email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vanzare marfa prin curierat. Cum inregistram in contabilitate?

vanzare marfacurieratinregistrari contabilegestiunefacturadecontare

In analiza de mai jos, firma doreste sa implementeze o procedura noua cu plata ramburs prin intermediul curierului nostru.

Vom vedea cum se efectueaza corect procedura din punct de vedere al documentelor contabile si a monografiilor contabile.

Se primeste o comanda de la client. Conform conditiilor negociate se solicita plata ramburs prin intermediul curierului firmei in cauza. Se emite factura fiscala in valoare de 1.200 RON, pe factura este mentionat plata ramburs, ca atare monografie contabila: 4111 - 707, 607 - 371.
Curierul firmei livreaza marfa si ridica banii de la clientul firmei. Conform contractului intre firma in cauza si curier, curierul firmei depune bani prin virament bancar in contul firmei.

Care este monografia contabila pentru tot circuitul cazului prezentat mai sus?

In cazul in care curierul depune bani in contul firmei prin virament bancar, firma mai este obligata sa emita chitanta catre client pentru suma incasata de curierul firmei?

Clientul va primi de la curier o Chitanta de ramburs - deci nu mai este cazul sa emiteti dvs. una. De altfel nu ar fi nici corect pentru ca ar reprezenta o intrare de numerar in Caserie, lucru care nu se intampla de fapt.

Intre dvs. si firma de curierat se poate intocmi o factura de decontare (nu este obligatoriu), exclusa din baza de impozitare a TVA, asa cum prevede art. 137, alin. (3), litera e) si cum se explica in Normele de aplicare ale acestuia :

"(5) In sensul art. 137 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, sumele incasate in numele si in contul altei persoane, care nu se cuprind in baza de impozitare, cuprind operatiuni precum:

(...)

b) sume incasate in contul altei persoane, daca factura este emisa de aceasta alta persoana catre un tert. Pentru decontarea sumelor incasate de la tert cu persoana care a emis factura, conform intelegerii dintre parti, pot fi intocmite facturi de decontare conform alin. (3)."

Practic, in baza facturii de decontare (care nu presupune inregistrarea de venituri pentru dvs. si nici cheltuieli pentru curier conform punctului (3) din Normele de aplicare mentionate), dvs. trebuie fie sa incasati contravaloarea ei, fie sa primiti produsele inapoi in cazul in care clientul nu le ridica de la curier.

Deci la impachetarea marfurilor :

    Inregistrati factura catre client (factura care se afla in pachet) : 4111 = 707
    Descarcarea de gestiune a marfurilor trimise clientului : 607 = 371

La inmanarea pachetului catre curier

    Inregistrarea asteptarii de a incasa banii de la curier pe baza facturii de decontare : 461 = 4111

Primirea in banca a banilor de la curier : 5121 = 461, acesta virand banii pe baza Facturii de decontare.

Sau primirea pachetului inapoi : 4111 = 461 si anularea facturii (pentru ca aveti toate 3 exemplarele) si stornarea inregistrarii in contabilitate 4111 = 707    - 1.200 lei, respectiv   607 = 371    - costul marfii

Clientul va inregistra plata cash in baza Chitantei de ramburs primite de la curier:

371 = 401
401 = 5311.
 

Raspuns oferit de expertul contabil Anca Ivanov pentru www.portalcontabilitate.ro


 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
vanzare marfacurieratinregistrari contabilegestiunefacturadecontare


Data aparitiei: 23 Ianuarie 2015

Votati articolul "Vanzare marfa prin curierat. Cum inregistram in contabilitate?":
Rating:

Nota: 3.53 din 5 din 15 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X