Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Proiectul de modificare a Codului fiscal cu toate prevederile

Codul fiscalmodificareproiectul de ordinvenitul net anualcontabilitateani fiscali

Regasiti mai jos proiectul pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si modificarea unor acte normative.

Avand in vedere ca neadoptarea in regim de urgenta a prezentei ordonante conduce la aparitia unor dificultati importante in indeplinirea obligatiilor contabile si, implicit a celor fiscale de catre contribuabili, persoane fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri, precum si din necesitatea de a veni in sprijinul acestora,

avand in vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 904/2010 al Consiliului din 7 octombrie 2010 privind cooperarea administrativa si combaterea fraudei in domeniul taxei pe valoarea adaugata (reformare) potrivit carora, in contextul aplicarii regimului special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, prestate catre persoane neimpozabile, incepand cu data de 1 ianuarie 2015, statul membru de inregistrare are dreptul sa retina un anumit procent din platile care se transfera statului membru de consum, este necesar sa se prevada faptul ca in cazul in care Romania este statul membru de inregistrare, va retine un anumit procent din sumele transferate fiecarui stat membru de consum,

luand in considerare necesitatea schimbarii monedei (din lei in euro) in care se vor intocmi declaratiile speciale de TVA si in care se va achita suma TVA datorata in statele membre de consum de catre persoanele impozabile care vor aplica regimurile speciale pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, prestate catre persoane neimpozabile, incepand cu data de 1 ianuarie 2015, avand in vedere faptul ca utilizarea monedei nationale, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2014, ar putea determina intarzieri in transmiterea sumelor catre statele membre de consum, cu impact asupra interoperabilitatii cu sistemele informatice ale respectivelor state,

pentru prevenirea fluctuatiei veniturilor din accize la bugetul de stat in functie de variatiile de curs valutar lei/euro stabilite de Banca Central Europeana la data de 1 octombrie a fiecarui an, in functie de care se stabileste nivelul in lei a accizelor pentru anul urmator, pentru pastrarea valorii reale a acestor venituri, precum si pentru asigurarea predictibilitatii atat pentru bugetul de stat cat si pentru mediul de afaceri, este necesara stabilirea nivelului accizelor in lei si actualizarea cu cresterea preturilor de consum, inclusiv pentru stabilirea valorii in lei a contributiilor pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate prevazute de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii,
avand in vedere necesitatea intreprinderii unor masuri urgente de sustinere a cresterii economice, in lipsa carora finantarea economiei pe termen scurt si mediu poate fi afectata,

in vederea respectarii angajamentelor referitoare la eficientizarea sistemului fiscal, asumate de Guvernul Romaniei in Scrisoarea de intentie si in Memorandumul tehnic de intelegere incheiate ca urmare a Aranjamentului stand-by de tip preventiv dintre Romania si Fondul Monetar International,

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Impozitul pe venit si Declaratia unica
Impozitul pe venit si Declaratia unica

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii



luand in considerare consultarea dintre Guvernul Romaniei si Fondul Monetar International, referitoare la elaborarea unui nou regim de impozitare in domeniul petrolului si gazelor naturale,
luand in considerare faptul ca Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, precum si Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural isi inceteaza aplicabilitatea incepand cu 1 ianuarie 2015,

avand in vedere faptul ca domeniul exploatarii gazelor naturale si petrolului este un domeniu complex care necesita timp pentru studierea combinatiilor de mecanisme si rate de impozitare din cadrul sistemelor fiscale din alte state, a stimulentelor fiscale acordate in scopul atragerii investitorilor (amortizari fiscale accelerate, provizioane pentru epuizarea zacamintelor, reguli privind deducerea dobanzilor, reportarea pierderilor, scutiri fiscale temporare, creditele pentru investitii etc.) a elementelor contextuale, inclusiv proximitatea fata de piete, dimensiunea si capacitatea investitorilor, astfel incat prin strategia de impozitare a domeniului petrolului si gazelor naturale sa se identifice elementele care fac ca impozitul aplicat sa fie competitiv, respectiv sa asigure resursele bugetare necesare si in acelasi timp sa nu descurajeze investitiile,

luand in considerare faptul ca evaluarea impactului anumitor costuri care afecteaza rentabilitatea operatiunilor societatilor petroliere (evaluarea petrolului si gazelor, garantiile de buna executie, despagubirile acordate proprietarilor de terenuri, obligatiile privind aportul local, cerinte avand ca scop asigurarea bunelor practici de mediu si finantarea adecvata a recuperarii amplasamentului etc.) este un exercitiu foarte complex,

evidentiind totodata si faptul ca activitatea desfasurata in sectorul petrolier are un specific deosebit fata de celelalte sectoare, elementele cheie ale acestui sector fiind riscurile ridicate in activitatea de explorare si un ciclu lung al proiectelor,

avand in vedere necesitatea asigurarii fondurilor pentru cofinantarea proiectelor de investitii finantate din fonduri europene, in conditiile in care activitatile cu caracter de monopol natural din cadrul sectorului energiei electrice si a gazelor naturale, mai precis prestarea serviciilor de distributie si transport energie electrica si gaze naturale, sunt caracterizate prin profitabilitate care decurge atat din lipsa concurentei cat si din lipsa elasticitatii cererii, iar impozitul stabilit asupra acestor activitati reprezinta venit la bugetul de stat,

pentru a se asigura desfasurarea in conditii optime a procesului de elaborare a strategiei pentru noul regim de impozitare in domeniul petrolului si gazelor naturale in perioada 2016-2024 si pentru a se evita orice risc de blocaj, se impune prorogarea termenelor prevazute la art. 7 din Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, precum si la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural,

considerand ca elementele mai sus-mentionate vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata




Art. I. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 48, denumirea marginala, alineatele (1), (8) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate

Art. 48. – (1) Venitul net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri cu exceptia prevederilor art. 49 si 50.

(…)
(8) Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.
(9) Modelul si continutul Registrului de evidenta fiscala vor fi aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice."

2. La articolul 49, alineatele (6) si (8) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(6) in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate desemnata conform alin. (2) si o alta activitate independenta, venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, potrivit prevederilor art. 48.

(...)
(8) Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit au obligatia sa completeze numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala si nu au obligatii privind evidenta contabila."

3. La articolul 50, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Pentru determinarea venitului net din drepturi de proprietate intelectuala, contribuabilii vor completa numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala. Aceasta reglementare este optionala pentru cei care considera ca isi pot indeplini obligatiile declarative direct pe baza documentelor emise de platitorul de venit. Acesti contribuabili au obligatia sa arhiveze si sa pastreze documentele justificative cel putin in limita termenului de prescriptie prevazut de lege si nu au obligatii privind evidenta contabila."

4. La articolul 51 denumirea marginala si alineatul (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Optiunea de a stabili venitul net anual, utilizandu-se datele din contabilitate
(...)

(2) Optiunea de a determina venitul net in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, potrivit prevederilor art. 48, este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilul nu solicita revenirea la sistemul anterior, prin completarea corespunzatoare a declaratiei privind venitul estimat/norma de venit si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului urmator expirarii perioadei de 2 ani."

Click aici pentru a consulta integral proiectul.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul fiscalmodificareproiectul de ordinvenitul net anualcontabilitateani fiscali

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Decembrie 2014


Votati articolul "Proiectul de modificare a Codului fiscal cu toate prevederile":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozit pe cladiri cu destinatie mixta la persoane fizice.

Intrebare: Buna ziua,

Speta noastra este urmatoarea:

-Imobilul la care figureaza adresa sediului social al firmei si-a schimbat proprietarul prin act de vanzare-cumparare, datat 15.11.2015, actualul proprietar fiind persoana fizica. Adresa sediului social nu s-a modificat. Noul Contract de comodat, incheiat intre societate si noul proprietar persoana fizica, prin care se atribuie societatii acelasi spatiu ca sediu social, a fost inregistrat la Oficiul Registrului Comertului, in decembrie 2015, intrucat vechiul contract care atesta dreptul de folosinta al aceluiasi spatiu drept sediu social, expirase ca durata;

-La sediul social, practic, nu se desfasoara nici o activitate, societatea nu deduce cheltuieli cu utilitatile. In schimb, societatea figureaza la Registrul Comertului cu activitati declarate a se desfasura atat la sediul social, cat si in afara acestuia.

1. In conditiile de mai sus, in care se schimba proprietarul imobilului, trebuie sa inregistram si la Administratia Finantelor Publice de sector (NU NUMAI LA O.R.C.) NOUL CONTRACT DE COMODAT? (Am inteles ca de la O.R.C. se trimit modificarile si la fisc), desi in cazul nostru, ceea ce intereseaza fiscul, si anume adresa sediului social, nu s-a modificat .

2. Pentru declaratia impozitului pe cladire cu destinatie mixta, in cazul nostru, este obligatoriu sa
avem la dosar si un raport de evaluare din care sa rezulte datele privind SUPRAFATA din imobil atribuita sediului social al firmei comodatare, sau este suficient daca aceasta suprafata este specificata in contractul de comodat si este declarata pe propria raspundere de catre comodatar? (Un raport de evaluare costa mai mult decat impozitul in sine).

Multumim.

Raspuns: Pentru schimbarea contractului privind sediul social veti avea depuse actele la onrc, urmand ca la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Decembrie 2014 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X