email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Facturare in transe a prestarilor de servicii finalizate. Ce implicatii fiscale apar?

facturarea in transeprestari serviciiproces-verbal de receptiefactura de prestari

In analiza de mai jos, avem ca exemplu situatia in care, in cadrul unui contract de prestari servicii, la terminarea lucrarilor, se intocmeste un proces-verbal de receptie a lucrarilor semnat de ambele parti. Furnizorul de servicii emite factura de prestari servicii la data receptie lucrarilor doar partial din procesul-verbal de receptie a lucrarilor, prevalandu-se de faptul ca plata se poate face si in transe pentru diferenta factura intocmindu-se la un interval de 30 zile. Vom vedea care pot fi consecintele pentru beneficiar in aceasta situatie.

Iata raspunsul specialistului:

In cazul prezentat, o societate presteaza servicii in baza contractului incheiat cu o alta societate. La finalizarea lucrarilor, in mod corect, se semneaza proces-verbal de receptie a lucrarilor de catre partile contractuale.

Avand in vedere finalizarea lucrarilor si acceptarea lor de catre beneficiar, furnizorul serviciilor prestate are obligatia emiterii facturii cu valoarea totala a acestora si inregistrarea in evidentele contabile proprii ale venitului obtinut si a TVA colectata in momentul semnarii procesului verbal de receptie a lucrarilor.

Conform art.280 coroborat cu art.281alin.(1) Cod fiscal, faptul generator si exigibilitatea taxei intervine la data livrarii bunurilor si prestarii serviciilor, in cazul de fata acesta fiind momentul in care se semneaza procesul verbal de receptie a serviciilor prestate.

In concluzie, societatea prestatoare de servicii nu respecta prevederile fiscale cu privire la emiterea facturii si inregistrarea in evidentele contabile a venitului si TVA-ului colectat  prin faptul ca emite factura partial in functie de suma pe care urmeaza a o incasa de la beneficiarul sau.


Atentionam ca, in acest mod, societatea prestatoare isi diminueaza baza impozabila pentru veniturile luate in calculul impozitului pe profit, precum si pentru TVA de plata in perioada fiscala aferenta, prin neinregistrarea lor in evidentele contabile,  riscand ca aceasta fapta sa fie incadrata de catre organele in drept ca si sustragere de la plata obligatiilor la bugetul de stat, respectiv evaziune fiscala, conform prevederilor art.  9 alin.(1) lit.b) din Legea 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale.

Referitor la societatea beneficiara, aceasta nu poate inregistra in evidentele contabile valoarea serviciului prestat de catre furnizor la valoarea corecta (totala) ce reiese din contractul incheiat si justificata prin procesul-verbal de receptie semnat, avand in vedere ca facturarea este efectuata in transe. In acest mod, beneficiarul nu-si poate deduce cheltuiala totala cu serviciile prestate de furnizor si nici TVA aferenta ci numai in transe, in functie de facturile primite de la furnizorul sau.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Marilena Radulescu - Economist si expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturarea in transeprestari serviciiproces-verbal de receptiefactura de prestari


Data aparitiei: 02 Septembrie 2016

Votati articolul "Facturare in transe a prestarilor de servicii finalizate. Ce implicatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X