email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Zoom fiscal: Valoarea in vama si masurile anti-dumping si compensatorii

valoarea in vamamasuri antidumpingcompensatoriidirectia vamilormarfuri

Valoarea in vama a marfurilor importate este, conform Acordul privind punerea in aplicare a articolului VII al Acordului general pentru tarife vamale si comert (GATT)1994, valoarea de tranzactie, respectiv pretul efectiv platit sau de platit pentru marfuri atunci cand sunt vandute pentru export pe teritoriul vamal al Comunitatii.

Valoarea de tranzactie poate fi ajustata atunci cand anumite elemente specifice care sunt considerate ca facand parte din valoarea in vama sunt in sarcina cumparatorului, dar nu sunt incluse in pretul efectiv platit sau de platit pentru marfurile importate (de exemplu, cheltuielile de transport si costul asigurarii marfurilor importate, precum si cheltuielile de incarcare si manipulare legate de transportul marfurilor importate pana la punctul de introducere a marfurilor pe teritoriul vamal al Comunitatii, redevente si drepturi de licenta, etc.).

In valoarea de tranzactie se includ si anumite prestatii facute de cumparator in favoarea vanzatorului sub forma de marfuri sau de servicii determinate, altele decat sub forma de bani. Sunt prevazute si elemente care nu se includ in valoarea in vama a marfurilor, cu conditia sa fie evidentiate separat de pretul efectiv platit sau de platit ( de exemplu, cheltuielile de transport pentru marfuri dupa sosirea lor la locul de intrare pe teritoriul Comunitatii, comisioane de cumparare, etc.).

        Atunci cand valoarea in vama nu poate fi determinata pe baza pretului de tranzactie, ea se determina prin parcurgerea succesiva a urmatoarelor regulilor de evaluare pâna la prima in conformitate cu care aceasta valoare poate fi stabilita:

(a) valoarea de tranzactie a marfurilor identice vandute pentru export in Comunitate si exportate in acelasi sau aproximativ acelasi moment cu marfurile care se evalueaza;
(b) valoarea de tranzactie a marfurilor similare vandute pentru export in Comunitate si exportate in acelasi sau aproximativ acelasi moment cu marfurile care se evalueaza;
(c) valoarea bazata pe pretul unitar care corespunde vanzarilor in Comunitate de marfuri importate sau de marfuri identice sau similare importate totalizând cantitatea cea mai mare, catre persoane care nu au legatura cu vanzatorii;
(d) valoarea calculata egala cu suma:

-    costului sau valorii materialelor si fabricarii sau altor transformari in procesul de fabricare a marfurilor importate;
-    valorii profitului si cheltuielilor generale egale cu cele care se reflecta in mod obisnuit in vânzarile de marfuri de aceeasi natura sau tip cu marfurile evaluate care sunt fabricate de producatori in tara exportatoare pentru a fi exportate in Comunitate;


-    cheltuielilor de transport si costul asigurarii marfurilor importate, precum si cheltuielile de incarcare si manipulare legate de transportul marfurilor importate pâna la punctul de introducere a marfurilor pe teritoriul vamal al Comunitatii.


        Determinarea valorii in vama nu trebuie sa se bazeze pe anumite elemente, cum ar fi: pretul de vanzare in Comunitate pentru marfuri produse in Comunitate, pretul marfurilor de pe piata interna a tarii exportatoare, valori in vama minime, arbitrare sau fictive, etc.


Masuri anti-dumping si compensatorii

1. Masurile anti-dumping si compensatorii sunt integrate in baza de date TARIC dupa cum urmeaza:

            DUMP P        taxa anti-dumping provizorie

            DUMP D        taxa anti-dumping definitiva

            COMP P        taxa compensatoare provizorie

            COMP D        taxa compensatoare definitiva

2. Lista cu codurile tarifare a produselor la care se aplica taxe anti-dumping/compensatorii au la baza regulamentele de baza:

    - Regulamentul (CE) nr. 1225/2009 al Consiliului din 30 noiembrie 2009 privind protectia impotriva importurilor care fac obiectul unui dumping din partea tarilor care nu sunt membre ale Comunitatii Europene (J.O. L343/22.12.2009).
- Regulamentul (CE) nr. 597/2009 al Consiliului din 11 iunie 2009 privind protectia impotriva importurilor care fac obiectul unor subventii din partea tarilor care nu sunt membre ale Comunitatii Europene (J.O. L 188/18.07.1997).

Sursa: Directia Generala a Vamilor


de Miruna Petrache

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
valoarea in vamamasuri antidumpingcompensatoriidirectia vamilormarfuri


Data aparitiei: 06 Noiembrie 2015

Votati articolul "Zoom fiscal: Valoarea in vama si masurile anti-dumping si compensatorii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X