email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare costuri cu transport si protocol in cadrul firmei. Cum procedam?

inregistrare costuricod fiscalcazaretransportsedintecontract de comercializareservicii


Analiza de mai jos se refera la o societate care a organizat o sedinta tehnica in luna decembrie in cadrul careia s-au analizat rezultatele activitatilor, stabilindu-se planurile si directiile de actiune pentru anul urmator, sedinta la care au participat agentii de vanzari si directorii de marketing si vanzari, salariati ai firmei. Sedinta s-a finalizat cu o masa festiva, iar intregul serviciu de organizare a evenimentului (transport, inchiriere sala de conferinta, cazare,  coffe break, masa festiva) a fost prestat de catre o firma specializata in turism, in baza unui contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

Stbilim cum se poate interpreta aceasta cheltuiala din punct de vedere al deductibilitatii, cu mentiunea ca s-a incheiat un proces-verbal de prestare a serviciului intre cele doua societati.

In cazul prezentat, o societate ofera la sfarsitul unei sedinte tehnice cu salariatii sai (directori marketing - vanzari) si agenti vanzari, o masa festiva. Serviciul de organizare a evenimentului consta in : transport participanti, inchiriere sala de conferinte, cazarea participantilor, caffe break si masa festiva. Acest serviciu este furnizat, de catre o societate terta care va factura in baza contractului si a procesului-verbal de prestare a serviciului.

In ceea ce priveste costurile cu organizarea sedintei tehnice : transport participanti, chirie sala conferinte, cazare, se va considera ca  aceste cheltuieli sunt efectuate in  scopul de a realizarii de venituri, conform art.19 alin.(1) Cod fiscal. Aceste cheltueli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, iar TVA aferenta acestora este dedusa integral, cu conditia indeplinirii prevederilor art.21 alin.(4) lit.f) Cod fiscal: cheltuiala inregistrata in contabilitate sa aiba la baza documentul justificativ, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii, potrivit normelor (contractului de prestari servicii, deviz, proces-verbal,  factura intocmita conform art.155 Cod fiscal).

In ceea ce priveste costurile cu coffe break si masa festiva, retinem ca participantii sunt exclusiv salariati ai firmei.

Conform art.55 alin.(1) Cod fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut specal prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.

Conform art.55 alin.(3) lit.g) Cod fiscal, coroborat cu pct.70 lit.h) din Normele de aplicare a Codului fiscal, la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si avantajele primite de persoana fizica, avantaje care constau in mese si/sau produse alimetare acordate salariatilor.

Acestea vor fi asimilate veniturilor salariale.

Vor fi incluse in venitul brut impozabil, la care se vor calcula si plati contributiile sociale obligatorii, precum si impozitul pe venitul salarial obtinut.

Raspuns oferit de Marilena Radulescu

- economist

- specializare atat teoretica, cat si practica in domeniul contabilitatii si fiscalitatii patrimoniului firmei

- expert contabil, membru CECCAR


 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrare costuricod fiscalcazaretransportsedintecontract de comercializareservicii


Data aparitiei: 16 Ianuarie 2015

Votati articolul "Inregistrare costuri cu transport si protocol in cadrul firmei. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 2.8 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X