Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Analiza OUG 79 - Impunerea veniturilor din salarii in 2018

Analiza OUG 79 - Impunerea veniturilor din salarii in 2018
venituri salariioug 79/2017contributii de asigurari socialeimpozitul pe venit

In Monitorul Oficial nr. 885 din 10 noiembrie 2017 a fost publicata OUG 79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. 

In ceea ce priveste impozitul pe veniturile din salarii, modificarile constau in reducerea cotei de la 16% la 10% si cuantumului deducerilor personale acordate.

Cu privire la contributii sociale, in anul 2018 se datoreaza urmatoarele contributii sociale: 

  • contributiile de asigurari sociale, datorate bugetului asigurarilor sociale de stat – salariat. Contributia se datoreaza si de catre angajator doar pentru conditii speciale si deosebite de munca; 
  • contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate- salariat; 
  • contributia asiguratorie pentru munca, datorata bugetului general consolidat - angajator.

Vom vedea in continuare care este modalitatea de calcul a impozitului si contributiilor sociale pentru veniturile din salarii realizate incepand cu 01 ianuarie 2018. 

Asupra veniturilor din salarii se aplica prin retinere la sursa urmatoarele contributii:
1. Contributia de asigurari sociale – 25%
2. Contributia de asigurari sociale de sanatate – 10%
La locul unde se afla functia de baza impozitul se determina prin aplicarea cotei de 10% asupra bazei de calcul determinata ca diferenta intre venitul net din salarii calculat prin deducerea din venitui brut a contributiilor sociale obligatorii aferente unei luni, datorate potrivit legii in Romania sau in conformitate cu instrumentele juridice internationale la care Romania este parte, precum si, dupa caz, a contributiei individuale la bugetul de stat datorata potrivit legii, si urmatoarele:

>> deducerea personala acordata pentru luna respectiva;  Pentru un venit brut pana la 1.950 lei inclusiv deducerea se acorda astfel:

  • pentru contribuabilii care nu au persoane in intretinere 510 lei; 
  • pentru contribuabilii care au o persoana in intretinere 670 lei;
  • pentru contribuabilii care au doua persoane in intretinere 830 lei; 
  • pentru contribuabilii care au trei persoane in intretinere 990 lei; 
  • pentru contribuabilii care au patru sau mai multe persoane in intretinere 1.310 lei.

Pentru un venit brut intre 1.951 lei si 3.600 lei, inclusiv deducerile se acorda conform tabelului prevazut la art. 77 alin. (2) din Codul fiscal astfel cum va fi modificat prin OUG 79/2017, incepand cu 01 ianuarie 2018. 

Pentru un venit brut peste 3.600 lei nu se acorda deducere.

  • cotizatia sindicala platita in luna respectiva; 
  • contributiile la fondurile de pensii facultative potrivit Legii nr. 204/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si cele la scheme de pensii facultative, calificate astfel in conformitate cu legislatia privind pensiile facultative de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, administrate de catre entitati autorizate stabilite in state membre ale Uniunii Europene sau apartinand Spatiului Economic European, suportate de angajati, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro;
  • primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament, definite conform Legii nr. 95/2006, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, suportate de angajati, astfel incat la nivelul anului sa nu se depaseasca echivalentul in lei al sumei de 400 euro. Contractul de asigurare, respectiv abonamentul vizeaza servicii medicale furnizate angajatului si/sau oricarei persoane aflate in intretinerea sa. 

Pentru veniturile obtinute in afara functiei de baza, impozitul se determina prin aplicarea cotei de 10% asupra bazei de calcul determinate ca diferenta intre venitul brut si contributiile sociale obligatorii aferente unei luni, datorate potrivit legii in Romania sau in conformitate cu instrumentele juridice internationale la care Romania este parte, precum si, dupa caz, a contributiei individuale la bugetul de stat datoratepotrivit legii, pe fiecare loc de realizare a acestora.

Pentru veniturile din salarii angajatorul va datora contributia asiguratorie pentru munca.  Contributia se determina prin aplicarea cotei de 2,25%  asupra bazei de calcul constituita din suma castigurilor brute realizate din salarii si venituri asimilate salariilor.
Pentru conditii deosebite de munca si pentru conditii speciale de munca (astfel cum sunt prevazute in Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice ) algoritmul de calcul este similar celui pentru conditi normale de munca insa se datoreaza in plus, de catre angajator, contributii de asigurari sociale aplicand urmatoarele cote asupra salariului brut:
- 4% - in cazul conditiilor deosebite de munca.
- 8% - in cazul conditiilor speciale de munca.

Pentru veniturile aferente perioadelor anterioare anului fiscal 2018, contributiile sociale obligatorii sunt cele in vigoare in perioada careia ii sunt aferente veniturile. De asemenea, pentru veniturile realizate in anul fiscal 2017, obligatiile fiscale privind impozitul pe venit sunt cele in vigoare la data realizarii venitului.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
venituri salariioug 79/2017contributii de asigurari socialeimpozitul pe venit

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 13 Noiembrie 2017


Votati articolul "Analiza OUG 79 - Impunerea veniturilor din salarii in 2018":
Rating:

Nota: 3.63 din 5 din 15 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Am vorbit cu sora mea. Aceasta mi-a spus ca: - pe perioada cat directoarea unitatii a fost in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Noiembrie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: user
Sunt incadrat cu salariul minim la doua societati cu norma intreaga. Obligatiile fiscale sunt la fel in ambele situatii? Daca DA asta este. Daca NU ce trebuie sa fac eu deoarece firmele nu stiu de acest lucru?
Data adaugarii: 21-Nov-2017
Postat de: user
Daca avem de exemplu facturat pe intrep indiv in sistem real, fara ctr de munca extra, suma de 6,000 ron, vom plati 25% CAS si 10% CASS aplicat la 6000 RON, si nu la minimum pe economie de 1900 RON? Apoi 10% impozit pe venit pe venitul impozitabil?
Data adaugarii: 13-Nov-2017

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X