email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiectul de modificare a Codului fiscal cu toate prevederile

Codul fiscalmodificareproiectul de ordinvenitul net anualcontabilitateani fiscali

Regasiti mai jos proiectul pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal si modificarea unor acte normative.

Avand in vedere ca neadoptarea in regim de urgenta a prezentei ordonante conduce la aparitia unor dificultati importante in indeplinirea obligatiilor contabile si, implicit a celor fiscale de catre contribuabili, persoane fizice care desfasoara activitati in scopul realizarii de venituri, precum si din necesitatea de a veni in sprijinul acestora,

avand in vedere prevederile Regulamentului (UE) nr. 904/2010 al Consiliului din 7 octombrie 2010 privind cooperarea administrativa si combaterea fraudei in domeniul taxei pe valoarea adaugata (reformare) potrivit carora, in contextul aplicarii regimului special pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, prestate catre persoane neimpozabile, incepand cu data de 1 ianuarie 2015, statul membru de inregistrare are dreptul sa retina un anumit procent din platile care se transfera statului membru de consum, este necesar sa se prevada faptul ca in cazul in care Romania este statul membru de inregistrare, va retine un anumit procent din sumele transferate fiecarui stat membru de consum,

luand in considerare necesitatea schimbarii monedei (din lei in euro) in care se vor intocmi declaratiile speciale de TVA si in care se va achita suma TVA datorata in statele membre de consum de catre persoanele impozabile care vor aplica regimurile speciale pentru serviciile electronice, de telecomunicatii, de radiodifuziune sau televiziune, prestate catre persoane neimpozabile, incepand cu data de 1 ianuarie 2015, avand in vedere faptul ca utilizarea monedei nationale, in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2014, ar putea determina intarzieri in transmiterea sumelor catre statele membre de consum, cu impact asupra interoperabilitatii cu sistemele informatice ale respectivelor state,

pentru prevenirea fluctuatiei veniturilor din accize la bugetul de stat in functie de variatiile de curs valutar lei/euro stabilite de Banca Central Europeana la data de 1 octombrie a fiecarui an, in functie de care se stabileste nivelul in lei a accizelor pentru anul urmator, pentru pastrarea valorii reale a acestor venituri, precum si pentru asigurarea predictibilitatii atat pentru bugetul de stat cat si pentru mediul de afaceri, este necesara stabilirea nivelului accizelor in lei si actualizarea cu cresterea preturilor de consum, inclusiv pentru stabilirea valorii in lei a contributiilor pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate prevazute de Legea nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii,
avand in vedere necesitatea intreprinderii unor masuri urgente de sustinere a cresterii economice, in lipsa carora finantarea economiei pe termen scurt si mediu poate fi afectata,

in vederea respectarii angajamentelor referitoare la eficientizarea sistemului fiscal, asumate de Guvernul Romaniei in Scrisoarea de intentie si in Memorandumul tehnic de intelegere incheiate ca urmare a Aranjamentului stand-by de tip preventiv dintre Romania si Fondul Monetar International,
luand in considerare consultarea dintre Guvernul Romaniei si Fondul Monetar International, referitoare la elaborarea unui nou regim de impozitare in domeniul petrolului si gazelor naturale,
luand in considerare faptul ca Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, precum si Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural isi inceteaza aplicabilitatea incepand cu 1 ianuarie 2015,

avand in vedere faptul ca domeniul exploatarii gazelor naturale si petrolului este un domeniu complex care necesita timp pentru studierea combinatiilor de mecanisme si rate de impozitare din cadrul sistemelor fiscale din alte state, a stimulentelor fiscale acordate in scopul atragerii investitorilor (amortizari fiscale accelerate, provizioane pentru epuizarea zacamintelor, reguli privind deducerea dobanzilor, reportarea pierderilor, scutiri fiscale temporare, creditele pentru investitii etc.) a elementelor contextuale, inclusiv proximitatea fata de piete, dimensiunea si capacitatea investitorilor, astfel incat prin strategia de impozitare a domeniului petrolului si gazelor naturale sa se identifice elementele care fac ca impozitul aplicat sa fie competitiv, respectiv sa asigure resursele bugetare necesare si in acelasi timp sa nu descurajeze investitiile,

luand in considerare faptul ca evaluarea impactului anumitor costuri care afecteaza rentabilitatea operatiunilor societatilor petroliere (evaluarea petrolului si gazelor, garantiile de buna executie, despagubirile acordate proprietarilor de terenuri, obligatiile privind aportul local, cerinte avand ca scop asigurarea bunelor practici de mediu si finantarea adecvata a recuperarii amplasamentului etc.) este un exercitiu foarte complex,

evidentiind totodata si faptul ca activitatea desfasurata in sectorul petrolier are un specific deosebit fata de celelalte sectoare, elementele cheie ale acestui sector fiind riscurile ridicate in activitatea de explorare si un ciclu lung al proiectelor,

avand in vedere necesitatea asigurarii fondurilor pentru cofinantarea proiectelor de investitii finantate din fonduri europene, in conditiile in care activitatile cu caracter de monopol natural din cadrul sectorului energiei electrice si a gazelor naturale, mai precis prestarea serviciilor de distributie si transport energie electrica si gaze naturale, sunt caracterizate prin profitabilitate care decurge atat din lipsa concurentei cat si din lipsa elasticitatii cererii, iar impozitul stabilit asupra acestor activitati reprezinta venit la bugetul de stat,

pentru a se asigura desfasurarea in conditii optime a procesului de elaborare a strategiei pentru noul regim de impozitare in domeniul petrolului si gazelor naturale in perioada 2016-2024 si pentru a se evita orice risc de blocaj, se impune prorogarea termenelor prevazute la art. 7 din Ordonanta Guvernului nr.7/2013 privind instituirea impozitului asupra veniturilor suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale, la art.6 din Ordonanta Guvernului nr.6/2013 privind instituirea unor masuri speciale pentru impozitarea exploatarii resurselor naturale, altele decat gazele naturale, precum si la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr.5/2013 privind stabilirea unor masuri speciale de impozitare a activitatilor cu caracter de monopol natural din sectorul energiei electrice si al gazului natural,

considerand ca elementele mai sus-mentionate vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata




Art. I. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1.    La articolul 48, denumirea marginala, alineatele (1), (8) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate

Art. 48. – (1) Venitul net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri cu exceptia prevederilor art. 49 si 50.

(…)
(8) Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.
(9) Modelul si continutul Registrului de evidenta fiscala vor fi aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice."

2.    La articolul 49, alineatele (6) si (8) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(6) in cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate desemnata conform alin. (2) si o alta activitate independenta, venitul net anual se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, potrivit prevederilor art. 48.

(...)
(8) Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit au obligatia sa completeze numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala si nu au obligatii privind evidenta contabila."

3.    La articolul 50, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(4) Pentru determinarea venitului net din drepturi de proprietate intelectuala, contribuabilii vor completa numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala. Aceasta reglementare este optionala pentru cei care considera ca isi pot indeplini obligatiile declarative direct pe baza documentelor emise de platitorul de venit. Acesti contribuabili au obligatia sa arhiveze si sa pastreze documentele justificative cel putin in limita termenului de prescriptie prevazut de lege si nu au obligatii privind evidenta contabila."

4.    La articolul 51 denumirea marginala si alineatul (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"Optiunea de a stabili venitul net anual, utilizandu-se datele din contabilitate
(...)

(2) Optiunea de a determina venitul net in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, potrivit prevederilor art. 48, este obligatorie pentru contribuabil pe o perioada de 2 ani fiscali consecutivi si se considera reinnoita pentru o noua perioada daca contribuabilul nu solicita revenirea la sistemul anterior, prin completarea corespunzatoare a declaratiei privind venitul estimat/norma de venit si depunerea formularului la organul fiscal competent pana la data de 31 ianuarie inclusiv a anului urmator expirarii perioadei de 2 ani."

Click aici pentru a consulta integral proiectul.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Codul fiscalmodificareproiectul de ordinvenitul net anualcontabilitateani fiscali


Data aparitiei: 09 Decembrie 2014

Votati articolul "Proiectul de modificare a Codului fiscal cu toate prevederile":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X