Finantele Publice aduc in atentia contribuabililor faptul ca, incepand de ieri, 15 decembrie 2014, persoanele fizice din toata tara pot comunica online cu organele fiscale, prin Spatiul Privat Virtual (SPV).
Acest important pas facut pentru implementarea solutiilor online in administratia fiscala a fost introdus inca din luna septembrie 2014, la nivelul municipiului Bucure3ti 3i jud. Ilfov, apoi extins treptat la toate regiunile tarii.
La acest moment, dupa inregistrare pe portalul ANAF, persoanele fizice au acces la trei categorii de informatii:
Informatii privind contributiile sociale conform datelor declarate de angajatori in declaratia D112;
"Nota obligatiilor de plata, cu care se pot prezenta la ghiseele trezoreriei pentru achitarea obligatiilor sau pot folosi informatiile pentru a efectua plata prin mijloace de plata la distanta (online banking);
" Situatia obligatiilor fiscale de plata neachitate la sfarsitul lunii anterioare.
De asemenea, acestor persoane li se vor comunica pe SPV deciziile de impunere anuale aferente anului 2013, daca au fost emise dupa data inregistrarii in SPV. In prezent se lucreaza la extinderea sferei informatiilor si documentelor care vor fi accesate prin SPV.
SAF-T Ghid de raportare corecta
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Manual de politici contabile - Stick USB
Pentru inregistrare 3i validarea inregistrarii se pot utiliza doua modalitati:
" persoanele fizice care au venituri pentru care plata impozitului se face la organele fiscale (din activitati independente, chirii, arenda, activitati agricole, etc.) se pot inregistra fie online (completand la campul Tip aprobare: Verificare numar inregistrare decizie, iar la campul Numar decizie, numarul unei decizii emise in 2013, 2014, care este imprimat in partea de sus a documentului hartie primit de la ANAF 3i precedat de textul "Nr. inregistrare"/ " Nr." ), fie la ghiseu (caz in care trebuie sa prezinte la orice organ fiscal, in cel mult 10 zile, numarul primit pe email dupa introducerea datelor de inregistrare, documentul de identitate si o copie a acestuia).
" persoanele fizice care au venituri salariale sau alte venituri cu retinere la sursa a impozitului si contributiilor se inregistreaza pe portal (completand la campul Tip aprobare: Aprobare la ghiseu), si pentru validarea inregistrarii trebuie sa prezinte la orice organ fiscal, in cel mult 10 zile, numarul primit pe email dupa introducerea datelor de inregistrare, documentul de identitate si o copie a acestuia.
Precizam ca inregistrarea se poate face doar in nume propriu, iar persoana fizica trebuie sa aiba acces la e"mailul comunicat in procedura de inregistrare, atat pe parcursul derularii inregistrarii, cat si de fiecare data cand acceseaza SPV, in vederea introducerii codului necesar autentificarii, pe langa nume utilizator si parola.
Pentru asistenta privind inregistrarea in SPV, contribuabilii pot obtine informatii la numarul de call-center 031/403.91.60 sau la sediul organelor fiscale, la ghi3eele organizate in acest scop.
De asemenea, in scris, pot accesa Formularul pentru asistenta prin email, disponibil pe www.anaf.ro / Persoane fizice / Asistenta prin email.
Sursa: Finante Publice Brasov