email
Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sfatul expertului Robert Gearba: Decontarea cheltuielilor cu deplasarile in interesul firmei

robert gearbasfatul expertuluidecontareadeplasaritransportangajati

Pentru indeplinirea sarcinilor de serviciu, uneori este necesar sa solicitati angajatilor sa deplaseze in afara orasului unde firma dvs isi are sediul. In timpul deplasarii, acestia pot face anumite cheltuieli (pe baza avansului primit sau din banii proprii), pentru a caror decontare ei trebuie sa respecte anumite reguli financiar - contabile.

DEPLASARI IN TARA

Decontarea cheltuielilor de transport

Angajatii trimisi in localitati situate la distante mai mari de 5 km de localitatea in care isi au locul de munca au dreptul la decontarea cheltuielilor de transport dus-intors, pe baza de documente justificative (foaie de parcurs si ordin de deplasare).

Decontarea cheltuielilor de cazare

Angajatii trimisi in deplasare intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 50 km de localitatea in care isi au locul de munca si in care nu se pot inapoia la sfarsitul zilei de lucru au dreptul la decontarea cheltuielilor de cazare efectuate, pe baza documentelor justificative (factura de cazare si ordin de deplasare).

Angajatii trimisi in deplasare sunt obligati sa obtina pe ordinul de deplasare, de la unitatea la care se deplaseaza, viza si stampila firmei partener de afaceri unde se deplaseaza, indicand data si ora sosirii si a plecarii.

Diurna de deplasare  

Angajatii aflati in deplasare intr-o localitate situata la o distanta mai mare de 5 km de localitatea in care isi au locul permanent de munca pot primi o diurna, care este deductibila fiscal in limita a 42,50 lei/zi.

Numarul zilelor calendaristice in care angajatii se afla in deplasare se socoteste de la data si ora plecarii pana la data si ora inapoierii mijlocului de transport din si in localitatea unde isi au locul permanent de munca, considerandu-se pentru fiecare 24 de ore cate o zi de deplasare.

Pentru deplasarea cu o durata de o singura zi, precum si pentru ultima zi, in cazul delegarii de mai multe zile, diurna se acorda numai daca durata delegarii este de cel putin 12 ore.

Atentie! In cazul in care firma dvs decide sa acorde o diurna mai mare decat cea legala, diferenta este considerata venit salarial si se adauga veniturilor salariale ale angajatului respectiv si impozitata in luna in care a fost platita diurna respectiva.

DEPLASARI IN STRAINATATE

Legea va permite sa decontati cheltuielile facute de personalului trimis in strainatate pentru indeplinirea unor misiuni cu caracter temporar. Deplasarea se face pe baza de invitatie primita din partea unor firme, organizatii sau a altor parteneri externi.

Decontarea cheltuielilor de transport

Personalul firmei dvs trimis in deplasare in strainatate are dreptul sa calatoreasca cu:

  • avionul - la clasa economica. Cu aprobarea managerului firmei, angajatii pot calatori si la business class, in situatia in care nu sunt locuri la clasa economica, iar plecarea in delegatie nu poate fi amanata;
  • trenul - la clasa a IIa, sau la clasa I cu vagon de dormit, un loc in cuseta de 2-4 locuri;
  • cu mijloace auto - in situatia in care cheltuielile totale ce sunt inferioare tarifelor practicate in cazul calatoriei cu avionul.

Diferenta superioara fata de cele de mai sus decontata de societate va trebuie sa o considerati nedeductibila la calculul impozitului pe profit.

Decontarea cheltuielilor de cazare

Legislatia prevede o suma zilnica in valuta, denumita plafon de cazare, in limita careia personalul trimis in strainatate de firma dvs trebuie sa-si acopere cheltuielile de cazare. Pentru tarile membre UE, plafonul de cazare la hotel este de 150 EUR / zi de cazare.

Diurna de deplasare  

Legislatia prevede ca firma dvs poate acorda o diurna zilnica in valuta, in vederea acoperirii cheltuielilor marunte uzuale, precum si a costului transportului in interiorul localitatii in care s-a efectuat deplasarea.

Pentru tarile membre UE, nivelul diurnei legale deductibile la calculul impozitului pe profit este de 87,50 EUR/zi. In cazul in care firma dvs decide sa acorde o diurna mai mare decat cea legala, diferenta este considerata venit salarial si se adauga veniturilor salariale ale angajatului respectiv si impozitata in luna in care ea a fost platita.

Perioada pentru care se acorda diurna in valuta se determina in functie de mijlocul de transport folosit, avandu-se in vedere:

  • momentul decolarii avionului, la plecarea in strainatate, si momentul aterizarii avionului, la sosirea in tara, de si pe aeroporturile care constituie puncte de trecere a frontierei de stat a Romaniei;
  • momentul trecerii cu trenul sau cu mijloacele auto prin punctele de trecere a frontierei de stat a Romaniei, atat la plecarea in strainatate, cat si la inapoierea in tara.

Pentru fractiunile de timp care nu insumeaza 24 de ore, diurna se acorda astfel: 50% pana la 12 ore si 100% pentru perioada care depaseste 12 ore.




Auditor, Expert Contabil Mondo Conta Consult
Membru CECCAR & INPACT International
www.mondoconta.ro

Coautor "Consilier Management Financiar" (editura Rentrop&Straton)
Coautor "Manualul Specialistului in Fiscalitate" (editura Irecson)

 


de Robert Gearba

NOUTATI Contabile 2023

Cine efectueaza inventarierea? Care este lista documentelor pentru inventar?


Manualul de Inventariere a fost modificat!

Gasiti noua procedura de inventariere, explicata pas cu pas, impreuna cu setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti in Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG.

Sunteti obligat prin lege sa efectuati anual inventarierea patrimoniului, o operatie necesara de altfel si pentru inchiderea exercitiului financiar. In caz contrar – nu uitati! – riscati o amenda de pana la 5.000 de lei!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
robert gearbasfatul expertuluidecontareadeplasaritransportangajati


Data aparitiei: 23 Noiembrie 2015

Votati articolul "Sfatul expertului Robert Gearba: Decontarea cheltuielilor cu deplasarile in interesul firmei":
Rating:

Nota: 4.09 din 5 din 35 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Politici Contabile esentiale pentru orice firma - 42 modele editabile

    • Politicile contabile influenteaza dimensiunea rezultatului contabil, a elementelor bilantiere si, ca o consecinta, valoarea indicatorilor economico-financiari. Ele trebuie alese astfel incat sa reflecte cat mai fidel imaginea firmei. Modificarea politicilor contabile poate fi efectuata numai la inceputul unui exercitiu financiar si doar daca apar schimbari legislative sau daca noile politici ofera informatii mai relevante si mai credibile referitoare la operatiunile...» citeste mai departe aici

  • Cota de TVA creste la 9% pentru achizitia unei locuinte noi in 2024

    • Anul 2024 vine cu o modificare importanta privind TVA-ul pentru locuinte. Astfel, potrivit proiectului de lege privind masurile fiscale pus marti in dezbatere publica, TVA pentru locuintele cu o valoare sub 600.000 lei se va majora de la 5% la 9% incepand cu 1 ianuarie 2024. Desigur, cota redusa de 5% se va mentine pana la final...» citeste mai departe aici

  • Amenzi de la 5.000 lei la 30.000 lei pentru bunuri fara documente de provenienta

    • Documentele de provenienta, precum factura, avizul de insotire a marfii, documentele vamale sau orice alte documente justificative, sunt esentiale pentru a stabili legalitatea si autenticitatea bunurilor. Acestea ofera informatii despre provenienta, proprietarul si traseul bunurilor, ceea ce este crucial pentru a asigura conformitatea cu legile vamale, fiscale si comerciale. In plus, sunt esentiale pentru a preveni evaziunea fiscala. In acest context, in c...» citeste mai departe aici

  • Ce cote de TVA se vor modifica de la 1 ianuarie 2024

    • Anul 2024 aduce noi modificari privind cotele de TVA. Iata o sinteza a celor mai importante masuri care vizeaza TVA, asa cum arata proiectul cu care Guvernul va merge in Parlament pentru asumarea raspunderii. Modificari fiscale 2024: noile cote de TVA anuntate de Guvern Astfel, va creste TVA de la 5% la 9% pentru: - livrarea de locuinte care au o suprafata utila de maximum 120 mp, exclusiv anexele gospodaresti, a caror valoare, incl...» citeste mai departe aici

  • Cum se completeaza Ordinul de plata multiplu electronic (OPME): instructiuni pas cu pas

    • Reamintim ca Ordinul de plata multiplu electronic (Formularul F1129) poate fi utilizat pentru a efectua plati online. Acesta se foloseste de catre institutiile publice care sunt inregistrate in Registrul entitatilor publice si de catre operatorii economici si alte entitati decat institutii publice pentru efectuarea de plati din conturile deschise la unitatile Trezoreriei Statului prin care isi desfasoara activitatea proprie. Administratia Judeteana a Finan...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba in 2023!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X