Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite

Certificatele digitale pentru semnatura electronica

Data aparitiei: 13 Februarie 2013
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
certificate digitalesemnatura electronicatvaplatitor de tva
Ultimul act normativ ce obliga la folosirea unei semnaturi electronice este OMFP nr. 1045/2012, ce stabileste depunerea declaratiei unice 112, sub semnatura electronica.

Insa, in afara de aceasta declaratie, contribuabilul poate sa depuna electronic mai multe declaratii, dintre care amintim:

- declaratia 100 privind contributiile la bugetul de stat;
- declaratia  anuala privind impozitul pe profit 101;
- declaratia 200 privind impozitul pe venit anual datorat de persoanele fizice, element de noutate din 2013;
- declaratia 205 privind impozitul pe venitul realizat de persoane fizice, document ce a preluat rolul fiselor fiscale incepand cu acest an;

- decontul de TVA 300;
- decontul special de TVA 301;
- declaratia recapitulativa 390 privind achizitiile si livrarile intracomunitare;
- declaratia informativa 394 privind achizitiile si livrarile pe teriotoriul national;
- si, bineinteles situatiile financiare anuale.

Obtinerea certificatului digital se efectueaza prin achizitia acestuia de la un furnizor acreditat, conform Legii nr. 455/2001. Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditati este stabilit si publicat de catre Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale pe site-ul acestuia.

Pentru ca semnatura sa fie recunoscuta de autoritatile fiscale, contribuabilul interesat depune la autoritatea fiscala Cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica - formular 150, insotita de o copie a certificatului electronic, o procura notariala a persoanei ce detine certificatul, cand aceasta nu este administratorul societatii si o copie a documentului de identitate a persoanei ce va semna declaratiile si situatiile financiare depuse.

In ultimul timp, confirmarea de depunere a declaratiilor in format electronic se face de catre autoritatea fiscala intr-un termen foarte scurt.

Cu mici cheltuieli administrative privind achizitia token - ului necesar pentru certificatul electronic, se pot evita celebrele cozi de la administratiile financiare, fapt ce nu poate sa fie decat imbucurator pentru contribuabili.

De asemenea, ar fi foarte bine daca autoritatile fiscale ar extinde posibilitatea depunerii electronice pentru toate declaratiile depuse catre acestea.

Asteptam sa putem semna electronic cat mai curand declaratii cum sunt declaratia Adrian Benta, consultant fiscalde inregistrare fiscala/mentiuni 010 sau declaratiile 392A si 392B privind achizitiile si livrarile efectuate de platitorii de TVA si de persoane neinregistrate in scopuri de TVA.




Adrian Benta,
Consultant fiscal





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X