email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se desfasoara inspectia fiscala. Problemele de care se pot lovi firmele

Cum se desfasoara inspectia fiscala. Problemele de care se pot lovi firmele
inspectie fiscalatvacheltuielipreturi transfer

Inspectia fiscala reprezinta o modalitate de control a autoritatilor pentru a depista eventualele incalcari ale legislatiei de catre firme. Procesul de desfasurare este stabilit in functie de dimensiunea companiei si ar trebui anuntat in prealabil.

In ceea ce priveste stilul inspectorilor fiscali, este “destul de bine stiuta orientarea spre forma a inspectorilor, uneori in detrimentul substantei.”, scrie Andra Casu, TAX Associate Partner, EY Romania.


Prevederile legislatiei fiscale nationale au suferit modificari si clarificari, in incercarea de a se alinia cu prevederile impuse de legislatia fiscala europeana, dar si la cazuistica aferenta, se specifica pe eyromania.ro.
 

Iata cateva dintre problemele ce pot sa apara pe parcursul desfasurarii inspectiei fiscale!

- Cheltuielile cu serviciile si TVA deductibila aferenta. De regula, inspectorii cer un volum mare de informatii, pe hartie, si de multe ori nu reusesc sa cumuleze intelegerea asupra prestarii lor in scopul desfasurarii de activitati economice.

    • Preturile de transfer – atat dosarul preturilor de transfer, cat si documentatia aferenta serviciilor prestate intre entitati afiliate.

    • Probleme in a realiza trasabilitatea intre documentele justificative prezentate si desfasurarea de activitati economice.


    • Orientarea pe aspecte privind forma documentelor si nu atat de mult pe substanta economica a tranzactiilor.


Ce se intampla dupa terminarea inspectiei fiscale?

Rezultatele inspectiei fiscale pot fi contestate de catre contribuabil. La inceput, pe calea contestatiei fiscale, etapa ce are loc in fata autoritatilor fiscale, dupa care in cadrul unui litigiu ce se desfasoara in doua faze in fata instantelor judecatoresti.


Este important de stiut ca declansarea procedurii de contestare a rezultatelor inspectiei fiscale nu inlatura si nu suspenda prin ea insasi obligatia contribuabilului de a achita sumele stabilite suplimentar ori de a indeplini masurile dispuse de inspectori.", anunta expertul Andra Casu.

Pentru a obtine asemenea efecte, contribuabilul are la indemana o serie de mecanisme, precum: furnizarea unei garantii organelor fiscale, obtinerea unei esalonari la plata, formularea unei actiuni in instanta prin care sa solicite suspendarea executarii actului.

Suplimentar, in functie de circumstantele specifice cazului, contribuabilul poate utiliza si anumite proceduri internationale precum „procedura acordului amiabil” pentru eliminarea dublei impuneri ce este prevazuta de Conventia privind eliminarea dublei impuneri in legatura cu ajustarea profiturilor intreprinderilor asociate (90/436/CEE).

Luati in considerare ca o buna  comunicare intre contribuabil/platitor si organul de inspectie poate contribui la solutionarea unor dispute inca din faza muncii de teren a inspectorilor. Valul de controale ale autoritatilor va continua si in perioada urmatoare, asa ca este bine sa fiti pregatiti din timp.
 

Citeste si cum se face selectarea contribuabililor pentru control.


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inspectie fiscalatvacheltuielipreturi transfer


Data aparitiei: 12 Septembrie 2018
Ultima actualizare: 02 Noiembrie 2018

Votati articolul "Cum se desfasoara inspectia fiscala. Problemele de care se pot lovi firmele":
Rating:

Nota: 4.57 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X