email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce inregistrari contabile facem pentru schimbare marfa defecta?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilemarfa defectacreditaviz de insotireinregistrari contabile



Inregistrarile contabile necesare pentru situatiile in care se doreste inlocuirea unor produse defecte dupa achizitie se regasesc in numar semnificativ in evidentele contabile ale societatilor.

Ne propunem sa oferim astfel o solutie concreta pornind de la un caz specific in care o societate A achizitioneaza marfa intracomunitara de la un furnizor dintr-un alt stat membru UE.

Aceasta marfa este vanduta unui client din Romania. Clientul constatat deteriorarea marfii (dupa instalarea produselor).

Furnizorul strain isi recunoaste vina si emite credit memo in luna decembrie 2013 pentru marfa depreciata societatii A, specificand facturile initiale la care se refera. In continuare, se va achizitiona o noua marfa din statul strain in acest an, urmand sa se inlocuiasca marfa depreciata.

Se va vedea astfel cum se inregistreaza in contabilitate aceste credit memo, cum se va inregistra in gestiune marfa care se va inlocui clientului, precum si daca venitul aferent credit memo-ului  inregistrat in decembrie se va echilibra cu o cheltuiala.

Iata care sunt inregistrarile pe care le vom face pentru a solutiona cazul prezentat:

Ati achizitionat marfa :

    =  401

Ati vandut-o clientului :

    =  707

    = 371

Clientul constata ca marfa este necorespunzatoare calitativ si nu v-o poate returna deoarece ea este distrusa.

Furnizorul dvs. admite ca acest lucru s-a intamplat din vina sa si prin acel credit memo accepta practic sa inlocuiasca pe cheltuiala sa marfa necorespunzatoare.

Deci nu veti achita viitoarele facturi ce vor veni impreuna cu noua marfa ce va fi inlocuita.

-    puteti inregistra credit memo ca pe o reducere comerciala de 100% (rabat pentru calitatea nesatisfacatoare a marfii) primita  pentru facturile mentionate in aceasta :

609 =  401 cu suma din credit-memo cu minus

-    soseste noua marfa pe care o inlocuiti clientului : 371  =  401
-    ii trimiteti clientului marfa fara sa o mai facturati (cu Aviz de insotire a marfii cu mentiunea "nu urmeaza factura" ), deoarece nu i-o vindeti, doar o inclocuiti : 607  =  371.

Astfel contul 401 se inchide iar cheltuiala cu minus din 609 echilibreaza cheltuiala din 607 dupa ce descarcati marfa primita a doua oara si pentru care nu obtineti venituri.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilemarfa defectacreditaviz de insotireinregistrari contabile


Data aparitiei: 15 Ianuarie 2014

Votati articolul "Ce inregistrari contabile facem pentru schimbare marfa defecta?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic: modificari oficiale ANAF

    • Update 10 mai 2024: Va informam ca in Monitorul Oficial nr. 422 din 9 mai 2024, a fost publicat OPANAF nr. 874/2024 privind modificarea si completarea anexei la OPANAF nr. 1.612/2018 pentru aprobarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Modificari la Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic Astfel, in Referatul de aprobare a actului normativ, ANAF reaminteste ca Nomenclatorul obligatiil...» citeste mai departe aici

  • Transport si logistica: GHID complet pentru contabili

    • Domeniul transportului si logisticii joaca un rol esential in asigurarea fluxului eficient al bunurilor si serviciilor de la producatori la consumatori. Pentru contabili, intelegerea acestui sector este importanta deoarece implica gestionarea complexa a costurilor, a fluxurilor financiare si a informatiilor contabile intr-un mediu in continua schimbare. Solutii fiscal-contabile pentru antreprenorii implicati in activitati de transport si logistica I...» citeste mai departe aici

  • Lipsa in gestiune: studiu de caz privind monografia contabila si implicatiile fiscale

    • Lipsa la inventar poate fi neimputabila (caz in care, daca nu se incadreaza ca fiind perisabilitate sau alte cazuri strict reglementate la art.25 alin (4). lit.c) din Codul Fiscal, este considerata ca fiind cheltuiala nedeductibila din punct de vedere fiscal), sau imputabila, si in acest caz cheltuiala este deductibila deoarece inregistrati si un venit aferent suportat de persoanele vinovate de producerea acesteia. Ce facem in situatia in care avem l...» citeste mai departe aici

  • Radiere PFA: acte necesare si procedura de urmat

    • Prin intermediul studiului de caz de mai jos veti afla procedura de urmat pentru radiere PFA. Intrebare: "O PFA care a avut activitatea suspendata timp de 3 ani, la expirarea perioadei de suspendare in 04.2024 doreste sa inchida aceasta PFA. PFA este pe norma de venit. As dori sa ma ajutati prin a-mi spune care sunt demersurile pentru inchiderea acestei PFA - la ONRC si apoi ANAF, daca trebuie sa depuna declaratia unica si daca trebuia sa depuna declarat...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X