email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aprobarea Reglementarilor contabile: Dispozitii generale privind tinerea contabilitatii in partida simpla

Contabilitate in partida simplapersoanele impozabilesituatii financiare anualedispozitii generale


Va prezentam mai jos dispozitiile generale privind tinerea contabilitatii in partida simpla asa cum au fost redate in proiectul de ordin pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla.

1. In sensul prezentelor reglementari, contabilitatea in partida simpla reprezinta ansamblul registrelor si documentelor financiar - contabile, legal reglementate, care servesc la evidentierea in contabilitate, in mod cronologic si sistematic, a operatiunilor economico - financiare consemnate in documentele justificative.

2. Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza toate formularele financiar - contabile prevazute in prezentele reglementari sau numai o parte dintre acestea, in functie de elementele specifice activitatii desfasurate.

3. in functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar - contabile prevazute in normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar - contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. in acest caz, elementele referitoare  la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare, precum si alte elemente similare, nu se completeaza.

4. Formularele financiar - contabile pot fi adaptate in functie de specificul si necesitatile persoanelor care conduc contabilitatea in partida simpla, cu conditia respectarii continutului minimal de informatii si a normelor metodologice de intocmire si utilizare a acestora.

5. Formularele financiar - contabile pot fi pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.

6. In conditiile utilizarii sistemelor informatice, este necesar sa fie respectate criteriile minimale privind programele informatice utilizate in domeniul financiar - contabil, prevazute de normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar - contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare.

7. Factura se intocmeste, se utilizeaza, se corecteaza, se reconstituie (in cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii) si se arhiveaza in conformitate cu prevederile Titlului VI „Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal.

8. Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor patrimoniale la inceputul activitatii, cel putin o data pe an, la incetarea activitatii, precum si in alte situatii prevazute de lege.

9. Inventarierea cuprinde toate elementele patrimoniale care contribuie la desfasurarea activitatii persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla si se face cu respectarea normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2861/2009.

10. In sensul prezentelor reglementari, elementele patrimoniale sunt bunurile si drepturile care contribuie la desfasurarea activitatii persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla. Acestea cuprind: imobilizari corporale (mijloace fixe), stocuri si imobilizari necorporale respectiv programe informatice, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare.

11. Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla nu intocmesc situatii financiare anuale.

12. Persoanele impozabile din punct de vedere al taxei pe valoarea adaugata aplica in mod corespunzator prevederile titlului VI "Taxa pe valoarea adaugata" din Codul fiscal.



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Contabilitate in partida simplapersoanele impozabilesituatii financiare anualedispozitii generale


Data aparitiei: 19 Decembrie 2012

Votati articolul "Aprobarea Reglementarilor contabile: Dispozitii generale privind tinerea contabilitatii in partida simpla":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X