Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Scoatere marfa din antrepozit fiscal. Care e procedura?

Data aparitiei: 19 Ianuarie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
antrepozit fiscalcodul fiscalnirfisa de magaziescoatere marfareceptia marfii

In cazul urmator, avem ca subiect societatea G care detine un antrepozit fiscal si doua magazine de desfacere in doua puncte de lucru diferite. Pe ce document se poate scoate marfa din antrepozitul fiscal pentru a putea fi vanduta in magazine si cum fac receptia marfii in magazine?

Pentru a scoate marfa din antrepozitul fiscal este necesara plata accizelor.

Potrivit pct. 7 din Normele de aplicare a Codului Fiscal date in aplicarea art. 347 din Codul Fiscal avizul de insotire, in care se inscrie contravaloarea accizelor percepute, aferente cantitatilor de produse accizabile eliberate pentru consum, se utilizeaza in urmatoarele situatii:

a) in cazul deplasarii produselor accizabile de la antrepozitul fiscal catre alte locuri proprii de depozitare sau comercializare

b) in cazul deplasarii produselor accizabile de la antrepozitul fiscal catre clienti, daca la momentul expedierii nu se emite factura, sau daca expedierea se face direct catre clientii cumparatorului revanzator.

La punctele de lucru receptia marfurilor se face in fisele de magazie pe baza Notelor de recepetie

Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca:

-    document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
-    document justificativ pentru incarcare in gestiune;
-    document justificativ de inregistrare in contabilitate.   

Nota de receptie si constatare de diferente se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:

-    bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;


-    bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
-    marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.

    
In cazurile in care nu este obligatorie intocmirea NIR-ului, receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gabi Popescu - Auditor financiar

 

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X