Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Proiect in dezbatere publica: HG privind organizarea si functionarea ANAF

Proiect in dezbatere publica: HG privind organizarea si functionarea ANAF
anafevaziune fiscalavamacod fiscal

ANAF a publicat in dezbatere publica, in data de 26 septembrie 2018, proiectul de HG de modificare al HG nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF.

Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I, nr. 473 din 30 iulie 2013, cu modificarile si completarile ulterioare.

Proiectul de hotarare are ca obiect modificarea Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. Agentia Nationala de Administrare Fiscala este organizata si functioneaza in baza Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in subordinea Ministerului Finantelor Publice si are ca obiect de activitate colectarea veniturilor bugetului de stat, aplicarea unitara a prevederilor legislatiei privind impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare in domeniul sau de activitate, exercitarea prerogativelor stabilite de lege prin aplicarea unui tratament echitabil tuturor contribuabililor, combaterea evaziunii fiscale, precum si aplicarea in domeniul vamal a masurilor specifice rezultate din Programul de guvernare si din legislatia in domeniul vamal.


1. In ceea ce priveste domeniul antifraudei fiscale, in scopul asigurarii unui caracter unitar al valorificarii constatarilor care au ca efect suspendarea/revocarea/ anularea autorizatiilor emise pentru antrepozitele fiscale, destinatari inregistrati, expeditori inregistrati si importatori autorizati, dupa caz, apare necesitatea clarificarii textului legal si a armonizarii uneia dintre atributiile Agentiei prevazute in Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013 privind unele masuri pentru imbunatatirea si reorganizarea activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari prin Legea nr. 144/2014 prin care a fost infiintata Directia generala antifrauda fiscala, precum si cu cele ale Codului fiscal in vigoare.


2. Prin Legea nr. 30/2018, s-a introdus o noua prevedere in Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, conform careia administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizeaza de organul fiscal de la nivel judetean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz. Masura a fost luata avand in vedere ca pana la data de 01 februarie 2016 obligatiile fiscale ale contribuabililor mijlocii erau administrate la nivel judetean, insa centralizarea prin transferul competentelor de colectare a creantelor fiscale la nivel regional nu a avut efectul scontat, deoarece nu s-a imbunatatit procentul si nivelul de colectare a creantelor fiscale pe acest segment. Potrivit principiului subsidiaritatii se impune ca serviciile publice sa fie organizate la nivelul cel mai apropiat de cetatean/contribuabil, in Programul de guvernare fiind mentionat ca "o prioritate o reprezinta continuarea procesului de descentralizare". Conform art. XI din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru aprobarea unor masuri fiscal-bugetare, termenul de intrare in vigoare a masurii in cauza a fost prorogat pana la data de 1 august 2018, iar potrivit art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 71/2018, termenul a fost prorogat pana la data de 1 noiembrie 2018. Potrivit art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 71/2018 privind prorogarea termenului de administrare, de catre organele fiscale de la nivel judetean si al municipiului Bucuresti, a obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, de la data de 1 august 2018 la data de 1 noiembrie 2018, Agentia Nationala de Administrare Fiscala trebuie sa elaboreze pana la data de 01.08.2018, "proiectul de hotarare a Guvernului de modificare si completare a Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care sa declanseze procedurile de implementare a Legii nr. 30/2018 pentru completarea art. 30 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, in sensul preluarii administrarii contribuabililor mijlocii de catre organele fiscale de la nivel judetean si a municipiului Bucuresti". In aceasta situatie se impune desfiintarea Administratiilor fiscale pentru contribuabili mijlocii din cadrul Directiilor Generale Regionale ale Finantelor Publice Iasi, Galati, Ploiesti, Craiova, Timisoara, Cluj-Napoca si Brasov. In vederea punerii in aplicare a dispozitiilor Legii nr. 30/2018, cu modificarile ulterioare, personalul administratiilor pentru contribuabili mijlocii constituite la nivel de regiune se preia, in conditiile legii, in cadrul structurilor de specialitate sau suport din unitatile fiscale care realizeaza administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii de la nivelul judetelor sau al municipiului Bucuresti, dupa caz.


3. Directia generala executari silite cazuri speciale, ca directie de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are, printre atributiile principale, si urmatoarele atributii:


- duce la indeplinire masurile asiguratorii si efectueaza procedura de executare silita in cazurile speciale de executare silita care fac obiectul hotararilor judecatoresti pronuntate in materie penala, prin punerea in aplicare a dispozitiilor legale in materie de executare silita generata de hotararile judecatoresti definitive pronuntate in materie penala, inscrisurile emise in materie penala de catre instantele de judecata sau de catre alte organe competente potrivit legii, alte titluri executorii prin care se stabilesc dobanzi, penalitati de intarziere, etc.;

 - valorifica bunurile sechestrate si/sau confiscate in materie penala, prin modalitatile prevazute de lege; etc.

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale


Avand in vedere faptul ca la data actuala, activitatea de valorificare bunuri confiscate in materie penala se desfasoara la nivelul Directiei generale executari silite cazuri speciale printr-o structura dedicata - Directia operativa de valorificare bunuri confiscate, care valorifica, in principal, prin structurile regionale proprii de valorificare a bunurilor confiscate si, dupa caz, prin structurile de valorificare care functioneaza la nivelul unitatilor subordonate directiei generale regionale ale finantelor publice, bunurile, activele necorporale si sumele de bani intrate in proprietatea privata a statului ca urmare a unor hotarari judecatoresti definitive pronuntate in materie penala in baza Ordonantei Guvernului nr. 14/2007 pentru reglementarea modului si conditiilor de valorificare a bunurilor intrate, potrivit legii, in proprietatea privata a statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si faptul ca structurile de valorificare bunuri din cadrul unitatilor subordonate Agentiei valorifica bunuri confiscate si intrate in proprietatea privata a statului in baza aceluiasi act normativ, similar activitatii desfasurate de Directia generala executari silite cazuri speciale din cadrul aparatului propriu al Agentiei, in vederea efectuarii unei activitati unitare de valorificare a bunurilor confiscate si intrate in proprietatea privata a statului in baza Ordonantei Guvernului nr. 14/2007, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se propune adoptarea unor masuri privind coordonarea la un nivel superior a activitatii de valorificare a bunurilor si de optimizare a resurselor alocate, prin preluarea la nivel central a structurilor de valorificare bunuri din cadrul directiilor generale regionale ale finantelor publice, in vederea unei coordonari distincte a acestora de la nivelul central prin Directia generala executari silite cazuri speciale. In acest sens, numarul de posturi si personalul structurilor de valorificare bunuri in materie civila de la nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice se preia la aparatul propriu al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pe baza de protocol de predare-preluare. Incadrarea personalului prevazut la punctul 2 si 3 din prezenta nota in numarul maxim de posturi aprobat si in noile structuri organizatorice se va realiza in termenele si cu procedura prevazuta de lege pentru fiecare categorie de personal.

 

4. Conform prevederilor art. 19 alin. (1) si art. 23 - 26 din Hotararea Guvernului nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, s-a dispus organizarea in cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a unui Serviciu intern de prevenire si protectie, care sa functioneze in subordinea directa a angajatorului ca o structura distincta.

5. Incepand cu data de 25 mai 2018, a devenit obligatorie respectarea dispozitiilor Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date, act normativ care impune un set unic de reguli in materia protectiei datelor cu caracter personal inlocuind vechea directiva europeana si, implicit, prevederile Legii nr. 677/2001.

 

In acest context, se impune constituirea unei structuri la nivel de birou, respectiv Biroul pentru protectia datelor cu caracter personal, care sa functioneze in directa subordonare a presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in prezent responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal desfasurandu-si activitatea in cadrul Directiei generale de integritate - Compartimentul protocoale si protectia datelor personale.

 

Consultati urmatoarele documente atasate:

Proiectul de HG >>>

Nota de fundamentare >>>

Anexa >>>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafevaziune fiscalavamacod fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Septembrie 2018


Votati articolul "Proiect in dezbatere publica: HG privind organizarea si functionarea ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se pot recupera diferentele de salariu platite in plus unui salariat ?

Intrebare: cum se pot recupera diferentele de salariu platite in plus unui salariat ?

In instanta, salariatul a castigat initial o marire de salar,
iar institutia i-a acordat la salariu in plus, lunar, diferente de bani.
Intre timp, salariatul a pierdut la recurs.
Curtea de apel ? a admis Recursul institutiei si a modificat in totalitate hotararea instantei de fond si in rejudecare. A respins actiunea salariatului ca nefondată. Irevocabilă.
In Recurs institutia nu a cerut intoarcerea executarii silite si restabilirea situatiei anterioare.

Avem de recuperat suma de 6913 lei de la un salariat.
Suma reprezinta o diferenta dintre salariul net incasat si salariul net recalculat.
Cum trebuie procedat ?
Se mai face Mediere sau se face direct o actiune in instanta ?
Ce actiune se poate face ?
Ce taxa trebuie achitata ?

Raspuns: Totusi, desi Curtea de Apel a admis Recursul institutiei noastre si a modificat in totalitate...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016