email
E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Achizitie mijloace fixe second hand. Cum stabilim durata de functionare?

Achizitie mijloace fixedurata de functionarehg 2139comisie tehnicarecuperarea valorii de intrare


In ce priveste pct III Alte precizari din HG2139/2004: "In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.", vom stabili cine trebuie sa formeze comisia tehnica si daca aceasta se poate forma de catre personalul specializat din cadrul firmei.


De asemenea, vom constata ce documente trebuie intocmite pentru infiintarea comisiei, precum si cine trebuie sa aprobe intocmirea comisiei.

Potrivit informatiilor cuprinse in Sectiunea III -"Alte precizari", punctul 3 din  Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Intrucat HG 2139/2004 nu stabileste cine poate face parte din comisia tehnica apreciem ca aceasta poate fi constituita din persoane cu pregatire corespunzatoare tehnica astfel incat sa poate stabili o durata normala de utilizare a mijloacelor fixe.

Comisia tehnica va fi numita prin decizie scrisa de administrator sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii. In cazul in care societatea nu dispune de personal cu pregatire corespunzatoare durata normala se va stabili de catre un expert tehnic independent.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

IMPORTANT: E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!


1. Ce inseamna exact tranzactii B2G?

2. Tranzactiile cu societati la care statul este actionar majoritar sunt tranzactii B2G?

3. Odata inregistrati in registrul RO e-Factura, avem obligatia ca toate facturile emise de noi sa fie electronice sau doar cele in relatia B2G?

4. Facturile catre institutii publice, dar care nu implica produse cu risc fiscal, trebuie emise electronic?

5. Parohiile sunt considerate autoritati contractante? Exista pentru ele obligativitatea trimiterii facturilor electronice?

Raspunsurile sunt disponibile in lucrarea E-Factura in 50 de intrebari si raspunsuri!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Achizitie mijloace fixedurata de functionarehg 2139comisie tehnicarecuperarea valorii de intrare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 03 Martie 2014


Votati articolul "Achizitie mijloace fixe second hand. Cum stabilim durata de functionare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 03 Martie 2014 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Atentie, contabili!
Sistemele e-Factura si e-Transport vin cu noi OBLIGATII fiscale!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA si E-TRANSPORT. Top 10 intrebari si raspunsuri practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X