email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce inregistrari contabile facem pentru schimbare marfa defecta?

ProceduriInregistrari si Politici Contabilemarfa defectacreditaviz de insotireinregistrari contabile



Inregistrarile contabile necesare pentru situatiile in care se doreste inlocuirea unor produse defecte dupa achizitie se regasesc in numar semnificativ in evidentele contabile ale societatilor.

Ne propunem sa oferim astfel o solutie concreta pornind de la un caz specific in care o societate A achizitioneaza marfa intracomunitara de la un furnizor dintr-un alt stat membru UE.

Aceasta marfa este vanduta unui client din Romania. Clientul constatat deteriorarea marfii (dupa instalarea produselor).

Furnizorul strain isi recunoaste vina si emite credit memo in luna decembrie 2013 pentru marfa depreciata societatii A, specificand facturile initiale la care se refera. In continuare, se va achizitiona o noua marfa din statul strain in acest an, urmand sa se inlocuiasca marfa depreciata.

Se va vedea astfel cum se inregistreaza in contabilitate aceste credit memo, cum se va inregistra in gestiune marfa care se va inlocui clientului, precum si daca venitul aferent credit memo-ului  inregistrat in decembrie se va echilibra cu o cheltuiala.

Iata care sunt inregistrarile pe care le vom face pentru a solutiona cazul prezentat:

Ati achizitionat marfa :

    =  401

Ati vandut-o clientului :

    =  707

    = 371

Clientul constata ca marfa este necorespunzatoare calitativ si nu v-o poate returna deoarece ea este distrusa.

Furnizorul dvs. admite ca acest lucru s-a intamplat din vina sa si prin acel credit memo accepta practic sa inlocuiasca pe cheltuiala sa marfa necorespunzatoare.

Deci nu veti achita viitoarele facturi ce vor veni impreuna cu noua marfa ce va fi inlocuita.

-    puteti inregistra credit memo ca pe o reducere comerciala de 100% (rabat pentru calitatea nesatisfacatoare a marfii) primita  pentru facturile mentionate in aceasta :

609 =  401 cu suma din credit-memo cu minus

-    soseste noua marfa pe care o inlocuiti clientului : 371  =  401
-    ii trimiteti clientului marfa fara sa o mai facturati (cu Aviz de insotire a marfii cu mentiunea "nu urmeaza factura" ), deoarece nu i-o vindeti, doar o inclocuiti : 607  =  371.

Astfel contul 401 se inchide iar cheltuiala cu minus din 609 echilibreaza cheltuiala din 607 dupa ce descarcati marfa primita a doua oara si pentru care nu obtineti venituri.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
ProceduriInregistrari si Politici Contabilemarfa defectacreditaviz de insotireinregistrari contabile


Data aparitiei: 15 Ianuarie 2014

Votati articolul "Ce inregistrari contabile facem pentru schimbare marfa defecta?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X