email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum stabilim durata de functionare in cazul mjloacele fixe second-hand?

Taxe si Impozitedurata de amortizaremijloace fixeHG 2139/2004

Vom analiza mai jos cazul unei societati care achizitioneaza un apartament pentru desfasurarea activitatii administrative.

Vom vedea care va fi durata de amortizare in conditiile in care blocul a fost construit aproximativ acum 25 de ani. Vom stabili in ce masura se poate calcula durata de amortizare din Catalog pentru  perioada ramasa, luandu-se in calcul amorizarea precedenta.

In plus, se va vedea ce durata de amortizare se ia in calcul in cazul achizitionarii unui autoturism complet amortizat.


Solutia consultantului:

Pentru ambele situatii avem punctul 3 de la capitolul III "Alte precizari" din anexa la HG 2139/2004
pentru aprobarea Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe:

"3.In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de utilizare neconsumata, pentru care se cunosc datele de identificare (data punerii in functiune, durata normala de utilizare ramasa), recuperarea valorii de intrare se face pe durata normala de functionare ramasa.

In cazul mijloacelor fixe achizitionate cu durata normala de functionare expirata sau pentru care nu se cunosc datele de identificare, durata normala de functionare se stabileste de catre o comisie tehnica sau expert tehnic independent."
 
Asadar:

- pentru apartament:

> daca furnizorul va poate oferi datele de identificare, respectiv data punerii in functiune, durata normala de functionare (durata de amortizare) ramasa si alte date importante (respectiv fisa mijlocului fix), atunci amortizarea calculata de dvs se va face pe baza valorii de intrare raportata la durata de functionare ramasa;

> daca nu veti cunoaste datele de identificare specificate mai sus, durata normala de functionare se stabileste fie de catre o comisie tehnica din societatea dvs, numita printr-o decizie a conducatorului unitatii in acest sens, sau de catre un expert (evaluator) tehnic independent (din afara soietatii), care va emite un raport in acest sens (pentru stabilirea duratei normale de functionare).

- pentru autoturism: in mod similar ca in situatia precedenta, durata normala de functionare se va stabili fie de catre o comisie tehnica, fie de catre un expert tehnic indepenedent.
Amortizarea calculata pe baza duratei de functionare stabilita conform acestor prevederi legale este deductibila la calculul impozitului pe profit.
 
In cazul autoturismului, mentionam ca punctul 4 din acelasi temei legal specifica urmatoarele:

"4.Mentinerea in functiune a mijloacelor fixe care pot afecta protectia vietii, a sanatatii si a mediului ( mijloace de transport rutier, feroviar, aerian si naval, masini de constructii si de gospodarie comunala, masini de ridicat etc.) dupa expirarea duratei normale de functionare, se va putea face numai pe baza unui raport tehnic intocmit de organisme de certificare sau organisme de inspectie tehnica abilitate in domeniul de activitate al mijlocului fix."

Avind in vedere faptul ca autoturismul achizitionat are deja durata de functionare expirata, pentru utilizarea sa in continuare trebuie intocmit un raport de catre un organism specializat din care sa rezulte ca respectivul autoturism are o stare buna de functionare si prin utilizare nu vor fi afectate negativ mediul inconjurator, viata si sanatatea oamenilor.

de Mihaela Pascu

NOUTATI din Legislatia Contabila

Atentie la noutatile privind PROCEDURILE CONTABILE!


Important: modificarile fiscale privind subiectele sensibile pentru orice contabil sunt luate acum in vizor in lucrarea specializata Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale:

• ajustarea pentru depreciere
• TVA
• contributii sociale
• contributia asiguratorie pentru munca
• impozite si taxe locale
  - decontarea unei parti din salariu
  - organizarea adunarilor generale ale actionarilor

Va oferim 40 de modele de proceduri gata scrise, in conformitate perfecta cu noua legislatie fiscala! 

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitedurata de amortizaremijloace fixeHG 2139/2004


Data aparitiei: 26 August 2013

Votati articolul "Cum stabilim durata de functionare in cazul mjloacele fixe second-hand?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X