Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou, tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator salariatilor

tichete cadoutichete de cresavouchere de vacantasalariul de baza minim brut pe taraOUG 8/2009

Va prezentam mai jos noi informatii transmise de ANAF in ce priveste tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou. Cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferit de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie.

Acordarea tichetelor cadou se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 193/2006 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 1317/2006.

>> In sensul impozitului pe venit

Potrivit prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal sunt neimpozabile in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Potrivit prevederilor ptc. 12 alin. (11) din Normele metodologice de aplicare a art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, aprobate prin HG NR. 1/2016 limita de 150 lei se aplica separat pentru cadourile, inclusiv tichetele cadou, acordate pentru fiecare ocazie din cele prevazute, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator. Partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit impozabil din salarii.

Potrivit prevderilor pct. 14 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 alin. (5) din Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016, valoarea tichetelor cadou acordate potrivit legii, luata in calcul la determinarea impozitului pe veniturile din salarii, este valoarea nominala. Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite.

>> In sensul contributiilor sociale obligatorii

Potrivit prevederilor art. 142 lit. b) din Codul fiscal nu sunt cuprinse in baza lunara de calcul a contributiilor de asigurari sociale, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Potrivit prevederilor pct. 5 (1) din Normele metodologice de aplicare a art. 142 lit. b) din Codul fiscal partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit din salarii si se cuprinde in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii.

>> In sensul impozitului pe profit

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b pct. 3 din Codul fiscal cheltuielile reprezentand cadouri in bani sau in natura, inclusiv tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale care sunt deductibile limitat la determinarea profitului impozabil in limita unei cote de pana la 5% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

ATENTIE: Tichetele cadou acordate potrivit legii salariatilor, altele decat cele acordate cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase sau cu ocazia zilei de 8 martie, sunt considerate avantaje si se iau in calcul la stabilirea impozitului pe venitul din salarii, dar nu intra in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii.


Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar
Ghid GDPR pentru casele de schimb valutar

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii


ATENTIE: Potrivit prevederilor ptc. 34 alin. (1) lit. f) din Normele metodologice de aplicare a art. 114 alin. (1) din Codul fiscal.

Tichetele cadou acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii
sunt incluse in categoria veniturilor din alte surse. In aceasta situatie, platitorul de venit are urmatoarele obligatii:
>>> sa calculeze si sa retina impozitul pe venit prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului realizat sub forma de tichete cadou;
>>> sa declare impozitul retinut la sursa prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si sa-l plateasca pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost acordate tichetele cadou;
>>> sa depuna formularul 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate pe beneficiari de venit" pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului urmator celui in care s-au acordat tichetele cadou.

Persoanele fizice beneficiare de tichete cadou nu datoreaza contributia de asigurari sociale. In anul 2016 persoanele fizice pentru veniturile lunare realizate sub forma de tichete caodu, cu valori mai mari sau egale cu valoarea salariului de baza minim brut pe tara datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate daca nu realizeaza

a) venituri din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art.76;
b) venituri din pensii, definite conform art. 99
c) venituri din activitati indpeendente, definite conform art. 67
d) venituri din asocierea cu o persoana jurdica, contribuabil potrivit titlului II sau III, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7)-(9)
g) venituri din activitati agricle, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103;
i) indemnizatii de somaj;
j) indemnizatii pentru cresterea copilului;
k) ajutorul social acordat potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
l) indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca drept urmare a unui accident de munca sau unei boli profesionale.

Contributia de asigurari sociale de sanatate se calculeaza de organul fiscal competent prin decizie de impunere anuala, pe baza declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formularul 205).

Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator.

Acordarea tichetelor de masa se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 142/1998 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 23/2015.
Acordarea tichetelor de cresa se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 193/2006 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 1317/2006.
Acordarea voucherelor de vacanta se va face cu respectarea prevederilor OUG 8/2009 si a normelor de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 216/2009.

>>> In sensul impozitului pe venit

Potrivit art. 76 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal sunt considerate avantaje si se iau in calcul la stabilirea impozitului pe venitul din salarii.

Potrivit prevederilor pct. 14 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 alin. (5) din Codul fiscal, aprobate prin HG nr. 1/2016, valoarea tichetelor de masa, tichetelor de cresa si voucherelor de vacanta acordate potrivit legii, luata in calcul la determinarea impozitului pe veniturile din salarii, este valoarea nominala. Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite.

>> In sensul contributiilor sociale obligatorii

Nu se cuprind in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii - art. 142 lit. r, art. 157 alin. (2), art. 158, art. 187 alin. (2), art. 188, art. 195 alin. (2), art. 212 alin. (@) din Codul fiscal

>> In sensul impozitului pe profit

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b) ptc. 3 din Codul fiscal tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale care sunt deductibile limitat la determinarea profitului impozabil in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

Potrivit art. 25 alin. (3) lit. c) cheltuielile reprezentand tichetele de masa si vouchere de vacanta acordate de angajatori, potrivit legii reprezinta cheltuieli cu deductibilitate limitata la calculul profitului impozabil (in limitele valorii nominale).

** Potrivit prevederilor art. 3 alin. (3) din OUG 8/2009 sumele corespunzatoare voucherelor de vacanta acordate de catre angajator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in limita a 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata pentru fiecare angajat, pe un an calendaristic. Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este cel stabilit prin hotarare a Guvernului.


Sursa: ANAF

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
tichete cadoutichete de cresavouchere de vacantasalariul de baza minim brut pe taraOUG 8/2009

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Noiembrie 2016


Votati articolul "Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou, tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator salariatilor":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Hotararea 84/06.03.2013

Intrebare: Buna ziua,

Intrebarea mea este legata de deductibilitatea TVA pentru bonurile de carburant.
Daca sunt o firma de taxi si dupa 14.03.2013 soferii nu au cerut factura pentru bonurile de carburant (si nici nu a fost imprimat pe bon CIF) si ne-am trezit cu 100 de astfel de bonuri pe 1 aprilie, pot cere factura fiscala ulterior statiei de carburant?
Stiu ca toti comerciantii sunt obligati sa emita factura, insa, suntem refuzati de statiile de carburant pe motiv ca nu pot emite o factura pentru 100 de bonuri ulterior datei efectuarii alimentarii.
Trebuie sa ne decontam cu acele cheltuieli si avem nevoie de factura fiscala, iar statiile nu vor sa emita facturi ulterior nici pentru 100 de bonuri, nici 100 de facturi pentru 100 de bonuri ca nu sunt obligati.
Ce parere aveti, le putem impune sa emita factura ulterior (in cazul nostru in aprilie pentru bonuri din martie). Exista o lege care sa ii oblige sa emita factura indiferent de perioada care a trecut de la efectuarea alimentarii?

Multumim,

Raspuns: Buna ziua, In vederea aplicarii noilor prevederi, orice comerciant care doreste ca bonurile fiscale...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X