Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017

codul fiscal modificari 2017oug 84/2016ordonanta de urgenta nr. 84regimul specialdeducere tva

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 977 din 6 decembrie 2016 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 84 din 16 noiembrie 2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal.

Prin noul act pe care il puteti consulta integral mai jos se modifica atat Codul fiscal, cat si Codul de procedura fiscala, cu precizarea ca mai multe prevederi au aplicabilitate imediata.

Va prezentam, prin cele ce urmeaza, unele dintre cele mai importante modificari, urmand sa detaliem, pe domenii din aria fiscala, in perioada urmatoare, cum se vor schimba procedurile aferente incepand cu anul 2017.


1. Se introduce un regim special de TVA pentru agricultori.

31. Dupa articolul 315 se introduce un nou articol, articolul 315^1 "Regimul special pentru agricultori", cu urmatorul cuprins:

"ART. 315^1
Regimul special pentru agricultori

(1) In sensul acestui articol:

a) regimul special pentru agricultori se aplica pentru activitatile prevazute la lit. c) si d), desfasurate de un agricultor, asa cum este acesta definit la lit. b);

b) agricultorul reprezinta persoana fizica, persoana fizica autorizata, intreprinderea individuala sau intreprinderea familiala, cu sediul activitatii economice in Romania, care realizeaza activitatile prevazute la lit. c) si d) si care nu realizeaza alte activitati economice sau realizeaza si alte activitati economice a caror cifra de afaceri anuala este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 310;

c) activitatile de productie agricola sunt activitatile de productie a produselor agricole, inclusiv activitatile de transformare a produselor agricole prin alte metode decat cele industriale, prevazute in norme;

d) serviciile agricole reprezinta serviciile prevazute in norme, prestate de un agricultor care utilizeaza munca manuala proprie si/sau echipamentele specifice;


Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii


e) produse agricole reprezinta bunurile rezultate din activitatile prevazute la lit. c);

f) taxa aferenta achizitiilor reprezinta valoarea totala a taxei aferente bunurilor si serviciilor achizitionate de un agricultor supus regimului special, in masura in care aceasta taxa ar fi deductibila conform art. 297 alin. (4) pentru o persoana impozabila supusa regimului normal de taxa;

DE RETINUT!

g) procentul de compensare in cota forfetara reprezinta procentul care se aplica in scopul de a permite agricultorilor sa beneficieze de compensatia in cota forfetara pentru taxa aferenta achizitiilor;
h) compensatia in cota forfetara reprezinta suma rezultata prin aplicarea procentului de compensare in cota forfetara asupra pretului/tarifului, exclusiv taxa, aferent livrarilor de produse agricole si prestarilor de servicii agricole, efectuate de un agricultor in cazurile mentionate la alin. (3).

ATENTIE!

Potrivit noilor reglementari aduse de OUG 84/2016, procentul de compensare in cota forfetara este 1% pentru anul 2017, 4% pentru anul 2018 si 8% incepând cu anul 2019.


2. In al doilea rand, retinem ca actul normativ amintit extinde pe perioada nedeterminata facilitatea profitului reinvestit in echipamente tehnologice si altele, asa cum vom detalia mai jos.

4. La articolul 22, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(1) Profitul investit in echipamente tehnologice, calculatoare electronice si echipamente periferice, masini si aparate de casa, de control si de facturare, in programe informatice, precum si pentru dreptul de utilizare a programelor informatice, produse si/sau achizitionate, inclusiv in baza contractelor de leasing financiar, si puse in functiune, folosite in scopul desfasurarii activitatii economice, este scutit de impozit. Activele corporale pentru care se aplica scutirea de impozit sunt cele prevazute in subgrupa 2.1, respectiv in clasa 2.2.9 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin hotarare a Guvernului."


3. Se schimba regulile privind deducerea TVA in situatiile in care codul de TVA este anulat din oficiu:

In cazul inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12), persoana impozabila isi exercita dreptul de deducere pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii efectuate in perioada in care a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrare sau, dupa caz, intr-un decont ulterior, chiar daca factura nu cuprinde codul de inregistrare in scopuri de TVA al persoanei impozabile.


Dupa inregistrarea in scopuri de taxa conform art. 316 alin. (12), pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii efectuate in perioada in care au avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat, contribuabilii emit facturi in care inscriu distinct taxa pe valoarea adaugata colectata in perioada respectiva, care nu se inregistreaza in decontul de taxa depus conform art. 323.

In situatia in care inactivitatea si reactivarea, potrivit Codului de procedura fiscala, sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepând cu trimestrul reactivarii.

In cazul in care inactivitatea, respectiv reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul/anii precedent/precedenti celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea si depunerea unei declaratii rectificative in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala, iar cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul reactivarii vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, potrivit prevederilor titlului II, incepând cu trimestrul reactivarii.


ATENTIE!

Retineti, totodata, ca beneficiarii au drept de deducere TVA dupa reinregistrarea in scopuri de TVA a furnizorului care a avut anterior codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat:

"In cazul inregistrarii in scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) a furnizorului/ prestatorului, beneficiarii care au achizitionat bunuri si/sau servicii in perioada in care furnizorul/prestatorul a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat isi exercita dreptul de deducere a TVA pentru achizitiile respective, pe baza facturilor emise de furnizor/prestator conform alin. (6), prin inscrierea taxei in primul decont de taxa prevazut la art. 323 depus dupa inregistrarea furnizorului/prestatorului sau, dupa caz, intr-un decont ulterior."


4. Asa cum era cuprins si in stadiul de proiect al modificarilor aprobate recent in cuprinsul OUG 84/2016, se elimina obligatia de inregistrare in Registrul Operatorilor Intracomunitari in cazul in care persoana impozabila desfasoara tranzactii cu parteneri economici din alte state membre. Actul normativ amintit precizeaza astfel ca "nu se mai justifica restrictionarea accesului operatorilor economici la un cod valid de TVA pentru operatiuni intracomunitare prin inscrierea in registrul operatorilor intracomunitari, avand in vedere ca in prezent exista alte pârghii, mai eficiente, pentru prevenirea evaziunii fiscale, inclusiv in ceea ce priveste operatiunile intracomunitare".

5. Microintreprinderile cu un capital social de cel putin 45.000 lei au posibilitatea de a opta pentru plata impozitulu pe profit, plafonul fiind majorat de la un total anterior de 25.000 euro.

"... microintreprinderile existente care au subscris un capital social de cel putin 45.000 lei pot opta sa aplice prevederile titlului II incepând cu 1 ianuarie 2017 sau cu trimestrul in care aceasta conditie este indeplinita. Optiunea este definitiva, cu conditia mentinerii valorii capitalului social pentru intreaga perioada de existenta a persoanei juridice respective. in cazul in care aceasta conditie nu este respectata, persoana juridica aplica prevederile prezentului titlu incepând cu anul fiscal urmator celui in care capitalul social este redus sub valoarea de 45.000 lei".


6. De asemenea, in ce priveste remuneratia acordata zilierilor, se precizeaza ca aceste sume nu se cuprind in baza lunara de calcul al contribuțiilor de asigurari sociale.

Click aici pentru a consulta integral OUG 84/2016 - ORDONANTA DE URGENTA nr. 84 din 16 noiembrie 2016 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal!

 

Vom prezenta in curand mai multe analize si explicatii cu privire la ceea ce se va aplica incepand din ianuarie 2017, prin prisma noului act normativ aprobat.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 08 Decembrie 2016


Votati articolul "ATENTIE! Codul fiscal s-a modificat prin OUG 84/2016. Noile prevederi din 2017":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 8 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Asigurari sociale consiliul de administratie

Intrebare: Buna ziua,

Am o intrebare.

Va rog sa imi precizati daca membrilor consiliului de administratie care nu sunt angajatii societatii ,2 dintre ei pensionari si unul angajat al altei institutii,care au indemnizatii de conducere trebuie sa li se retina asigurari sociale obligatorii,mai precis spus contributia de asigurari sociale pt pensie,pentru somaj si pentru sanatate ,acestea fiind atat individuale cat se de societate.si daca pentru societate se retin si celelalte pt accidente de munca ,fond garantare ,etc.

va multumesc!

Raspuns: Remunera??ia CA este asimilatÄ? veniturilor salariale. Se retin toate contributiile: CAS, asigurare...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 08 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".