi

scoatere din evidentaclienti prescrisiinregistrari contabileajustare tvaclienti neincasati

Va propunem de data aceasta o analiza a procedurii contabile si fiscale care se aplica la scoaterea din evidenta la de 31.12.2015 a unor clienti neincasati mai vechi de 3 ani si pentru care nu s-a purtat niciun fel de corespondenta in privinta confirmarii soldurilor in aceasta perioada si totodata s-a renuntat la ideea recuperarii creantelor respective. Vom vedea daca se ajusteaza TVA, precum si care este monografia contabila.

Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrisein cazul in care acestea sunt mai vechi de 3 ani si nu s-a facut niciun demers pentru incasarea acestora.

Totusi, conform OMFP 1802/2014 privind reglementarile contabile, pct.328 societatea trebuie sa demonstreze ca au fost intreprinse toate demersurile legale pentru incasarea acestora. Redam mai jos aceste prevederi:

"328.  ‐  La scaderea din evidenta a creantelor  si datoriilor ale caror termene de incasare sau de plata sunt prescrise, entitatile trebuie sa  demonstreze ca  au fost intreprinse toate demersurile legale, pentru decontarea acestora."

Va propunem sa transmiteti notificari/somatii clientilor respectiv si sa efectuati o investigatie vis a vis de situatia acestora - si puteti consulta site-ul registrului comerului, buletinul insolventei, poate au fost radiate /dizolvate/sunt in faliment/reorganziare firmele respective si puteti motiva scoaterea acestora din evident.

Este necesar ca administratorul firmei sa consemneze aceasta hotarare de scoatere din evident a clientilor prin emiterea unei decizii in acest sens, in care se vor stipula denumirea clientilor,  documentele (nr. si data), valoarea creantei/debitului neincasata/neplatite, facand trimitere si la motivele ce au stat la baza deciziei.

In cazul in care clientul nu se afla in procedura de insolventa sau faliment, sau alte cazuri specificate in art. 21 alin. (2) lit. n), coroborat cu art. 22 alin. (1) lit. c) nu se va considera cheltuiala cu scoaterea din evidentele contabile a clientilor neincasati deductibila fiscal la calculul impozitului pe profit. Speta prezentata de dumneavoastra se incadreaza sub incidenta art.21 alin.(4) lit.(o), fiind o cheltuiala este nedeductibila, pentru platitorii de impozit pe profit.

In cazul falimentului clientului, cheltuiala cu scoaterea din evidenta este deductibila fiscal si TVA se poate ajusta conform art.138 din codul fiscal.

Inregistrarea in contabilitate se face astfel:
654    =    4111/4118

Daca se ajusteaza si TVA:


4111    =    4427    suma TVA cu minus



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma - Consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scoatere din evidentaclienti prescrisiinregistrari contabileajustare tvaclienti neincasati


Data aparitiei: 09 Martie 2016

Votati articolul "Zoom contabil: Procedura de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 16 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X