Potrivit legislatiei in vigoare, S.R.L.-D.-urile care au implinit 3 ani de la inregistrare, incepand cu 1 ianuarie 2015, trebuie sa depuna documentele necesare pentru schimbarea denumirii.
In concret, aceasta modificare consta in schimbarea sintagmei S.R.L.-D. in S.R.L.. totodata, reprezentantii S.R.L.-D.-urilor pot opta pentru o alta forma juridica, aminteste Cabinetexpert.ro.
Ordonanta de urgenta nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, cu modificarile si completarile ulterioare, stabileste prin art. 6, alin. (1), lit. a), asa cum aminteste sursa mentionata anterior, ca se pierde calitatea de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant, prin efectul legii, “la data de 31 decembrie a anului in care se implinesc 3 ani de la data inregistrarii".
Prin urmare, societatea in cauza are obligatia sa procedeze la schimbarea denumirii potrivit prevederilor art. 36 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de cel mult 45 de zile lucratoare de la pierderea calitatii de microintreprindere apartinand intreprinzatorului debutant.
Documentele se depun la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul unde ati declarat sediul social in termenul amintit mai sus.
Oficiul National al Registrului Comertului informeaza cu privire la documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunii privind modificarea denumirii unui profesionist:
Documentele necesare si modelele pentru cererile de mai jos pot fi gasite AICI.
Operatiuni prealabile - detalii;
Cererea de verificare disponibilitate si/sau rezervare firma (original) - formular, completata cu 3 denumiri - detalii, in ordinea preferintelor;
Cartea verde a contabilitatii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Dovada privind plata taxei de registru (separat pentru rezervare firma, respectiv emblema):
45 lei – taxa de registru;
27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
Inregistrare
Cererea de inregistrare (original) - formular;
Daca este cazul, declaratia-tip pe propria raspundere semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
persoana juridica nu desfasoara, la sediul social, la sediile secundare sau in afara acestora, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 3 - pct. 6, Nota de subsol - original);
persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 3 - original);
Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei (original);
Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (copie) - detalii;
Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic, original) - detalii;
Certificatul de inregistrare (original) - detalii;
Actul constitutiv actualizat (original);
Daca este cazul:
Avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale - detalii:
45 lei - taxele de registru;
27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014;
72 lei pentru fiecare sediu autorizat pe baza declaratiei pe proprie raspundere (45 lei taxa de registru, la care se adauga 27 lei reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014);
tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Toate formularele necesare se regasesc aici.