In Monitorul Oficial nr. 912 din 12 noiembrie 2019 a fost publicat Ordinul 1.142/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din OG nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale.
Va prezentam mai jos continutul Procedurii de anulare a obligatiilor de plata accesorii potrivit art. 33 din OG nr. 6/2019
ARTICOLUL 1
Sfera de aplicare
(1) Prezenta procedura se aplica institutiilor publice finantate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, carora le sunt aplicabile prevederile capitolului II art. 33 din Ordonanta Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilitati fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
(2) Obligatiile bugetare care pot face obiectul anularii, cu respectarea prezentei proceduri, existente in evidenta institutiilor din subordinea si/sau coordonarea Secretariatului General al Guvernului reprezinta accesoriile aferente obligatiilor bugetare principale administrate de Secretariatul General al Guvernului, restante pana la data de 31 decembrie 2018, care se cuvin bugetului general consolidat, stabilite in sarcina institutiilor publice prevazute la alin. (1).
ARTICOLUL 2
Conditii care trebuie indeplinite de debitor pentru aprobarea anularii accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale
Pentru a beneficia de anularea obligatiilor bugetare, debitorul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
a) sunt stinse toate obligatiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018 inclusiv, administrate de Secretariatul General al Guvernului, prin orice modalitate prevazuta de lege, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv;
b) sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege toate obligatiile bugetare principale si accesorii fata de Secretariatul General al Guvernului cu termene de plata cuprinse intre data de 1 ianuarie 2019 si 16 decembrie 2019 inclusiv, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
c) debitorul sa aiba depuse toate raportarile financiar- bugetare prevazute de lege catre Secretariatul General al Guvernului, pana la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;
d) debitorul depune cererea de anulare a accesoriilor cel mai tarziu pana la data de 16 decembrie 2019, sub sanctiunea decaderii, dupa indeplinirea in mod corespunzator a conditiilor prevazute la lit. a)-c).
Citeste si: ANAF prezinta formularul D2 – cerere/notificare pentru amnistie fiscala 2019
ARTICOLUL 3
Procedura de acordare a anularii obligatiilor de plata accesorii
(1) Anularea obligatiilor de plata accesorii se solicita de catre debitorii prevazuti la art. 1 alin. (1), in baza unei cereri de anulare a accesoriilor, depusa la registratura Secretariatului General al Guvernului sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire la care se anexeaza dovada stingerii obligatiilor prevazute la art. 2 lit. a) si b). Cererea poate fi depusa dupa indeplinirea conditiilor de acordare a anularii, dar nu mai tarziu de 16 decembrie 2019 inclusiv.
(2) Debitorii care au obligatii de plata stabilite in acte administrative a caror executare este suspendata, in conditiile legii, la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, ale carei efecte nu au incetat, si care intentioneaza sa beneficieze de anularea obligatiilor de plata accesorii potrivit cap. II din ordonanta vor face mentiuni cu privire la renuntarea la efectele suspendarii actului administrativ in cererea de anulare a accesoriilor.
(3) Renuntarea la efectele suspendarii are drept scop aplicarea dispozitiilor cap. II din ordonanta si nu este de natura sa genereze inceperea sau continuarea procedurii de executare silita.
(4) Cererea de anulare a accesoriilor cuprinde cel putin urmatoarele:
a) datele de identificare a debitorului: denumirea, numele si prenumele reprezentantului legal/imputernicitului, daca este cazul, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscala, numarul de telefon/fax al acestuia, adresa de e-mail;
b) obiectul cererii, respectiv anularea obligatiilor de plata accesorii prevazute la art. 1 alin. (2);
c) data si semnatura debitorului/reprezentantului legal/imputernicitului.
(5) In termen de cel mult 5 zile lucratoare de la data inregistrarii cererii de anulare a accesoriilor, Secretariatul General al Guvernului:
a) analizeaza indeplinirea conditiilor prevazute la art. 2 din prezenta procedura;
b) emite decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii, prevazuta in anexa nr. 1 la prezenta procedura, sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor, prevazuta in anexa nr. 2 la prezenta procedura, dupa caz.
(6) Pentru cererile depuse dupa intrarea in vigoare a ordonantei, dar anterior intrarii in vigoare a prezentei proceduri, termenul de 5 zile prevazut la alin. (5) curge de la aceasta data.
ARTICOLUL 4
Dispozitii finale
(1) Deciziile prevazute de prezenta procedura se emit de catre Secretariatul General al Guvernului, in doua exemplare, dintre care un exemplar se comunica debitorului, iar un exemplar se arhiveaza la emitent.
(2) Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii sau decizia de respingere a cererii de anulare a accesoriilor poate fi contestata in conformitate cu dispozitiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Procedura are doua anexe care cuprind Decizia de anulare a obligatiilor de plata accesorii si Decizia de respingere a cererii de anulare a obligatiilor de plata accesorii.