Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Avansuri de numerar acordate prin POS. Ce prevederi impune Legea 209/2016?

avansuri de numeraraparate posavansinregistrari contabilelegea 70/2015pos

In analiza urmatoare, o societate detine aparate de tip POS pentru incasarea contravalorii marfurilor pe baza de card. Sunt persoane fizice (mai ales salariati ai societatii) care doresc sa efectueze retrageri de numerar prin utilizarea acestor aparate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile pentru aceste retrageri de numerar prin POS-urile instalate si daca exista o limita valorica sau doar in limita disponibilului din casieria punctului de lucru. De asemenea, vom vedea daca aceste eliberari de numerar sunt cuprinse in plafoanele stabilite de Legea 70/2015.

Situatia expusa este reglementata de Legea 209/2016 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata, care va intra in vigoare de la data de 1 ianuarie 2017.

Astfel, conform art. 1 alin. 4-7 din ordonanta, astfel cum a fost modificata prin Legea 209/2016 institutiile emitente si acceptante de carduri trebuie sa intreprinda toate masurile necesare, de implementare a sistemului de acordare de avansuri in numerar la terminalele de plata, odata cu achizitia de bunuri si/sau servicii, pentru utilizatorii de carduri (persoane fizice in acest caz). Persoanele juridice care desfasoara activitati de comert cu amanuntul si care realizeaza anual o cifra de afaceri mai mare de 10.000 de euro in echivalent lei ofera serviciul de avans in numerar la terminalele de plata in baza contractelor incheiate cu institutiile acceptante si pot acorda avansuri in numerar. Acestea afiseaza la loc vizibil semnul privind acordarea acestui serviciu, precum si informatii privind costurile serviciului.

Avansul acordat se evidentiaza distinct pe bonul fiscal si nu poate depasi suma de 200 de lei. Tranzactiile privind avansul in numerar se asimileaza retragerilor de numerar de la bancomate, iar comisioanele aferente tranzactiilor se stabilesc conform contractelor in vigoare intre parti. Comerciantii pot percepe, de la titularul cardului, un comision care nu poate depasi 1% din valoarea avansului acordat. In cazul in care suma existenta in casa, la dispozitia comerciantilor acceptanti de carduri nu acopera suma solicitata de clientul utilizator de card, acesta va primi suma disponibila.

Prin urmare exista o limita valorica maxima de 200 lei/bon fiscal eliberat persoanei fizice, dar si aceasta este circumstantiata de disponibilul existent in casieria unde este instalat POS-ul. Mai mult, acordarea sumelor in numerar poate fi realizata doar odata cu achizitia de bunuri si/sau servicii, persoanele fizice interesate neputand solicita sumele decat daca achizitioneaza concomitent bunuri sau servicii.

Sumele acordate in numerar clientilor (reglementate legal ca "avansuri de numerar") sunt asimilate retragerilor de numerar de la bancomate si nu intra sub incidenta prevederilor Legii 70/2015
intrucat nu pot fi considerate nici plati catre operatori economici (art. 3 alin. 1 lit. c din lege), nici plati din avansuri spre decontare (art. 3 alin. 1 lit. e din lege) si nici plati catre persoane fizice reprezentand contravaloarea unor achizitii de bunuri sau a unor prestari de servicii, dividende, cesiuni de creante sau alte drepturi si restituiri de imprumuturi sau alte finantari (art. 4 alin. 4 din lege).


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii



In privinta inregistrarilor contabile, deocamdata nu au fost modificate normele metodologice de aplicare a ordonantei (exista un termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a Legii 209/2016) si nici nu se cunosc detalii in privinta aranjamentelor financiare intre banci si comercianti, astfel ca in lipsa lor sugeram urmatoarele inregistrari:

- acordarea avansului de numerar conform bon fiscal
461 "Debitori diversi" = 5311 "Casa in lei"

- recuperarea sumelor avansate de la institutiile emitente ale cardurilor
5121 "Conturi la banci in lei" = 461 "Debitori diversi"

- inregistrarea comisioanelor cuvenite comerciantului
5121 "Conturi la banci in lei" (5311 "Casa in lei") = 708 "Venituri din activitati diverse".



Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Decembrie 2016


Votati articolul "Avansuri de numerar acordate prin POS. Ce prevederi impune Legea 209/2016?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum se calculeaza 6,5% CASS?

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa imi spuneti cum se calculeaza 6.5% CASS pentru un pensionar cu PFA profesii libere pe anul 2005/2006/2007/2008

Ce se adauga la venitul total realizat? Salarul minim pe economie pe toti anii acestia? Asa pretinde CASS Sanatate.

Va multumesc!

Raspuns: COnform prevederilor ART. 257 lit. b) din Legea 95/2006 persoana asigurata are obligatia platii unei...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Buletin ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 19-25 iunie 2017

    • ANAF a publicat un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante acte normative cu incidenta fiscala din intervalul 19-25 iunie 2017 si publicate in Monitorul Oficial. 1. Legea nr.100/2017 pentru ratificarea Acordului de parteneriat si cooperare consolidat dintre Uniunea Europeana si statele sale membre, pe de o parte, si Republica Kazahstan, pe de alta parte, semnat la Astana la 21 decembrie 2015 (M.Of. nr.464 din 21 iunie 2017); 2. Ordinul ministrului ...» citeste mai departe aici

  • Procedura inregistrarii in scopuri de TVA ar putea fi modificata

    • In prezent, pentru inregistrarea in scopuri de TVA fie prin efectul legii fie prin optiune, persoanele imnpozabile trebuie sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Organele fiscale competente stabilesc, pe baza criteriilor stabilite prin ordin al presedintelui ANAF, daca persoana impozabila justifica intentia si are capacitatea de a desfasura activitate economica, pentru a fi inregistrata in scopuri de TVA si nu inregistreaza in scopuri de TVA persoanele impoz...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit

    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator.   Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate ...» citeste mai departe aici

  • Achizitii servicii intracomunitare de la furnizor neplatitor de TVA. Ce regim de TVA se aplica?

    • In analiza urmatoare, va propunem situatia unei firme romaneasca, platitoare de TVA lunar si impozit pe profit trimestrial. Firma a incheiat in luna aprilie 2017 un contract de prestari servicii cu o firma din alt stat UE (neplatitoare de TVA la in statul strain si fara TVA de servicii intracomunitare). Nu exista nici in VIES. Acestia vor presta in statul strain servicii folosind mana de lucru pentru un contract castigat de firma romana in tara, dar pentru care nu se poate folosi mana de lucr...» citeste mai departe aici

  • Societatea importatoare nerezidenta. Cine achita contributia la Fondul de mediu pentru ambalaje?

    • In analiza de mai jos, o societate rezidenta in alt stat UE face importuri pe teritoriul Romaniei, achita TVA in vama si livreaza produsele importate clientilor din Romania prin reprezentant fiscal. Conform OUG 196/2005, stabilim in ce masura, daca societatea straina este cea care aduce produsele amabalate pe teritoriul Romaniei, aceasta este obligata la calculul si plata taxei de mediu privind ambalajele precum si declararea acesteia la Fondul de mediu conform art. 9 alin. (1) lit. d) din OU...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X