email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

O noua procedura de declarare a contractelor de munca si a altor modificari la REVISAL

O noua procedura de declarare a contractelor de munca si a altor modificari la REVISAL
contract de muncaangajatorioug 792017cod fiscal

Marti a fost publicat in Monitorul oficial noua procedura in ceea ce priveste declararea contractelor de munca si a altor modificari ce pot sa apara ulterior, dar si procedura de transmitere catre REVISAL, potrivit hotnews.ro.

Cu aceasta ocazie, legiuitorul prelungeste termenul de declarare a modificarii salariului de incadrare pentru o persoana pana la data de 31 martie 2018, situatie aplicabila in contextul transferului asigurarilor sociale de la angajator la salariat avand in vedere OUG nr. 79/2017 pentru modificarea Codului fiscal.

Retinem ca acest termen este aplicabil numai pentru modificarea valorii salariului brut de incadrare al salariatilor, iar celelalte modificari aduse la contractul de munca se vor declara in termene prevazute de prezenta Hotarare de Guvern.

Asadar, nu sunt modificari structurale fata de reglementarile anterioare, insa, procedura este importanta, in special  din perspectiva sanctiunilor contraventionale.
 

Principalele modificari normative aduse sunt urmatoarele:
 

Fiecare dintre angajatori au obligatia sa transmita datele in registru, catre inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul, in ordinea angajarii. Raspunderea pentru corectitudinea datelor transmise in registru revine in exclusivitate angajatorului.

Registrul se intocmeste in forma electronica.


Angajatorii  completeaza  registrul  in  ordinea  angajarii  persoanelor,  cu urmatoarele date, fara a avea caracter limitativ:

a) datele  de  identificare  ale  angajatorului  persoana  fizica  sau juridica  de  drept  privat,  respectiv institutie/autoritate  publica/alta  entitate  juridica  care  angajeaza  personal  in  baza  unui  contract individual de munca, cum ar fi: denumire, cod unic de identificare - CUI, codul de identificare fiscala - CIF, sediul social si numele si prenumele reprezentantului legal - pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal - CNP, domiciliul - pentru persoanele fizice;

b) datele de identificare ale salariatilor, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal CNP, cetatenia si tara de provenienta - Uniunea Europeana - UE, non-UE, Spatiul Economic European - SEE;

c) data incheierii contractului individual de munca si data inceperii activitatii;

d) functia/ocupatia  conform  specificatiei  Clasificarii  ocupatiilor  din  Romania  (COR)  sau  altor  acte normative;

e) tipul contractului individual de munca;

f) durata contractului individual de munca, respectiv nedeterminata/determinata;

g) durata  timpului de munca si repartizarea acestuia, in cazul  contractelor  individuale de munca cu timp partial;

h) salariul  de  baza  lunar  brut, indemnizatiile,  sporurile, precum si alte  adaosuri, astfel  cum  sunt prevazute in contractul individual de munca sau, dupa caz, in contractul colectiv de munca;

i) datele de identificare ale utilizatorului, in cazul contractelor de munca temporara;

j) data transferului astfel cum este prevazut la art. 90 alin. (9) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor  publici,  republicata,  cu  modificarile  si  completarile  ulterioare,  precum  si  datele  de identificare ale angajatorului la care se face transferul;

k) data  preluarii  prin  transfer,  astfel  cum  este  prevazut  la  art.  90  alin.  (9)  din  Legea  nr.  188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si art. 32 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si datele de identificare ale angajatorului de la care se face transferul;

l) data  la  care  incepe  si  data  la  care  inceteaza  detasarea,  precum  si  datele  de  identificare  ale angajatorului la care se face detasarea;

m) data la care incepe si data la care inceteaza detasarea transnationala, definita de Legea nr. 16/2017 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale, statul in care  urmeaza sa se realizeze detasarea transnationala, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmeaza sa presteze activitatea salariatul detasat, precum si natura acestei activitati;

n) data la care incepe si data la care inceteaza detasarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al  Uniunii  Europene  sau  al  Spatiului  Economic  European,  statul  in  care  urmeaza  sa  se  realizeze detasarea,  denumirea  beneficiarului/utilizatorului  la  care  urmeaza  sa  presteze  activitatea  salariatul detasat, precum si natura acestei activitati;

o) perioada, cauzele de suspendare si data incetarii suspendarii contractului individual de munca, cu exceptia cazurilor de suspendare in baza certificatelor medicale;

p) data si temeiul legal al incetarii contractului individual de munca.

Orice  modificare  a  datelor  prevazute  la  lit.  d)-g)  se  transmite  in  registru  cel  tarziu in ziua anterioara producerii modificarii. Exceptie fac situatiile in care modificarea se produce ca urmare a unei hotarari judecatoresti cand inregistrarea in registru se face in termen de 20 de zile de la data la care angajatorul a luat cunostinta de continutul acesteia.

Orice modificare privind perioada de detasare prevazuta la lit. l)-n) se transmite in registru cel tarziu in ziua anterioara producerii modificarii.

Orice modificare a datelor prevazute la lit. a) si b) se transmite la inspectoratul teritorial de munca in termen de 3 zile lucratoare de la data aparitiei modificarii.

*Datele in registru se completeaza si se transmit on-line pe portalul Inspectiei Muncii.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contract de muncaangajatorioug 792017cod fiscal


Data aparitiei: 21 Decembrie 2017

Votati articolul "O noua procedura de declarare a contractelor de munca si a altor modificari la REVISAL":
Rating:

Nota: 3.65 din 5 din 10 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X