email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila pentru fonduri nerambursabile

monografie contabilaOMFP 3055/2009subventiiinregistrari contabile




O societate va realiza, in antrepriza, constructia unei unitati de productie finantata din ajutor de stat. Urmeaza sa vedem care sunt cheltuielile care intra in valoarea investitiei ce se materializeaza intr-un imobil. Pana in prezent au existat costuri privind studii efectuate de specialisti care au vizat cerintele impuse de amplasament a constructiei.

Raspuns:

Dupa cum se cunoaste, costurile cu realizarea unui imobil sunt reglementate de pct. 52 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea, ce enumera punctual cheltuielile componente ale costului de productie ale unei imobilizari, dupa cum urmeaza:
"in cazul productiei de imobilizari, exemple de cheltuieli incadrate la alte cheltuieli direct atribuibile sunt urmatoarele:

a) costurile de amenajare a amplasamentului;
b) costurile initiale de livrare si manipulare;
c) costurile de instalare si asamblare;
d) costurile de testare a functionarii corecte a activului;
e) onorarii profesionale si comisioane achitate in legatura cu activul etc."
 
In ce priveste partea de finantare a proiectului prin fonduri nerambursabile, intrebarea dvs este destul de teoretica pentru a elabora o monografie punctuala. Insa, va anexam reglementarile aplicabile si o monografie cu titlu de exemplificare.
 
Dupa cum se cunoaste, primirea de fonduri nerambursabile este considerata o subventie pentru investitii, ce poate avea forma subventiei unor active, cand sunt finantate active imobilizate si subventii pentru venituri, pentru situatiile cand nu sunt finantate active, conform prevederilor de la cap. 8.8. pct. 233 – 238 din OMFP 3055/2009 privind contabilitatea.
 
Potrivit reglementarilor aferente, o subventie este considerata un venit amanat, se inregistreaza in contul 475 "Subventii pentru investitii", iar pe masura ce se inregistreaza cheltuielile ce au fost finantate, subventia se vireaza la venituri.
 
In exemplul de fata, presupunem ca se achizitioneaza un activ in valoare de 30.000 lei plus TVA, subventionat in proportie de 30%, reprezentand 9.000 lei plus TVA. Subventia se incaseaza in 2012.
 
Inregistrari contabile:
a) evidentiere aprobare subventie:
445 "Subventii" = 475 "Subventii pentru investitii", la data aprobarii contractului;
b) achizitie activ imobilizat de natura echipamentelor:
2131 "Echipamente tehnologice" = 404 "Furnizori de imobilizari" cu suma de 30.000 lei
4426 "TVA deductibila" = 404 "Furnizori de imobilizari"  cu suma de 7.200 lei
c) amortizare lunara, considerand durata normata de  5 ani:
6811 "Cheltuieli cu amortizarile" = 2813 "Amortizare echipamente" cu suma de 30.000 lei / 5 ani / 12 luni = 500 lei
d) incasarea in 2012 a subventiei:
5121 "Conturi la banci in lei" = 445 "Subventii" cu suma de 9.000 lei
e) se va vira la venituri partea din amortizarea lunara reprezentand 30% aferenta perioadei deja scurse, iar ulterior la fiecare calcul de amortizare se va relua in venituri 30% din amortizare. Presupunem ca din 2011 pana la data incasarii subventiei au trecut 7 luni si s-a inregistrat o amortizare in valoare de 3500 lei. La incasarea subventiei se efectueaza inregistrarea:
475 "Subventii pentru investitii" = 7584 «Venituri din subventii pentru investitii» cu suma de 3500 lei x 30% = 1.050 lei.
 
Aceeasi inregistrare se reia la fiecare calcul de amortizare lunara cu suma de 500 lei x 30% = 150 lei.




de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilaOMFP 3055/2009subventiiinregistrari contabile


Data aparitiei: 18 Aprilie 2012

Votati articolul "Monografie contabila pentru fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 14 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X