email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum inregistram o achizitie intracomunitara de bunuri urmata de o livrare interna?

TVAachizitie intracomunitaralivrare bunuriOMFP 3055/2009declaratia 394decont TVA


Vom stabili mai jos cum se inregistreaza in contabilitate o achizitie intracomunitara din Germania a marfii care se revinde imediat unui client din Romania.

Precizam astfel ca pentru a efectua o achizitie intracomunitara de bunuri se necesita ca, inainte de achizitie, societatea sa se inregistreze in registrul operatorilor intracomunitari pentru a avea un curs valabil de TVA, recunoscut in sistemul VIES al comunitatii europene, conform prevederilor aplicabile in acest sens, reglementate de art. 158^2 din Codul fiscal.

Consideram faptul ca bunurile sunt insotite de o factura emisa de furnizorul din Germania,  obligatiile contabile si fiscale si legatura cu achizitia sunt:

-    societatea inregistreaza in evidenta contabila intrarea de marfuri, la cursul valabil de la data receptiei acestora, conform art. 184  din OMFP 3055/2009;
-    societatea va aplica taxarea inversa pentru TVA conform art. 157 alin. (2) din Codul fiscal;
-    cursul de schimb pentru care se efectueaza taxarea inversa este cursul valabil la exigibilitatea TVA, adica cel valabil la emiterea facturii, acesta poate fi diferit de cursul de la receptia bunurilor;
-    achizitia intracomunitara si taxarea inversa se vor declara in decontul de TVA;
-    pana pe data de 25 a lunii urmatoare, societatea va declara achizitia intracomunitara si va depune declaratia recapitulativa 390;

Sunt 2 aspecte de care trebuie sa tineti cont:

-    daca societatea are perioada de plata a TVA trimestrul, datorita acestei achizitii intracomunitare de bunuri societatea va trebui sa treaca la perioada lunara;
-    in primele 5 zile lucratoare din luna urmatoare societatea trebuie sa schimbe vectorul fiscal.

Societatea va analiza plafoanele INTRASTAT si, in functie de acestea, va stabili daca se impune depunerea declaratiei.

Pentru livrarea bunurilor catre un client din Romania veti colecta TVA in temeiul art. 126 alin. (1) din Codul fiscal. Vanzarea se va reflecta in decontul de TVA. Daca si clientul dvs. este inregistrat in scopuri de TVA, factura se va raporta in declaratia 394.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAachizitie intracomunitaralivrare bunuriOMFP 3055/2009declaratia 394decont TVA


Data aparitiei: 05 Decembrie 2013

Votati articolul "Cum inregistram o achizitie intracomunitara de bunuri urmata de o livrare interna?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X