Vanzarile de soldare se pot efectua numai in anumite situatii in care sunt indeplinite reglementarile privind aceasta posibilitate pe care o au magazinele.
Mentionam mai intai ca vanzarea de soldare este definita in legislatia actuala ca fiind orice vanzare insotita sau precedata de publicitate si anuntata sub denumirea "soldare/soldari/solduri" si care, printr-o reducere de preturi, are ca efect vanzarea accelerata a stocului de marfuri sezoniere dintr-o structura de vanzare cu amanuntul.
Intr-o analiza a acestei situatii, se mentioneaza de catre Contzilla.ro, ca vanzarile de soldare se pot efectua numai in cursul a doua perioade pe an, cu o durata maxima de cate 45 de zile fiecare, cu conditia ca produsele propuse pentru soldare sa fie achitate furnizorului de catre comerciant cu cel putin 30 de zile inaintea datei de debut a perioadei de vanzari de soldare si oferite spre vanzare in mod obisnuit inaintea acestei date.
Astfel, mentioneaza aceeasi sursa, perioadele de soldari se stabilesc de comerciant intre urmatoarele limite:
a) perioada 15 ianuarie - 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamna iarna;
b) perioada 1 august - 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primavara vara.
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
OG 99/2000 reglementeaza aceste aspecte prin care se stabileste si faptul ca respectivii comercianti au obligatia sa notifice la primaria in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea perioada in care efectueaza vanzarile de soldare cu cel putin 15 zile inainte de inceperea operatiunilor.
De asemenea, legea prevede ca orice anunt sau alta forma de publicitate privind soldarea trebuie sa specifice obligatoriu data de debut a vanzarii de soldare si durata acesteia, precum si sortimentul de marfuri supus soldarii in cazul in care operatiunea de soldare nu se refera la totalitatea produselor din structura de vanzare.
Baza legala: Ordonanta nr. 99 din 29 august 2000, privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, republicata