Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Taxe si impozite Contabilul.ro | Taxe si impozite | TVA

Anularea unor creante neincasate? Iata solutia!

Data actualizarii: 24 Martie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
anulare creantedebitortvaneincasarecheltuieliTVAanularea creantei


Sa presupunem ca va confruntati cu situatia in care va trebui sa anulati creantele neincasate in termen de 3 luni, luand in calcul totodata si situatia in care creanta nu s-a incasat in termen de trei ani. Pentru creanta s-a emis factura, astfel ca s-au inregistrat venit si TVA.

Vom vedea astfel ce regim fiscal va avea cheltuiala provenita din anularea chitantei si ce se va intampla cu TVA-ul aferent, cu mentiunea ca tranzactia a fost facuta catre o persoana fizica.

Va trebui ca in acest caz sa demonstrati /sa justificati care sunt motivele pentru anularea creantei: serviciul nu a fost prestat, bunurile nu au fost transferate / nu au indeplinit conditiile de calitate/ s-a facturat mai mult decat trebuia, etc.

In cazul in care nu se justifica anularea  printrun motiv de genul celor de mai sus, ci doar datorita faptului ca nu s-a incasat in termen de 3 luni, va reamintim ca prescriptia creantelor este de 3 ani, astfel ca neincasarea in termen de 3 luni nu constituie un motiv pentru anularea creantei. Societatea trebuie sa intreprinda toate masurile in vederea incasarii creantei.

Anularea ca urmare a neincasarii poate surveni numai in cazul in care debitorul – persoana fizica a incetat din viata si nu exista succesori /mostenitori sau daca debitorul inregistreaza dificultati financiare majore care ii afecteaza intreg patrimoniu (Dificultatile financiare majore care afecteaza intregul patrimoniu al debitorului sunt cele care rezulta din situatii exceptionale determinate de calamitati naturale, epidemii, epizootii, accidente industriale sau nucleare, incendii, fenomene sociale sau economice, conjuncturi externe si in caz de razboi - care oricum sunt greu de demonstrat).
 
Daca totusi veti anula creanta fara un motiv temeinic, ci doar ca urmare a neincasarii in termen de 3 luni, atunci cheltuiala va fi nedeductibila integral si TVA aferent colectat nu se va putea ajusta in sensul anularii acestuia.


Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro


Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X