email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procedura restituire sume platite in plus sau necuvenit. Analiza consultant fiscal Adrian Benta

cererea de restituireOMFP 528/2015sumeplatite in plusnecuvenitobligatia de declararerestituirea sumelor


Revenim cu o noua alerta fiscala referitoare la publicarea in Monitorul Oficial nr. 0328 din 14 mai 2015 a OMFP nr. 528 din 06 Mai 2015.

Astfel, regasiti o analiza a OMFP 528/2015 - Ordin pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare

      Consultati actul normativ aici!


     Actul normativ analizat astazi reglementeaza modalitatea de restituire a sumelor platite la bugetul de stat in plus fata de obligatia legala ori a sumelor platite in vederea realizarii unei prestatii care nu a mai fost efectuata si pentru care nu exista obligatia de declarare.

     Astfel, in masura in care plata sumelor reprezentand impozite, taxe, contributii si alte venituri ale bugetului general consolidat se constata ca a fost fara temei legal, cel care a facut plata are dreptul la restituirea sumei respective.

     Reținem ca obiectul actului normativ sunt sumele achitate in plus ce nu sunt cuprinse in vreo alta reglementare sau pentru care nu exista o alta procedura de restituire.

-    Ce sume pot fi restituite?

     Se restituie, la cerere, debitorului urmatoarele sume:


a) cele platite fara existenta unui titlu de creanta;
b) cele platite in plus fata de obligatia fiscala;
c) cele platite ca urmare a unei erori de calcul;
d) cele platite ca urmare a aplicarii eronate a prevederilor legale;
e) cele de rambursat de la bugetul de stat;
f) cele stabilite prin hotarari ale organelor judiciare sau ale altor organe competente potrivit legii;

g) cele ramase dupa efectuarea distribuirii in cazul in care executarea silita a fost pornita de mai multi creditori sau cand pana la eliberarea ori distribuirea sumei rezultate din executare au depus si alti creditori titlurile lor;
h) cele rezultate din valorificarea bunurilor sechestrate sau din retinerile prin poprire, dupa caz, in temeiul hotararii judecatoresti prin care se dispune desfiintarea executarii silite.

     Actul normativ introduce 3 formulare utilizate in desfasurarea procesului de restituire si anume:

-    "Cerere de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare";
-    "Dispozitie de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare";
-    "Instiintare de restituire a unor sume reprezentand taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, platite in plus sau necuvenit si pentru care nu exista obligatia de declarare".

     Cererea de restituire cuprinde urmatoarele elemente:

a)denumirea solicitantului;
b)codul de inregistrare fiscala;
c)domiciliul fiscal al solicitantului;
d)suma si natura creantei solicitate la restituire;
e)codul IBAN aferent contului in care se solicita restituirea, in cazul in care nu se opteaza pentru restituirea sumei in numerar;
f)banca la care este deschis contul in care se solicita restituirea sumei;
g)datele de identificare ale organului fiscal in a carui administrare se afla acesta;
h)motivul pentru care se solicita restituirea taxei, temeiul legal al solicitarii si documente justificative, daca este cazul.

     Nota: la cererea de restituire se anexeaza copii ale documentelor de plata ale solicitantilor.

     In termen de 15 zile de la depunerea cererii, autoritatea sau institutia publica verifica daca prestatia nu s-a realizat ori daca plata a fost efectuata necuvenit sau in cuantum mai mare decat obligatia legala si emite, in cazul in care solicitantul este indeptațit la recuperarea sumei, o dispozitie de restituire. in termen de 3 zile de la aprobare, documentatia impreuna cu dispoziția de restituire se transmit de catre autoritatea sau institutia publica  unitatii Trezoreriei Statului la care sunt arondate acesteia.

     De asemenea se verifica si incadrarea in termenul legal de prescriptie a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor in cauza.

     In cazul solicitantilor persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se efectueaza numai prin decontare bancara, in contul indicat prin cererea de restituire, iar in cazul solicitantilor persoane fizice, restituirea se efectueaza fie in contul bancar indicat, fie in numerar, pentru sume mai mici de 500 lei, la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului, in baza notei privind restituirea/ rambursarea unor sume.

     Cererea de restituire va fi solutionata in termen de 45 zile de la data inregistrarii acesteia de catre compartimentul cu atributii de compensare/restituire sau de catre unitatea Trezoreriei Statului care va efectua restituirea sumei, dupa caz.

Autor: Consultantul fiscal Adrian Benta

 

de Contabilul.ro

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cererea de restituireOMFP 528/2015sumeplatite in plusnecuvenitobligatia de declararerestituirea sumelor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 Mai 2015


Votati articolul "Procedura restituire sume platite in plus sau necuvenit. Analiza consultant fiscal Adrian Benta":
Rating:

Nota: 3.89 din 5 din 9 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decizie de aprobare acoperire definitiva a deficitului sectiunii de functionare a bugetului de venituri proprii /emisa abia in 2018 pentru anul 2017 din anul 2016 ? + care ar fi nelegalitatea ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog frumos sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum trebuie procedat corect in urmatoarea situatie:
- in anul 2017 s-a constatat ca a ramas un excedent din anul precedent 2016. Acel excedent s-a utilizat. Insa, nu s-a emis o Decizie prin care sa se spuna ca: se aproba acoperirea definitiva a deficitului sectiunii de functionare a bugetului de venituri proprii la sfarsitul exercitiunlui bugetar al anului 2017, din excedentul anului precedent 2016. + si ca: se aproba transferul sumei ce reprezinta excedentul anului 2016 conform OMFP nr.720 /2014.
Va rog din tot sufletul sa imi spuneti: daca abia acum, in anul 2018, se mai poate emite o asemenea Decizie. Daca nu, care ar fi nelegalitatea emiterii unei asemenea Decizii ?
Daca nu se mai poate da o Decizie abia acum in anul 2018, ce se mai poate face ?

Raspuns: Tot colegul mi-a spus ca: bugetul instituţiei publice daca se înregistrează deficit, acesta se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Mai 2015 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 10 + 1 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X