email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce crede Consiliul Fiscal despre rectificarea bugetului consolidat pe 2014?

Consiliul fiscaltaxaproprietateaccizelebugetul 2014colectareavenituri din TVAincasari

Consiliul Fiscal informeaza ca, in data de 29.07.2014, a primit din partea Ministerului Finantelor Publice, prin adresa nr. 16086/29.07.2014, proiectul de rectificare a Bugetului general consolidat pe anul 2014, Nota de fundamentare si proiectul Ordonantei Guvernului cu privire la rectificarea bugetului de stat, precum si Nota de fundamentare si proiectul Ordonantei Guvernului pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2014, solicitand in temeiul art. 40, alin. (2) din Legea nr. 69/2010 opinia Consiliului fiscal cu privire la acestea. in plus, Consiliului fiscal i-a fost remis si Raportul semestrial privind situatia economica si bugetara de concluziile caruia, alaturi de opinia Consiliului fiscal cu privire la acesta, trebuie tinut seama in constructia propunerii de rectificare bugetara in conformitate cu prevederile art. 15 alin. 1 al Legii responsabilitatii fiscal-bugetare (LRFB) cu modificarile si completarile ulterioare.

Redam mai jos doar unele aspecte care pot interesa atat persoanele fizice, cat si persoanele juridice:


1. Executia bugetara la finele lunii iunie 2014

Atat veniturile cat si cheltuielile bugetare se situau la finele lunii iunie 2014 semnificativ sub programul semestrial aferent formei initiale a bugetului general consolidat (BGC).

Astfel, conform anexelor Raportului semestrial privind situatia economica si bugetara, veniturile totale ale BGC erau inferioare sumei programate cu circa 4,5 miliarde de lei, iar cheltuielile cu
aproximativ 9,4 miliarde de lei, astfel incat la nivelul deficitului bugetar exista un impact favorabil (in sensul unui deficit mai mic fata de tinta semestrial a) de 4,9 miliarde lei.

Cea mai mare contributie la evolutiile mai sus descrise - mai mult de jumatate, revine subperformantei in absorbtia de fonduri europene nerambursabile al caror beneficiar final este statul (doar acestea tranziteaza bugetul general consolidat), cu impact atat la nivelul veniturilor cat si la cel al cheltuielilor bugetare; astfel, cererile de rambursare aferente proiectelor finantate cu fonduri UE post- aderare au fost mai mici cu 2,8 miliarde de lei comparativ cu sumele programate, nerealizarea acestor proiecte antrenand de asemenea economii de cheltuieli comparativ cu nivelul programa t de circa 4,4 miliarde de lei


1. Exista insa si nerealizari semnificative comparativ cu nivelul programat la nivelul veniturilor fiscale, veniturilor din contributii sociale si veniturilor nefiscale, ale caror surse vor fi detaliate mai jos.


Click aici pentru a consulta Raportul COMPLET al Consiliul Fiscal!

La nivelul veniturilor fiscale, minusul comparativ cu programarea semestriala initiala este de
circa 954 milioane de lei si are drept surse:

Realizarea in proportie de doar 96,4% a programului de incasari din impozitul de salarii si venit, ceea ce a dus la un minus de venituri de 426 milioane lei. Astfel, incasarile aferente acestei categorii de venituri nu au crescut decat cu 0,6% comparativ cu veniturile realizate in primele 6 luni ale anului anterior (comparativ cu o dinamica programata de 4,4%), in conditiile in care numarul salariatilor a crescut in perioada ianuarie - mai 2014 comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior cu 0,8%, iar cresterea anuala a salariului brut aferenta aceleiasi perioade a fost de 4,95%.

Realizarea in proportie de doar 94,3% a programului semestrial de venituri din TVA, concretizata intr-un minus de incasari de 1,49 miliarde de lei, aferent unei dinamici anuale de doar 1,9% comparativ cu una programata de 8,1%.

Apreciem de asemenea ca respectiva evolutie reflecta o scadere semnificativa a eficientei colectarii, mai ales data fiind dinamica anuala ridicata a volumului vanzarilor cu amanuntul (8,2% in perioada ianuarie-mai 2014 in termeni reali), chiar daca nerealizarea programului este explicabila intr-o anumita masura de: a) executia schemei de stingerea in lant a obligatiilor bugetare restante, care a generat venituri de 257,2 milioane lei comparativ cu un nivel programat de 425 milioane lei (impact negativ de 168 milioane lei la nivelul incasarilor din TVA); b) amanarea cu trei luni a majorarii accizelor la benzina (accizele intra in baza de impozitare a TVA), ce a generat un minus de incasari de 164 milioane lei la nivelul incasarilor din TVA.

Evolutiile nefavorabile mai sus mentionate la nivelul veniturilor fiscale au fost compensate partial de incasarile mai mari decat cele programate in cazul: a) impozitului pe profit (+261 milioane lei); b) impozitelor si taxelor pe proprietate (+507 milioane lei) - determinate de incasarile situate mult peste cele estimate initial aferente impozitului pe constructii speciale (asa cum era de fapt previzibil conform estimarilor Consiliului fiscal 3); c) altor impozite si taxe pe bunuri si servicii (+431,5 milioane lei) - determinate de incasarile mai mari decat cele programate in sanatate din taxa clawback si din impozitul pe veniturile suplimentare obtinute ca urmare a dereglementarii preturilor din sectorul gazelor naturale.

Puteti consulta aici Raportul COMPLET al Consiliul Fiscal!


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Consiliul fiscaltaxaproprietateaccizelebugetul 2014colectareavenituri din TVAincasari


Data aparitiei: 27 August 2014

Votati articolul "Ce crede Consiliul Fiscal despre rectificarea bugetului consolidat pe 2014?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X