Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

Opinia consultantului cu privire la Declaratia 394 modificata si prorogarea termenului de depunere

Data aparitiei: 01 Aprilie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
declaratia 394achizitiiformularul 394cnpanafsimplificariborderouri de achizitie

Declaratia 394 ar putea fi modificata si termenul de depunere prorogat conform unui proiect de ordin publicat de ANAF la rubrica Transparenta decizionala. Pentru a veni in sprijinul mediului de afaceri, se propune modificarea OPANAF nr. 3769/2015 si prorogarea termenului de intrare in vigoare a acestuia la data de 01.07.2016.

Astfel, conform OPANAF 3769/2015 publicat in Monitorul Oficial nr. 11 din 07/01/2016 contribuabilii care au perioada fiscala luna calendaristica ar trebui sa depuna noul formular 394 incepand cu data de 1 aprilie 2016 si pentru operatiunile efectuate in trimestrul I 2016 pe teritoriul national. Contribuabilii care au perioada fiscala luna calendaristica au depus pentru lunile ianuarie si februarie 2016 declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoane inregistrate in scopuri de TVA, prevazuta in OANAF 3596/2011, urmand ca, pana la data de 25 aprilie 2016 inclusiv, sa depuna declaratia completata pe noul formular pentru luna martie 2016, precum si pentru lunile ianuarie si februarie 2016, prin care vor fi inlocuite declaratiile depuse anterior.


Proiectul propune utilizarea noului formular 394 incepand cu operatiunile efectuate pe teritoriul national incepand cu 01 iunie 2016.

Formularul 94 nu a fost simplificat, cele mai multe dintre cerinte se mentin si, din contra, au fost introduse noi obligatii.  Astfel, proiectul de ordin prevede introducerea in formular a operatiunilor efectuate de catre persoanele impozabile care aplica sistemul de TVA in regim special (agentiile de turism, regim special pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati), precum si introducerea cotei de TVA de 24% (pentru livrarile de bunurile/prestarile de servicii si achizitiile aferente perioadei anterioare). Pentru perioada 1 iulie 2016 –31 decembrie 2016, pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii, precum si pentru livrarile persoanelor impozabile care aplica regimul special pentru agentiile de turism, pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati,efectuatecatre persoane fizice, vor fi cuprinse in lista de detaliu numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de 10.000 lei.

De asemenea, pana la data de 01.01.2017 pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate catre persoane fizice pentru care au fost emise facturi cu valoare individuala mai mica sau egala cu 10.000 lei, proiectul prevede inscrierea in formular a numarului total al facturilor emise, valoarea totala a bazei impozabile si TVA aferenta acestora, defalcate pe cote de TVA urmand ca incepand cu data de 01.01.2017, sa fie cuprinse in lista de detaliu toate facturile emise catre persoanele fizice, indiferent de valoarea acestora.

Avand in vedere problemele intampinate in practica pentru obtinerea CNP-ului cumparatorului, varianta de formular propusa prevede ca, in coloana "CIF/CUI/CNP/NIF/Cod de inregistrare in scopuri de TVA al furnizorului/beneficiarului/Cod valabil de TVA in statul membru/Cod de inregistrare" de la lit. C, D, E, F - completarea CNP/NIF este obligatorie in situatia in care persoana impozabila il colecteaza de la persoana fizica din facturi, contracte (de prestari servicii, de furnizare utilitati, vanzari de bunuri mobile si  imobile, etc);  in lipsa acestuia, se vor declara numele, prenumele si adresa persoanei fizice.La adresa se vor completa informatiile, in urmatoarea ordine: datele din actul de identitate al persoanei fizice colectate de persoana impozabila sau, in lipsa acestuia, o alta adresa comunicata de beneficiar.

Informatiile vor cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele: tara, localitate, judet/sector, strada, nr., bloc, apartament, alte detalii adresa. Rubrica "alte detalii adresa" se va completa in situatia in care se vor inscrie alte elemente decat cele existente in formularul pretiparit sau nu se detine o adresa din Romania.



Pentru achizitiile efectuate pe baza de borderouri de achizitie/file de carnet de comercializare a produselor din sectorul agricol, se vor declara numele, prenumele si adresa persoanei fizice. Pentru persoanele impozabile nestabilite in Romania, care sunt stabilite in alt stat membru, neinregistrate si care nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania se va completa codul valabil de TVA in statul membru. Pentru persoana impozabila neinregistrata si care nu este obligata sa se inregistreze in scopuri de TVA in Romania, nestabilita pe teritoriul Uniunii Europene se completeaza cod de inregistrare din registrul companiilor din tara de rezidenta.

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X