Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Avansuri de numerar acordate prin POS. Ce prevederi impune Legea 209/2016?

avansuri de numeraraparate posavansinregistrari contabilelegea 70/2015pos

In analiza urmatoare, o societate detine aparate de tip POS pentru incasarea contravalorii marfurilor pe baza de card. Sunt persoane fizice (mai ales salariati ai societatii) care doresc sa efectueze retrageri de numerar prin utilizarea acestor aparate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile pentru aceste retrageri de numerar prin POS-urile instalate si daca exista o limita valorica sau doar in limita disponibilului din casieria punctului de lucru. De asemenea, vom vedea daca aceste eliberari de numerar sunt cuprinse in plafoanele stabilite de Legea 70/2015.

Situatia expusa este reglementata de Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, care va intra in vigoare de la data de 1 ianuarie 2017.

Astfel, conform art. 1 alin. 4-7 din ordonanta, astfel cum a fost modificata prin Legea 209/2016 institutiile emitente si acceptante de carduri trebuie sa intreprinda toate masurile necesare, de implementare a sistemului de acordare de avansuri in numerar la terminalele de plata, odata cu achizitia de bunuri si/sau servicii, pentru utilizatorii de carduri (persoane fizice in acest caz). Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei ofera serviciul de avans in numerar la terminalele de plata in baza contractelor incheiate cu institutiile acceptante si pot acorda avansuri in numerar. Acestea afiseaza la loc vizibil semnul privind acordarea acestui serviciu, precum si informatii privind costurile serviciului.

Avansul acordat se evidentiaza distinct pe bonul fiscal si nu poate depasi suma de 200 de lei. Tranzactiile privind avansul in numerar se asimileaza retragerilor de numerar de la bancomate, iar comisioanele aferente tranzactiilor se stabilesc conform contractelor in vigoare intre parti. Comerciantii pot percepe, de la titularul cardului, un comision care nu poate depasi 1% din valoarea avansului acordat. In cazul in care suma existenta in casa, la dispozitia comerciantilor acceptanti de carduri nu acopera suma solicitata de clientul utilizator de card, acesta va primi suma disponibila.

Prin urmare exista o limita valorica maxima de 200 lei/bon fiscal eliberat persoanei fizice, dar si aceasta este circumstantiata de disponibilul existent in casieria unde este instalat POS-ul. Mai mult, acordarea sumelor in numerar poate fi realizata doar odata cu achizitia de bunuri si/sau servicii, persoanele fizice interesate neputand solicita sumele decat daca achizitioneaza concomitent bunuri sau servicii.

Sumele acordate in numerar clientilor (reglementate legal ca "avansuri de numerar") sunt asimilate retragerilor de numerar de la bancomate si nu intra sub incidenta prevederilor Legii 70/2015
intrucat nu pot fi considerate nici plati catre operatori economici (art. 3 alin. 1 lit. c din lege), nici plati din avansuri spre decontare (art. 3 alin. 1 lit. e din lege) si nici plati catre persoane fizice reprezentand contravaloarea unor achizitii de bunuri sau a unor prestari de servicii, dividende, cesiuni de creante sau alte drepturi si restituiri de imprumuturi sau alte finantari (art. 4 alin. 4 din lege).


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii



In privinta inregistrarilor contabile, deocamdata nu au fost modificate normele metodologice de aplicare a ordonantei (exista un termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a Legii 209/2016) si nici nu se cunosc detalii in privinta aranjamentelor financiare intre banci si comercianti, astfel ca in lipsa lor sugeram urmatoarele inregistrari:

- acordarea avansului de numerar conform bon fiscal
461 "Debitori diversi" = 5311 "Casa in lei"

- recuperarea sumelor avansate de la institutiile emitente ale cardurilor
5121 "Conturi la banci in lei" = 461 "Debitori diversi"

- inregistrarea comisioanelor cuvenite comerciantului
5121 "Conturi la banci in lei" (5311 "Casa in lei") = 708 "Venituri din activitati diverse".



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
avansuri de numeraraparate posavansinregistrari contabilelegea 70/2015pos

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Decembrie 2016


Votati articolul "Avansuri de numerar acordate prin POS. Ce prevederi impune Legea 209/2016?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri nepredate in gestiunea unui salariat

Intrebare: In fiecare an, orice institutie publica este obligata sa efectueze un Inventar anual al bunurilor.
In cazul de fata, institutia publica este condusa de un manager.
Un manager nu are calitatea de angajat al acelei institutii publice pe care o conduce.
Un manager incheie un Contract de management cu ordonatorul principal de credite, respectiv cu Consiliul Judetean in cazul de fata.

La data inventarierii, exista unele bunuri ale institutiei care nu au fost date in gestiunea niciunui salariat.
Odata ce acele bunuri nu sunt date in gestiunea unui salariat, se considera ca
acestea sunt in gestiunea conducerii, pana la predarea lor catre un salariat desemnat printr-o Decizie interna care sa aibe calitatea de primitor /gestionar.

In Regulamentul Intern al institutiei se spune ca:
- "Conducerea executivă este formată din manager, contabil şef, şefi servicii, şefi birouri, şefi compartimente."

- avand in vedere ca managerul nu are calitatea de angajat al institutiei publice,
odata ce unele bunuri nu au fost date in gestiunea vreunui salariat,

1. - se considera ca acele bunuri se afla in gestiunea conducerii ?
Odata ce nu exista nici un Proces verbal de predare-primire, cf. Legii, se poate considera ca,
conducerea are in gestiune acele bunuri ?
2. - managerul poate avea in gestiune acele bunuri pana la predarea bunurilor ?
Poate avea sau nu calitatea de gestionar
al bunurilor respective, pana la predarea lor catre un salariat ce va fi desemnat ?
Dar celelalte persoane care fac parte din conducere, cf. Regulamentului Intern ?
3. - in situatia in care acele bunuri nu au fost primite de nimeni in gestiune,
cine va face predarea lor catre salariatul primitor ?
Managerul institutiei care reprezinta conducerea institutiei publice poate face predarea bunurilor din gestiunea conducerii catre salariatul primitor ?

Raspuns: Contractul de management este un contract de reprezentaresi administrare pentru manager care are in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X