Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Achizitie mijloace fixe second hand. Cum stabilim durata de functionare?

Data actualizarii: 03 Martie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Achizitie mijloace fixedurata de functionarehg 2139comisie tehnicarecuperarea valorii de intrare


In ce priveste pct III Alte precizari din HG2139/2004: "In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.", vom stabili cine trebuie sa formeze comisia tehnica si daca aceasta se poate forma de catre personalul specializat din cadrul firmei.


De asemenea, vom constata ce documente trebuie intocmite pentru infiintarea comisiei, precum si cine trebuie sa aprobe intocmirea comisiei.

Potrivit informatiilor cuprinse in Sectiunea III -"Alte precizari", punctul 3 din  Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin HG 2139/2004, in cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent.

Intrucat HG 2139/2004 nu stabileste cine poate face parte din comisia tehnica apreciem ca aceasta poate fi constituita din persoane cu pregatire corespunzatoare tehnica astfel incat sa poate stabili o durata normala de utilizare a mijloacelor fixe.

Comisia tehnica va fi numita prin decizie scrisa de administrator sau alta persoana care are obligatia gestionarii entitatii. In cazul in care societatea nu dispune de personal cu pregatire corespunzatoare durata normala se va stabili de catre un expert tehnic independent.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro



Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X