email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in rate. Cum se procedeaza?

Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in rate. Cum se procedeaza?
monografia contabilacod fiscalamortizare fiscalagestiune

Tema acestei analize o reprezinta achizitionarea unui mijloc fix in valoare de 300.000 ron + TVA. Se achita o valoare de 150.000 + TVA in avans, iar restul sumei urmand a se esalona in 48 rate egale. Bunul trece in proprietatea cumparatorului in momentul achitarii integrale (la finalul celor 48 rate). Vom afla in continuare cum se inregistreaza in contabilitate bunul si cum se calculeaza amortizarea avand in vedere ca bunul intra in proprietatea cumparatorului dupa 4 ani, iar durata de amortizare a bunului este cuprinsa intre 8 si 12 ani. Cititi care este monografia contabila in acest caz!
 

Raspunsul specialistului:

Se ia in calcul faptul ca mijlocul fix cumparat in rate a fost deja predat de catre vanzator si ca a fost receptionat in vederea utilizarii lui, urmand sa fie platit esalonat contravaloarea acestuia in 48 de rate.

In concluzie, mijlocul fix predate de vanzator catre cumparator, indiferent de modalitatea de plata a contravalorii acestuia, trebuie inregistrat in patrimoniul vanzatorului la data primirii acestuia in gestiune.

Luand in considerare fondul economic al operatiunii, in sensul ca ati receptioant acest mijloc fix si il utilizati in activitatea economica a societatii dvs, in speta prezentata se aplica principiul prevalentei economicului asupra juridicului: mijlocul fix receptionat trebuie inregistrat in contabilitate si calculata amortizarea aferenta, chiar daca dpv juridic bunul trece in proprietatea dvs. dupa plata ultimei rate.

Cele 48 de rate reprezinta de fapt o esalonare a platii mijlocului fix achizitonat.

Acest aspect se regaseste reglementat si la alin (6) al art 281 din Codul fiscal:


ART. 281 - Faptul generator pentru livrari de bunuri si prestari de servicii
(6) Pentru livrarile de bunuri corporale, inclusiv de bunuri imobile, data livrarii este data la care intervine transferul dreptului de a dispune de bunuri ca un proprietar. Prin exceptie, in cazul contractelor care prevad ca plata se efectueaza in rate sau al oricarui alt tip de contract care prevede ca proprietatea este atribuita cel mai tarziu in momentul platii ultimei sume scadente, cu exceptia contractelor de leasing, data livrarii este data la care bunul este predat beneficiarului.

 Monografie contabila:

La data primirii si receptionarii mijlocului fix
   % = 404
21xx
4426

Incepand cu luna urmatoare punerii in functiune se inregistreaza lunar amortizarea pe durata de amortizare:
681x = 281x

Plata lunara a ratelor conform contractului:
404 = 5121
 

Raspunsul a fost oferit de catre Ela Dumitra pentru portalcontabilitate.ro - Lector Universitar dr.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografia contabilacod fiscalamortizare fiscalagestiune


Data aparitiei: 03 Ianuarie 2018

Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a unui mijloc fix achizitionat in rate. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 4.03 din 5 din 20 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X