Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Modificari Codul Fiscal in 2014: Ce a schimbat OUG 102 din 2013?

ProceduriInregistrari si Politici ContabileOUG 102/2013modificari Codul fiscal 2014impozitul pe constructii speciale
In cele ce urmeaza, veti regasi o serie de modificari in Codul Fiscal in 2014. Toate aceste modificari au fost aduse de OUG 102/2013, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 703 din 15.11.2013.

Prin Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 102/2013, se aduc modificari la mai multe titluri din codul fiscal. in ceea ce priveste impozitul pe profit, se fac unele precizari suplimentare privind veniturile neimpozabile. Astfel vor fi neimpozabile la calculul impozitului pe profit veniturile din dividende primite de la persoane juridice din state terte cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri, castigurile de capital realizate de contribuabili din vanzarea/cesionarea titlurilor de participare si veniturilor obtinute de o persoana juridica romana din lichidarea unei alte persoane juridice, toate in conditiile in care contribuabilul detine pe o perioada neintrerupta de un an, minimum 10% din capitalul social al persoanei juridice la care are titlurile de participare.

De asemenea, noul act normativ prevede conditiile de schimbare a anului fiscal pentru contribuabilii care solicita modificarea exercitiului financiar, potrivit art. 27 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

In ceea ce priveste regimul fiscal aplicabil cheltuielilor cu sponsorizarea, reportarea sumelor care raman nededuse in anul fiscal, se face in limita minima care se scade din impozitul pe profit (3 la mie din cifra de afaceri dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit), in urmatorii 7 ani consecutivi;

Veniturile impozitate in strainatate, incluse in profitul impozabil atribuibil sediului permanent din Romania al unei persoane juridice din alt stat membru al Uniunii Europene sau dintr-un stat din Spatiul Economic European, vor beneficia de avantajul fiscal al creditului fiscal extern acordat unei persoane juridice romane, indiferent daca conventia de evitare a dublei impuneri aplicabila incheiata intre Romania si statul sursa a veniturilor prevede sau nu in mod explicit acest avantaj fiscal in favoarea sediului permanent.

O alta precizare importanta face referire la impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Astfel nu mai aplica sistemul de impozitare pe veniturile microintreprinderilor contribuabilii care realizeaza venituri din consultanta si management daca ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in total venituri este peste 20% si se elimina din baza de impunere veniturile reprezentand diferentele de curs valutar si a reducerilor comerciale acordate ulterior facturarii.

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Protectia datelor cu caracter personal
Protectia datelor cu caracter personal

Vezi detalii



Si la capitolul impozitul pe venit apar cateva modificari. Vom aminti doar cateva dintre acestea, restul putand fi consultate in textul complet al ordonantei:

- acordarea deductibilitatii cheltuielilor cu dobanzile aferente imprumuturilor in valuta de la persoane fizice si juridice, altele decat institutiile care desfasoara activitatea de creditare cu titlu profesional, in cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente la care venitul net anual se determina pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, la nivelul ratei dobanzii pentru imprumuturile in valuta;
- crearea cadrului legal pentru deducerea din venitul brut din salarii a contributiilor obligatorii aferente unei luni, indiferent de faptul daca acestea sunt platite in Romania sau intr-un alt stat membru UE sau stat membru al SEE, potrivit prevederilor regulamentelor Uniunii Europene, a legislatiei SEE sau a conventiilor/acordurilor privind coordonarea sistemelor de securitate sociala in care Romania este parte.
- posibilitatea de actualizare a pretului mediu pentru determinarea venitului impozabil in cazul veniturilor obtinute de persoanele fizice sub forma de arenda primita in natura.
- simplificarea tratamentului fiscal al veniturilor obtinute din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal prin abrogarea prevederilor referitoare la optiunea contribuabililor de a determina venitului net din arenda in sistem real.
- neimpozitarea veniturilor obtinute din cultivarea terenurilor cu plante furajere graminee si leguminoase pentru productia de masa verde destinate furajarii animalelor detinute de contribuabilii pentru care venitul se determina pe baza normelor de venit sau care obtin venituri neimpozabile din activitati agricole.

In domeniul taxei pe valoarea adaugata, conform textului ordonantei se modifica prevederile referitoare la ajustarea TVA, in sensul ca nu se impune ajustarea in cazul bunurilor pierdute, distruse sau furate, in conditiile in care pierderea, distrugerea sau furtul bunurilor sunt demonstrate corespunzator. Totodata, rambursarile de TVA catre persoanele impozabile nestabilite in Romania se vor acorda chiar daca TVA solicitata la rambursare nu este achitata, sub rezerva indeplinirii celorlalte conditii prevazute de lege.

Ordonanta introduce pentru prima data impozitul pe constructiile speciale. Cu alte cuvnte constructiile pentru care se va plati acest impozit sunt cele prevazute in grupa 1 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotararea Guvernului nr.2139/2004. Astfel, impozitul va fi aplicat pentru constructii precum centrale hidroelectrice, statii si posturi de transformare, piste si platforme, sonde de titei, gaze si sare, rampe de incarcare – descarcare, cosuri de fum si turnuri de racire, baraje, jgheaburi pentru piscicultura, infrastructura din transportul feroviar, alei, strazi, autostrazi, cu toate accesoriile necesare (trotuare, borne, semne de circulatie, marcaje), etc.

Contribuabili care datoreaza impozitul pe constructii speciale sunt:

- persoanele juridice romane;
- persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania;
- persoanele juridice cu sediu social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene;

Fac exceptie:

- institutele nationale de cercetare-dezvoltare;
- institutiile publice;
- asociatiile, fundatiile si celelalte persoane juridice fara scop patrimonial.

Potrivit OUG 102/2013, impozitul pe constructii se calculeaza prin aplicarea unei cote de 1,5% asupra valorii constructiilor existente in patrimoniul contribuabililor la data de 31 decembrie a anului anterior, evidentiata contabil in soldul debitor al conturilor corespunzatoare constructiilor mentionate.

Impozitul asupra valorii constructiilor se datoreaza incepand cu 1 ianuarie 2014, iar calculul si declararea acestuia se efectueaza de catre contribuabili anual, pana la data de 25 mai, inclusiv, a anului pentru care se datoreaza impozitul. Plata se efectueaza in doua rate egale, pana la data de 25 mai si 25 septembrie, inclusiv.

Sursa: CECCAR
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Ianuarie 2014


Votati articolul "Modificari Codul Fiscal in 2014: Ce a schimbat OUG 102 din 2013?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit

Intrebare: Buna ziua,
In 2013 , o firma SRL platitoare de impozit pe profit nu a depasit plafon de 65000euro C.A., INCEPAND cu 2014 devine platitoare de impozit pe venit microintreprindere?
Multumesc

Raspuns: Multumec foarte mult pentru raspunsuri.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Ianuarie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarea vectorului fiscal 2018 pentru impozitul pe profit impozit pe veniturile microintreprinderilor

    • Avand in vedere schimbarile legislative introduse prin OUG 79/2017, pentru anul 2018 datoreaza impozit pe veniturile microintreprinderilor persoanele juridice romane care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii, la data de 31 decembrie 2017: 1. au realizat venituri care nu au depasit echivalentul in lei a 1.000.000 euro. Cursul de schimb pentru determinarea echivalentului in euro este cel valabil la inchiderea exercitiului financiar in care s-au inregistrat ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • ANAF a actualizat formularul 600 pentru 2018. Atentie, se depune urgent!

    • ANAF a postat pe site-ul agentiei formularul 600 actualizat pentru anul 2018, in format PDF inteligent. Acesta se poate transmite electronic prin portalul e-guvernare.ro utilizand un certificat digital calificat, conform unor informatii publicate pe site-ul oficial al agentiei.  Acesta vizeaza o categorie larga de contribuabili, asa ca trebuie sa acordati o atentie deosebita termenului de depunere. Dupa cum am mai mentionat in...» citeste mai departe aici

  • Alerta contabila! Se apropie termenul limita pentru depunerea formularului 094

    • Formularul 094 reprezinta "Declaratia privind cifra de afaceri in cazul persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent", conform art. 316 din Codul fiscal. Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, care au utilizat trimestrul ca perioada fiscala in anul precedent, nu au efectuat achizitii intracomunitare de bunuri si nu au depasit pla...» citeste mai departe aici

  • Autoturisme utilizate pentru distributie. Ce tratament fiscal combustibil se aplica?

    • Subiectul din analiza de astazi il reprezinta o sociatate  care are parc de masini cu care se realizeaza distributia produselor proprii. Pe baza FAZ se calculeaza consumul pe fiecare masina rezultand la unele masini un consum mai mare decat cel normat iar la altele un consum mai mic. Daca la sfarsitul lunii firma are un plus 1000 lei si un minus de 2000 lei, minusul nu este imputabil soferului, cum ar trebui procedat? Trebuie considerat minusul de 2000 lei dedeductibil sau nedeductibil s...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X