email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrare costuri cu transport si protocol in cadrul firmei. Cum procedam?

inregistrare costuricod fiscalcazaretransportsedintecontract de comercializareservicii


Analiza de mai jos se refera la o societate care a organizat o sedinta tehnica in luna decembrie in cadrul careia s-au analizat rezultatele activitatilor, stabilindu-se planurile si directiile de actiune pentru anul urmator, sedinta la care au participat agentii de vanzari si directorii de marketing si vanzari, salariati ai firmei. Sedinta s-a finalizat cu o masa festiva, iar intregul serviciu de organizare a evenimentului (transport, inchiriere sala de conferinta, cazare,  coffe break, masa festiva) a fost prestat de catre o firma specializata in turism, in baza unui contract de comercializare a pachetelor de servicii turistice.

Stbilim cum se poate interpreta aceasta cheltuiala din punct de vedere al deductibilitatii, cu mentiunea ca s-a incheiat un proces-verbal de prestare a serviciului intre cele doua societati.

In cazul prezentat, o societate ofera la sfarsitul unei sedinte tehnice cu salariatii sai (directori marketing - vanzari) si agenti vanzari, o masa festiva. Serviciul de organizare a evenimentului consta in : transport participanti, inchiriere sala de conferinte, cazarea participantilor, caffe break si masa festiva. Acest serviciu este furnizat, de catre o societate terta care va factura in baza contractului si a procesului-verbal de prestare a serviciului.

In ceea ce priveste costurile cu organizarea sedintei tehnice : transport participanti, chirie sala conferinte, cazare, se va considera ca  aceste cheltuieli sunt efectuate in  scopul de a realizarii de venituri, conform art.19 alin.(1) Cod fiscal. Aceste cheltueli sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, iar TVA aferenta acestora este dedusa integral, cu conditia indeplinirii prevederilor art.21 alin.(4) lit.f) Cod fiscal: cheltuiala inregistrata in contabilitate sa aiba la baza documentul justificativ, prin care sa se faca dovada efectuarii operatiunii, potrivit normelor (contractului de prestari servicii, deviz, proces-verbal,  factura intocmita conform art.155 Cod fiscal).

In ceea ce priveste costurile cu coffe break si masa festiva, retinem ca participantii sunt exclusiv salariati ai firmei.

Conform art.55 alin.(1) Cod fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut specal prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.

Conform art.55 alin.(3) lit.g) Cod fiscal, coroborat cu pct.70 lit.h) din Normele de aplicare a Codului fiscal, la stabilirea venitului impozabil se au in vedere si avantajele primite de persoana fizica, avantaje care constau in mese si/sau produse alimetare acordate salariatilor.

Acestea vor fi asimilate veniturilor salariale.

Vor fi incluse in venitul brut impozabil, la care se vor calcula si plati contributiile sociale obligatorii, precum si impozitul pe venitul salarial obtinut.

Raspuns oferit de Marilena Radulescu

- economist

- specializare atat teoretica, cat si practica in domeniul contabilitatii si fiscalitatii patrimoniului firmei

- expert contabil, membru CECCAR


 

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
inregistrare costuricod fiscalcazaretransportsedintecontract de comercializareservicii


Data aparitiei: 16 Ianuarie 2015

Votati articolul "Inregistrare costuri cu transport si protocol in cadrul firmei. Cum procedam?":
Rating:

Nota: 2.8 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X