Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Studii de caz

Poprire pe contul unui ONG. Executare silita. Ce solutie avem?

Data aparitiei: 12 Septembrie 2014
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
poprireONGexecutare silitapoprirecod de procedura fiscalaexecutat silit

Vom oferi mai jos o solutie pentru un ONG infiintat in 1999. ONG-ul constata, incepand cu anul 2000, ca sub CIF-ul respectiv s-au derulat diferite operatiuni comerciale si bancare prin mai multe societati.

ANAF s-a sesizat din oficiu si a instituit poprire, respectiv a executat silit anumite creante in numele ONG-ului. Sumele respective sunt in conturile de trezorerie a statului. Vom vedea cum se procedeaza in acest caz si daca ONG-ul trebuie sa faca cerere catre ANAF pentru deblocarea sumelor respective si varsarea lor in contul de trezorerie al ONG sau daca exista alte proceduri fiscale.

Executarea silita a creantelor fiscale se efectueaza in temeiul unui titlu executoriu emis potrivit prevederilor Codului de Procedura Fiscala (aprobat prin Ordonanta nr. 92/2003, cu modificarile si completarile ulterioare) de catre organul de executare competent in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal debitorul sau al unui inscris care, potrivit legii, constituie titlu executoriu.

In titlul executoriu emis, potrivit legii, de organul de executare prevazut mai sus se inscriu toate creantele fiscale neachitate la scadenta, reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat, precum si accesoriile aferente acestora, stabilite in conditiile legii. Cu exceptia cazului in care prin lege se prevede ca un inscris constituie titlu executoriu, niciun titlu executoriu nu se poate emite in absenta unui titlu de creanta in baza caruia se stabilesc, in conditiile legii, creante fiscale principale sau accesorii.

Titlul de creanta este actul prin care, potrivit legii, se stabileste si se individualizeaza obligatia de plata privind creantele fiscale, intocmit de organele competente sau de alte persoane indreptatite potrivit legii. Asemenea titluri pot fi:

a) decizia de impunere emisa de organele competente, potrivit legii;
b) declaratia fiscala, angajamentul de plata sau documentul intocmit de platitor prin care acesta declara obligatiile fiscale, in cazul in care acestea se stabilesc de catre platitor, potrivit legii;
c) decizia prin care se stabileste si se individualizeaza suma de plata, pentru creantele fiscale accesorii, reprezentand dobanzi si penalitati de intarziere, stabilite de organele competente;
d) declaratia vamala pentru obligatiile de plata in vama;
e) documentul prin care se stabileste si se individualizeaza datoria vamala, inclusiv accesorii, potrivit legii;
f) procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, intocmit de organul prevazut de lege, pentru obligatiile privind plata amenzilor contraventionale;

g) ordonanta procurorului, incheierea sau dispozitivul hotararii instantei judecatoresti ori un extras certificat intocmit in baza acestor acte in cazul amenzilor, al cheltuielilor judiciare si al altor creante fiscale stabilite, potrivit legii, de procuror sau de instanta judecatoreasca.
 
Art. 148 din Codul de Procedura Fiscala precizeaza ca executarea silita inceteaza daca:

a)s-au stins integral obligatiile fiscale prevazute in titlul executoriu, inclusiv obligatiile de plata accesorii, cheltuielile de executare si orice alte sume stabilite in sarcina debitorului, potrivit legii;
b)a fost desfiintat titlul executoriu;
c)in alte cazuri prevazute de lege.

Masurile de executare silita se ridica prin decizie intocmita in cel mult doua zile de la data la care a incetat executarea silita, de catre organul de executare.
Organul de executare (din cadrul ANAF in raza caruia isi are domiciliul fiscal ONG-ul) ridica poprirea bancara pentru sumele care depasesc cuantumul creantelor inscrise in adresa de infiintare a popririi in situatia in care, din informatiile comunicate de banci rezulta ca sumele indisponibilizate in favoarea organului de executare acopera creantele fiscale inscrise in adresa de infiintare a popririi si sunt indeplinite conditiile pentru realizarea creantei.
Poprirea bancara se ridica si in situatia in care organul de executare constata ca poprirea a ramas fara obiect.

In consecinta, pentru ridicarea popririi instituita asupra conturilor ONG trebuie sa va adresati organelor de administrare fiscala de pe raza teritoriala in care aveti domiciliul fiscal depunand o adresa in acest cont. In cazul in care poprirea a fost instituita pentru creante fiscale datorate de ONG aceasta va fi ridicata in termen de maxim 2 zile daca ONG-ul in cauza nu inregistreaza alte creante fiscale. Administratia fiscala competenta va emite o adresa de ridicare a poprii, adresa care se va inainta Trezoreriei.

Din cele expuse intelegem ca poprirea a fost instituita pentru creante fiscale ce nu erau in sarcina ONG , caz in care  va trebui sa probati acest lucru si sa cereti desfiintarea titlui executoriu.
Actele administrative fiscale se modifica sau se desfiinteaza in situatii cum sunt:

a) indreptarea erorilor materiale potrivit art. 47 din Codul de procedura fiscala;

b) constatarea nulitatii actului administrativ fiscal potrivit art. 46 din Codul de procedura fiscala;

c) dovedirea titularului dreptului de proprietate potrivit art. 66 din Codul de procedura fiscala;

d) desfiintarea sau modificarea deciziei de impunere sub rezerva verificarii ulterioare potrivit art. 90 alin. (2) din Codul de procedura fiscala;

e) anularea sau indreptarea actului de executare ori a titlului executoriu contestat, ca urmare a solutionarii de catre instanta judecatoreasca a contestatiei la executarea silita, potrivit art. 172 din Codul de procedura fiscala;

f) desfiintarea,  totala sau partiala, a actului administrativ atacat, ca urmare a solutionarii de catre organul fiscal competent a contestatiei formulate.

Contribuabilul are sarcina de a dovedi actele si faptele care au stat la baza declaratiilor sale si a oricaror cereri adresate organului fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro








Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X