email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum inregistram o achizitie intracomunitara de bunuri urmata de o livrare interna?

TVAachizitie intracomunitaralivrare bunuriOMFP 3055/2009declaratia 394decont TVA


Vom stabili mai jos cum se inregistreaza in contabilitate o achizitie intracomunitara din Germania a marfii care se revinde imediat unui client din Romania.

Precizam astfel ca pentru a efectua o achizitie intracomunitara de bunuri se necesita ca, inainte de achizitie, societatea sa se inregistreze in registrul operatorilor intracomunitari pentru a avea un curs valabil de TVA, recunoscut in sistemul VIES al comunitatii europene, conform prevederilor aplicabile in acest sens, reglementate de art. 158^2 din Codul fiscal.

Consideram faptul ca bunurile sunt insotite de o factura emisa de furnizorul din Germania,  obligatiile contabile si fiscale si legatura cu achizitia sunt:

-    societatea inregistreaza in evidenta contabila intrarea de marfuri, la cursul valabil de la data receptiei acestora, conform art. 184  din OMFP 3055/2009;
-    societatea va aplica taxarea inversa pentru TVA conform art. 157 alin. (2) din Codul fiscal;
-    cursul de schimb pentru care se efectueaza taxarea inversa este cursul valabil la exigibilitatea TVA, adica cel valabil la emiterea facturii, acesta poate fi diferit de cursul de la receptia bunurilor;
-    achizitia intracomunitara si taxarea inversa se vor declara in decontul de TVA;
-    pana pe data de 25 a lunii urmatoare, societatea va declara achizitia intracomunitara si va depune declaratia recapitulativa 390;

Sunt 2 aspecte de care trebuie sa tineti cont:

-    daca societatea are perioada de plata a TVA trimestrul, datorita acestei achizitii intracomunitare de bunuri societatea va trebui sa treaca la perioada lunara;
-    in primele 5 zile lucratoare din luna urmatoare societatea trebuie sa schimbe vectorul fiscal.

Societatea va analiza plafoanele INTRASTAT si, in functie de acestea, va stabili daca se impune depunerea declaratiei.

Pentru livrarea bunurilor catre un client din Romania veti colecta TVA in temeiul art. 126 alin. (1) din Codul fiscal. Vanzarea se va reflecta in decontul de TVA. Daca si clientul dvs. este inregistrat in scopuri de TVA, factura se va raporta in declaratia 394.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
TVAachizitie intracomunitaralivrare bunuriOMFP 3055/2009declaratia 394decont TVA


Data aparitiei: 05 Decembrie 2013

Votati articolul "Cum inregistram o achizitie intracomunitara de bunuri urmata de o livrare interna?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X