Ofertele de pe piata de contabilitate pot fi limitate in unele perioade din an, iar firmele prefera uneori sa astepte multa vreme pana sa apeleze la servicii de calitate cand vorbim de contabilitate. Este important sa discutam insa din perspectiva profesionistului contabil, analizand si oferind metode eficiente care ajuta fie la gasirea locului ideal de munca, fie la incheierea unor noi colaborari in acest domeniu.
Daca sunteti nemultumiti in prezent fie de salariu, fie de alte conditii de munca, aveti ocazia de a va reorienta catre colaborari in plus sau catre o alta firma. In Romania se infiinteaza in continuare multe sociateti, iar un numar semnificativ de start-up-uri are nevoie de profesionisti contabili care sa sprijine aceste demersuri antreprenoriale.
David Cawley a scris recent pentru Accountants Daily un articol in care prezinta cateva aspecte importante care ne ajuta sa gasim firme noi cu care sa incheiem colaborari sau un loc de munca de la care sa primim beneficiile dorite, de la recunoasterea meritelor pana la un salariu bun.
E adevarat ca procedurile de recrutare devin in companiile cu buget mare din ce in ce mai dure: nu vor fi alesi candidatii care par sa nu poata indeplini, odata angajati, cerintele companiei in cauza. Tocmai de aceea devine cu atat mai important sa fim cat se poate de pregatiti si de increzatori.
Iata cateva sfaturi utile care va pot ajuta fie sa iesiti in evidenta la un interviu, fie sa atrageti colaborari noi, indiferent daca lucrati deja intr-o firma de contabilitate sau ca profesionist independent.
1. Fiti sinceri in legatura cu abilitatile deprinse de-a lungul carierei. Daca stiti ca intr-un domeniu ar mai fi loc de imbunatatiri, incercati sa acumulati cunostinte noi, mai ales daca sunt dintr-o zona care va intereseaza. Cand aplicati pentru un job nou, fiti sigur ca ceea ce stiti corespunde cerintelor exprimate de angajator. Asta nu inseamna sa va subapreciati, ci sa nu va indreptati nepregatit catre un angajator care cauta un anumit set de abilitati si cunostinte. Cautati metode prin care sa deprindeti acele abilitati daca acela este jobul sau domeniul dorit, pentru a fi pregatiti din timp pentru urmatoarea ocazie similara.
2. Actualizati-va periodic profilul online (de pe LinkedIn, Facebook, Google+ etc.) si CV-ul. Includeti noile acreditari si merite obtinute in profesie, participati la cursuri, seminarii si acumulati cat mai multe cunostinte in domeniu. Pe o piata care se confrunta cu modificari, intr-un context economic in continua schimbare, e esential sa fiti la curent nu numai cu noile stiri din domeniu, ci si cu tendintele din domeniul contabil international si din mediul de afaceri. Un CV actualizat va ofera si sansa de a aplica imediat la jobul dorit, imediat ce apare o astfel de oferta. Este ideal ca CV-ul sa includa toate ariile legislative in care aveti experienta si puteti da exemple de studii de caz concrete pe care le-ati solutionat. Includeti in portofoliu sau in CV clientii importanti sau companiile angajatoare.
3. Creati-va un brand personal. Publicitatea inseamna mult si nu trebuie facuta doar in cazul anumitor profesionisti. Nu e domeniu in care sa nu putem beneficia de oportunitatile de crestere a veniturilor pe care le aduce faptul ca ne promovam. Trebuie sa puneti pret pe rolul dumneavoastra de profesionist si sa va creati un profil care sa ii convinga pe potentialii clienti ca dumneavoastra sunteti profesionistul de care au nevoie pentru succesul si bunastarea firmei.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Manual de politici contabile - Stick USB
4. Alegeti si proiectele temporare. Nu toti antreprenorii si nu toate firmele incheie contracte pe perioade mai lungi de timp. Nu va temeti sa acceptati proiecte de scurta durata, dar care sunt platite bine. Chiar daca peste 3 luni de zile sau la final de luna se incheie colaborarea, nu stiti niciodata daca nu cumva persoana in cauza va mai avea nevoie de sprijinul dumneavoastra sau daca nu o sa va recomande si altor persoane. In plus, veti castiga experienta in noi domenii si veti creste numarul de contacte si clienti.
5. Demonstrati ca sunteti un profesionist care nu lucreaza doar cu cifrele. Comunicarea eficienta e o abilitate pe care angajatorii pun pret. Conteaza, asadar, cat de bine se face aceasta comunicare in cadrul unui interviu, de exemplu, cand angajatorul isi poate imagina cum se va derula mai departe relatia profesionista si care ar putea fi eventualele obstacole. Multe firme apreciaza abilitatile profesionistilor contabili de a vedea metode de crestere a cifrei de afaceri sau oportunitatile de dezvoltare a business-ului.
Speram ca aceste informatii va sunt utile si ca va ofera un plus de motivatie si incredere in gasirea unor noi posibilitati de colaborare si de munca. Nu uitati ca zi de zi ne puteti gasi si in Grupul Contabililor din Romania, dar si pe pagina noastra de Facebook!