Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Averile vor fi confiscate pentru noi tipuri de infractiuni

confiscariproiectministerul justitieiinfractiunile de serviciuconflictul de interese

Ministerul de Justitie a publicat proiectul de lege pentru modificarea si completarea Codului Penal si a Codului de procedura penala, precum si pentru completarea art. 79 din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal

Modificari:

1. Din perspectiva modificarilor aduse Codului penal.

1.a. Se are in vedere, in primul rand, extinderea domeniului de aplicare a confiscarii extinse, prin renuntarea la reglementarea care cuprinde o lista limitativa de infractiuni pentru care aceasta putea fi aplicata.

Astfel, in contextul in care atat noua directiva cat si directiva precedenta impun standarde minime a fi recunoscute de catre Statele Membre ale Uniunii Europene, fiind lasata oportunitatea acestora de a reglementa, daca doresc, dincolo de aceste limite minime europene, legiuitorul roman a cuprins, in varianta initiala transmisa Parlamentului in 2012, o varianta de texte potrivit carora confiscarea extinsa urma a se aplica nu doar unei liste de infractiuni, astfel cum era reglementata cerinta minima in actul comunitar, ci tuturor infractiunilor de o anumita natura si in anumite conditii bine precizate.

Ratiunile care au sustinut aceasta prima varianta in 2012 sunt mentinute si la acest moment, apreciindu-se ca o eficienta combatere a criminalitatii se poate realiza intr-o maniera mult mai eficienta daca, pe langa institutia confiscarii speciale, se aplica si institutia confiscarii extinse nu doar unei liste de infractiuni – astfel cum este standardul minim cuprins in art.5 alin.(2) din noua directiva, ci tuturor infractiunilor, daca faptele erau susceptibile de procurarea unui folos material si maximul pedepsei prevazute de lege pentru acestea este 4 ani sau mai mare.

Astfel, va fi extins campul de aplicare a confiscarii extinse pentru:

- infractiunile de serviciu (delapidarea, abuzul in serviciu)
- uzurparea functiei
- conflictul de interese
- obtinerea ilegala de fonduri
- infractiunile privind sanatatea publica (infectarea apei)


Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii



- falsificarea sau substituirea de alimente ori alte produse
- comercializarea de produse alterate
- traficul de produse sau substante toxice
- productia, punerea in circulatie, achizitia de produse accizabile, nepermiterea accesului pentru verificarea antrepozitelor fiscale
- prezentarea de catre administratorul, directorul si/sau directorul executiv catre actionari a unor situatii financiare inexacte si informatii nereale privind conditiile economice ale societatii, divulgarea de informatii privilegiate sau utilizarea acestor informatii pentru dobandirea sau instrainarea ori pentru intentia de dobandire sau instrainare, pe cont propriu sau in contul unei terte persoane, direct ori indirect, de instrumente financiare la care aceste informatii se refera.


1.b. Proiectul de act normative propune modificarea cerintelor necesare aplicarii institutiei confiscarii extinse.

Revenind de data aceasta pe taramul aplicarii textelor Directivei 2014/42/UE, trebuie precizat ca aceasta impune statelor reguli noi. Astfel, prin art. 5 – dedicat confiscarii extinse, in alin (1), se impune statelor un standard unic in ceea ce priveste cerintele minimale care trebuie indeplinite pentru acest tip de confiscare:

Oin temeiul art. 7 din Legea 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, republicata, Ministerul Justitiei supune dezbaterii publice proiectul de lege pentru modificarea si completarea Codului Penal si a Codului de procedura penala, precum si pentru completarea art. 79 din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal. Prin proiect se realizeaza transpunerea unor prevederi ale Directivei 2014/42/UE privind inghetarea si confiscarea instrumentelor si produselor infractiunilor savarsite in Uniunea Europeana (Directiva confiscarea).


PARLAMENTUL ROMANIEI


CAMERA DEPUTAtILOR SENATUL



LEGE pentru modificarea si completarea Codului Penal si a Codului de procedura penala, precum si pentru completarea art. 79 din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I. - Legea nr.286/2009 privind Codul penal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.510 din 24 iulie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Alineatele (1) si (2) al articolului 1121 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

(1) Sunt supuse confiscarii si alte bunuri decat cele mentionate la art. 112, in cazul in care persoana este condamnata pentru comiterea unei infractiuni, daca fapta este susceptibila sa ii procure un folos material si maximul pedepsei prevazute de lege pentru aceasta este 4 ani sau mai mare.

(2) Confiscarea extinsa se dispune daca instanta are convingerea ca bunurile respective provin din activitati infractionale si are in vedere bunurile dobandite de persoana condamnata, intr-o perioada de 5 ani inainte si, daca este cazul, dupa momentul savarsirii infractiunii, pana la data emiterii actului de sesizare a instantei."


Art. II. - Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 486 din 5 iulie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1.La articolul 106, dupa alineatul (3) se adauga un alineat nou, alin.(4), cu urmatorul cuprins:
(4) Cand procurorul sau instanta nu dispune suspendarea urmaririi penale, respectiv a judecatii, la audierea suspectului sau inculpatului la locul unde se afla sau prin videoconferinta, prezenta avocatului este obligatorie.

2. Alineatul (1) al articolului 312 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) in cazul cand se constata printr-o expertiza medico-legala ca suspectul sau inculpatul sufera de o boala grava, care il impiedica sa ia parte la procesul penal, organul de cercetare penala inainteaza procurorului propunerile sale impreuna cu dosarul, pentru a dispune suspendarea urmaririi penale. Procurorul dispune suspendarea urmaririi penale numai daca, luand in considerare toate circumstantele cauzei,apreciazaca suspectul sau inculpatul nu ar putea fi audiat la locul unde se afla sau prin intermediul videoconferintei ori ca audierea lui in acest mod ar aduce atingere drepturilor sale ori bunei desfasurari a urmaririi penale.


3. Alineatele (1) si (2) ale articolului 367 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(1) Cand se constata pe baza unei expertize medico-legale ca inculpatul sufera de o boala grava, care il impiedica sa participe la judecata, instanta dispune, prin incheiere, suspendarea judecatii pana cand starea sanatatii inculpatului va permite participarea acestuia la judecata. Instanta dispune suspendarea judecatii numai daca, luand in considerare toate circumstantele cauzei, apreciaza inculpatul nu ar putea fi audiat la locul unde se afla sau prin intermediul videoconferintei ori ca audierea lui in acest mod ar aduce atingere drepturilor sale ori bunei desfasurari a judecatii.
(2) Daca sunt mai multi inculpati, iar temeiul suspendarii priveste numai pe unul dintre ei si disjungerea nu este posibila, in cazul in care se dispune suspendarea, aceasta se va dispune asupra intregii cauze."


Art.III. La art. 79 din Legea nr. 253/2013 privind executarea pedepselor, a masurilor educative si a altor masuri neprivative de libertate dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, publicata in, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.513 din 14 august 2013, dupa alineatul (3) se adauga un alineat nou, alin.(4), cu urmatorul cuprins:

"(4) Agentia Nationala de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate incunostinteaza judecatorul delegat cu executarea despre orice impiedicare ori intarziere survenita in cursul executarii unei confiscari speciale sau confiscari extinse, pe baza informatiilor periodice primite de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala si de la alte autoritati competente cu punerea in executare a acestor masuri de siguranta."


Art. IV. (1) Prevederile art.1121 alin. (1) din Codul penal privind confiscarea extinsa se aplica in ceea ce priveste bunurile dobandite inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi numai in cazul comiterii uneia din urmatoarele infractiuni:
a) proxenetism;
b) infractiuni privind traficul de droguri si de precursori;
c) infractiuni privind traficul de persoane;
d) infractiuni la regimul frontierei de stat a Romaniei;
e) infractiunea de spalare a banilor;
f) infractiuni din legislatia privind prevenirea si combaterea pornografiei;
g) infractiuni din legislatia privind prevenirea si combaterea terorismului;
h) asocierea pentru savarsirea de infractiuni;
i) infractiunea de initiere sau constituire a unui grup infractional organizat ori de aderare sau sprijinire sub orice forma a unui astfel de grup;
j) infractiuni contra patrimoniului;
k) infractiuni privitoare la nerespectarea regimului armelor si munitiilor, materialelor nucleare sau al altor materii radioactive si materiilor explozive;
l) falsificarea de moneda sau alte valori;
m) divulgarea secretului economic, concurenta neloiala, nerespectarea dispozitiilor privind operatiile de import sau export, deturnarea de fonduri, nerespectarea dispozitiilor privind importul de deseuri si reziduuri;
n) infractiuni privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc;
o) trafic de migranti;
p) infractiuni de coruptie, infractiuni asimilate infractiunilor de coruptie, infractiuni in legatura cu infractiunile de coruptie, infractiuni impotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene;
q) infractiuni de evaziune fiscala;
r) infractiuni privind regimul vamal;
s) infractiunea de bancruta frauduloasa;
s) infractiuni savarsite prin intermediul sistemelor informatice si al mijloacelor de plata electronice;
t) traficul de organe, tesuturi sau celule de origine umana.
(2) Prevederile art.1121 alin. (2) din Codul penal se aplica, in toate cazurile, infractiunilor comise dupa intrarea in vigoare a prezentei legi.

Art. V. Agentia Nationala de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate din cadrul Ministerului Justitiei este desemnata ca autoritate nationala competenta sa centralizeze datele primite de la autoritati in ceea ce priveste masurile asiguratorii, confiscarile speciale si confiscarile extinse dispuse in cursul procedurilor judiciare penale si sa realizeze statistici pe care le transmite anual Comisiei Europene, in aplicarea art. 11 din Directiva 2014/42/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 3 aprilie 2014 privind inghetarea si confiscarea instrumentelor si produselor infractiunilor savarsite in Uniunea Europeana.

***Prezenta lege transpune in legislatia nationala art. 4 alin.(2), art.5, art.9 si art.11 din Directiva 2014/42/UE a Parlamentului European si a Consiliului privind inghetarea si confiscarea instrumentelor si produselor infractiunilor savarsite in Uniunea Europeana, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 27 din 29 aprilie 2014.

***


Propunerile, sugestiile sau opiniile referitoare la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice pot fi transmise in scris pe adresa Ministerului Justitiei, str. Apolodor, nr.17, cod 050741, sector 5, Bucuresti sau la adresa de e-mail dean@just.ro, pana la data de 15 septembrie 2016.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 17 August 2016


Votati articolul "Averile vor fi confiscate pentru noi tipuri de infractiuni":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Marfa in regim de consignatie

Intrebare: Buna ziua. O siocietate primeste marfa pe baza de aviz de la persoane juridice platitoare de TVA, pe care scrie marfa in regim de consignatie, Aceasta marfa se inregistreaza doar in contul 8033 sau trebuie sa introduc si avizul si sa fac 371 = 408 ?
Va multumesc .

Raspuns: In opinia mea monografia este urmatoarea. Primirea bunurilor in consignatie inregistrati 8033=891...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 17 August 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile