Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou, tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator salariatilor

tichete cadoutichete de cresavouchere de vacantasalariul de baza minim brut pe taraOUG 8/2009

Va prezentam mai jos noi informatii transmise de ANAF in ce priveste tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou. Cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferit de angajatori salariatilor, cat si cele oferite in beneficiul copiilor minori ai acestora, cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile, inclusiv tichetele cadou, oferite salariatelor cu ocazia zilei de 8 martie.

Acordarea tichetelor cadou se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 193/2006 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 1317/2006.

>> In sensul impozitului pe venit

Potrivit prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal sunt neimpozabile in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Potrivit prevederilor ptc. 12 alin. (11) din Normele metodologice de aplicare a art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, aprobate prin HG NR. 1/2016 limita de 150 lei se aplica separat pentru cadourile, inclusiv tichetele cadou, acordate pentru fiecare ocazie din cele prevazute, pentru fiecare angajat si pentru fiecare copil minor al angajatului, chiar si in cazul in care parintii lucreaza la acelasi angajator. Partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit impozabil din salarii.

Potrivit prevderilor pct. 14 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 alin. (5) din Codul fiscal, aprobate prin HG 1/2016, valoarea tichetelor cadou acordate potrivit legii, luata in calcul la determinarea impozitului pe veniturile din salarii, este valoarea nominala. Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite.

>> In sensul contributiilor sociale obligatorii

Potrivit prevederilor art. 142 lit. b) din Codul fiscal nu sunt cuprinse in baza lunara de calcul a contributiilor de asigurari sociale, in masura in care valoarea acestora pentru fiecare persoana in parte, cu fiecare ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150 lei.

Potrivit prevederilor pct. 5 (1) din Normele metodologice de aplicare a art. 142 lit. b) din Codul fiscal partea care depaseste limita de 150 lei reprezinta venit din salarii si se cuprinde in baza de calcul al contributiilor sociale obligatorii.

>> In sensul impozitului pe profit

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b pct. 3 din Codul fiscal cheltuielile reprezentand cadouri in bani sau in natura, inclusiv tichete cadou oferite salariatilor si copiilor minori ai acestora se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale care sunt deductibile limitat la determinarea profitului impozabil in limita unei cote de pana la 5% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

ATENTIE: Tichetele cadou acordate potrivit legii salariatilor, altele decat cele acordate cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase sau cu ocazia zilei de 8 martie, sunt considerate avantaje si se iau in calcul la stabilirea impozitului pe venitul din salarii, dar nu intra in baza lunara de calcul al contributiilor sociale obligatorii.


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii


ATENTIE: Potrivit prevederilor ptc. 34 alin. (1) lit. f) din Normele metodologice de aplicare a art. 114 alin. (1) din Codul fiscal.

Tichetele cadou acordate persoanelor fizice in afara unei relatii generatoare de venituri din salarii
sunt incluse in categoria veniturilor din alte surse. In aceasta situatie, platitorul de venit are urmatoarele obligatii:
>>> sa calculeze si sa retina impozitul pe venit prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului realizat sub forma de tichete cadou;
>>> sa declare impozitul retinut la sursa prin formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" si sa-l plateasca pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care au fost acordate tichetele cadou;
>>> sa depuna formularul 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate pe beneficiari de venit" pana in ultima zi a lunii februarie inclusiv a anului urmator celui in care s-au acordat tichetele cadou.

Persoanele fizice beneficiare de tichete cadou nu datoreaza contributia de asigurari sociale. In anul 2016 persoanele fizice pentru veniturile lunare realizate sub forma de tichete caodu, cu valori mai mari sau egale cu valoarea salariului de baza minim brut pe tara datoreaza contributia de asigurari sociale de sanatate daca nu realizeaza

a) venituri din salarii sau asimilate salariilor, definite conform art.76;
b) venituri din pensii, definite conform art. 99
c) venituri din activitati indpeendente, definite conform art. 67
d) venituri din asocierea cu o persoana jurdica, contribuabil potrivit titlului II sau III, pentru care sunt aplicabile prevederile art. 125 alin. (7)-(9)
g) venituri din activitati agricle, silvicultura si piscicultura, definite conform art. 103;
i) indemnizatii de somaj;
j) indemnizatii pentru cresterea copilului;
k) ajutorul social acordat potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
l) indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca drept urmare a unui accident de munca sau unei boli profesionale.

Contributia de asigurari sociale de sanatate se calculeaza de organul fiscal competent prin decizie de impunere anuala, pe baza declaratiei privind calcularea si retinerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit (formularul 205).

Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator.

Acordarea tichetelor de masa se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 142/1998 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 23/2015.
Acordarea tichetelor de cresa se va face cu respectarea prevederilor Legii nr. 193/2006 si a normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 1317/2006.
Acordarea voucherelor de vacanta se va face cu respectarea prevederilor OUG 8/2009 si a normelor de aplicare a dispozitiilor acesteia aprobate prin HG 216/2009.

>>> In sensul impozitului pe venit

Potrivit art. 76 alin. (3) lit. h) din Codul fiscal sunt considerate avantaje si se iau in calcul la stabilirea impozitului pe venitul din salarii.

Potrivit prevederilor pct. 14 alin. (4) din Normele metodologice de aplicare a art. 78 alin. (5) din Codul fiscal, aprobate prin HG nr. 1/2016, valoarea tichetelor de masa, tichetelor de cresa si voucherelor de vacanta acordate potrivit legii, luata in calcul la determinarea impozitului pe veniturile din salarii, este valoarea nominala. Veniturile respective se impoziteaza ca venituri din salarii in luna in care acestea sunt primite.

>> In sensul contributiilor sociale obligatorii

Nu se cuprind in baza de impozitare lunara a contributiilor sociale obligatorii - art. 142 lit. r, art. 157 alin. (2), art. 158, art. 187 alin. (2), art. 188, art. 195 alin. (2), art. 212 alin. (@) din Codul fiscal

>> In sensul impozitului pe profit

Potrivit prevederilor art. 25 alin. (3) lit. b) ptc. 3 din Codul fiscal tichete de cresa acordate de angajator in conformitate cu legislatia in vigoare, se incadreaza in categoria cheltuielilor sociale care sunt deductibile limitat la determinarea profitului impozabil in limita unei cote de pana la 5%, aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului, potrivit Codului muncii.

Potrivit art. 25 alin. (3) lit. c) cheltuielile reprezentand tichetele de masa si vouchere de vacanta acordate de angajatori, potrivit legii reprezinta cheltuieli cu deductibilitate limitata la calculul profitului impozabil (in limitele valorii nominale).

** Potrivit prevederilor art. 3 alin. (3) din OUG 8/2009 sumele corespunzatoare voucherelor de vacanta acordate de catre angajator sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, in limita a 6 salarii de baza minime brute pe tara garantate in plata pentru fiecare angajat, pe un an calendaristic. Salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este cel stabilit prin hotarare a Guvernului.


Sursa: ANAF

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Noiembrie 2016


Votati articolul "Tratamentul fiscal aplicabil tichetelor cadou, tichetelor de masa, tichetelor de cresa si al voucherelor de vacanta acordate de angajator salariatilor":
Rating:

Nota: 3.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Consilier juridic , cumul functii, plafon salariu

Intrebare: - un preot vrea sa se angajeze, cu norma intreaga /8 ore de lucru, pe postul de consilier juridic la Primarie, urmand sa ia un salariu lunar brut de 1740 lei.
- ca si preot are deja un salariu lunar brut de 1383 lei

1.1. - poate sa fie angajat ?
- i se mai face un alt CIM ?
- exista un anumit plafon maxim de salarizare, avand in vedere cele 2 salarii cumulate pt. cele 2 functii pe care le va ocupa ?
sau

1.2. - exista o interdictie ?
- nu poate fi angajat la Primarie pt. ca nu poate avea cumul de functii publice la stat ?
- nu poate fi angajat pt. ca cele 2 salarii cumulate pe care le va avea depaseste plafonul legal de 1500 lei lunar brut ?


Raspuns: Daca preotul este angajat ca functionar public la primarie in calitate de preot cu contract de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Noiembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X