Intrebare:
O societate comercializeaza diverse produse online. In cazul livrarii si incasarii (cu numerar) la destinatie prin angajatii proprii (soferi) ce documente trebuie emise pentru produsele respective-factura si bon fiscal (considerand-o in exceptiile de la exceptii din 28/1999 art.2k)? In conditiile in care cumparatorul renunta la cumparare, cum se "anuleaza" bonul fiscal?
Raspuns:
In temeiul art. 2 lit. k din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile ulterioare nu exista obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale si a eliberarii bonurilor fiscale in cazul comertului de corespondenta online, cu conditia ca el sa nu reprezinte livrari de bunuri la domiciliu efectuate de magazine, pe baza de comanda.
In consecinta, pentru comertul online de bunuri se intocmesc aceleasi documente ca pentru comertul obisnuit pentru care nu este obligatorie eliberarea bonurilor fiscale. Astfel, la vanzarea marfurilor se emite factura obisnuita cu TVA, iar pentru incasarea in numerar se elibereaza chitanta la momentul incasarii. Daca clientul renunta la cumparare, se anuleaza factura.

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Daca societatea opteaza pentru utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale, desi nu are aceasta obligatie, atunci este de dorit ca distribuitorii (soferii - angajatii proprii ai socitatii) sa fie dotati cu aparate de marcat portabile, astfel incat sa emita bonul fiscal numai dupa livrarea bunului catre client si incasarea contravalorii acestuia.
Altminteri, pentru anularea unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal este necesara intocmirea unui intreg dosar in conformitate cu prevederile art. 36 din Normele metodologice aprobate prin HG 479/2003, republicata, cu modificarile ulterioare.