Documentul CMR trebuie sa respecte prevederile reglementate prin lege si sa nu incalce astfel unele norme care se refera la receptia marfurilor si descarcarea acestora.
Astfel, ramane sa stabili daca la o achizitie intracomunitara este posibil ca o parte din marfa achizitionata sa fie descarcata direct unui client din Romania (o parte din marfa sa nu mai fie adusa pana la fabrica furnizorului si de acolo sa se livreze catre client).
Totodata, vom vedea daca pe CMR se pot mentiona doua adrese de descarcare si separat cantitatile descarcate direct la client.
La client se afla si comisia de receptie care receptioneaza fizic marfa.
Locul unde se efectueaza receptia este mentionat in contractul dintre furnizor si beneficiar si este diferit de gradul de complexitate al marfurilor, de cantitatea de marfuri care se livreaza de frecventa achizitiilor.
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Din punct de vedere contabil pct.156 din OMFP 3055/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.
Astfel este necesar sa se asigure:
a) receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare.
b) in situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, se procedeaza astfel:
- bunurile sosite fara factura se inregistreaza ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor insotitoare;
- bunurile sosite si nereceptionate se inregistreaza distinct in contabilitate ca intrare in gestiune.
Receptia bunurilor se poate face la locul specificat prin contract, intre beneficiar si furnizor care poate fi atat la sediul cumparatorului cat si la sediul (sau un punct de livrare ) al vanzatorului.
In contractul incheiat trebuie sa se prevada atat locul receptiei bunurilor cat si modalitatea de efectuare a receptiei, cantitativa si calitativa, remedierea eventualelor neconcordante, etc.
La receptia bunurilor se intocmeste Nota de receptie si constatare de diferente document pentru receptia bunurilor aprovizionate, document justificativ pentru incarcare in gestiune si de inregistrare in contabilitate, care esteo bligatorie in cazul:
- bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro