Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Cine depune raportul de evaluare pentru plata impozitului pe cladiri?

Data aparitiei: 24 Martie 2016
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
raport de evaluareimpozitul pe cladiri31 mainormeleraportul de evaluare

Va reamintim, in primul rand, ca Guvernul a decis sa amane termenul pana la care proprietarii persoane fizice si firmele care detin cladiri trebuiau sa depuna declaratiile la directiile de taxe locale. Noul termen pentru impozitul pe cladiri a fost prelungit cu doua luni, pana la 31 mai 2016.

De asemenea, se extinde pana la 30 iunie data pana la care se aplica o reducere de 10% la plata integrala a impozitului pe locuinta, terenuri si masini.

Un alt termen care a fost prelungit cu doua luni, pana la 31 mai, este si cel pentru declaratiile privind masinile radiate din circulatie. Mai multe detalii privind noile amanari aici.

Normele care modifica din nou Codul fiscal, prin proiectul publicat initial in luna februarie si prin completarile aduse la 11 martie, printr-o noua hotarare, au fost publicate la 21 martie in Monitorul Oficial. Normele au fost publicate prin Hotararea de Guvern 159/2016 (HG 159/2016 noile norme).

Intelegem prin cladire rezidentiala imobilul in care nu se desfasoara activitati economice, iar impozitul se va calcula la o valoare a cladirii stabilita la fel ca si in anii precedenti. Mai multe despre modul de calcul al impozitului pe cladiri pentru cladiri rezidentiale, nerezidentiale sau cu destinatie mixta aflati in analiza noastra publicata AICI.

Cand trebuie sa intocmim insa raportul de evaluare?


In ce priveste plata impozitului cand se deruleaza activitati economice sau cand cladirea are destinatie mixta, redam prevederile lit. e) pct. 6 si 7 din norma de aplicare, recent publicata de Guvern, citata intr-o analiza pentru HotNews.ro de Dan Popa:

"-    atunci cand intr-o cladire aflata in proprietatea unei persoane fizice unde se desfasoara activitati economice, dar exista si o suprafata folosita in scop rezidential, iar delimitarea celor doua suprafete rezulta din documentatia cadastrala, impozitul se determina prin insumarea impozitului majorat aferent suprafetei folosite in activitati economice cu impozitul redus aferent suprafetei utilizata in scop rezidential;

-     in cazul in care intr-o cladire apartinand persoanei fizice se desfasoara atat activitati economice, cat si folosirea incintei in scop rezidential, iar suprafetele nu pot fi delimitate distinct, sunt posibile urmatoarele cazuri:

1) daca sunt decontate utilitatile in sarcina persoanei ce desfasoara activitate economica, atunci pentru intreaga suprafata se aplica impozitul majorat, cel aferent scopului economic;
2) daca nu sunt decontate utilitatile in sarcina persoanei ce desfasoara activitate economica, impozitul se determina in procent redus, aferent scopului rezidential."

Sursa amintita atrage atentia ca prevederile noi (prevederea de la pct. 27 din normele de aplicare) par contradictorii cu actualele obligatii fiscale.

De asemenea, se depune o declaratie de impunere de catre "persoanele fizice ce au in proprietate la data de 31 decembrie, cladiri nerezidentiale sau cladiri cu destinatie mixta. Se precizeaza suplimentar ca depun declaratii si persoanele fizice ce detin cladiri cu destinatie mixta la adresa carora nu se desfasoara o activitate economica (aceasta situatie este o contradictie fata de prevederile din normele pentru art. 453 din Codul fiscal regasite la pct. 7 din HG nr. 01/2016)".

Potrivit aceleiasi surse, aceste persoane vor insoti declaratiile de unul din urmatoarele documente:

- raport de evaluare din care sa rezulte valoarea cladirii dupa data de 01 ianuarie 2011;
- procesul verbal de receptie in cazul cladirilor finalizate in ultimii 5 ani, din care sa rezulte valoarea cladirii;
- actul de dobandire a dreptului de proprietate, in cazul in care aceasta a fost achizitionata in ultimii 5 ani.

Scutiti de depunerea acestor documente sunt cei care detin proprietati cu destinatie mixta in cadrul carora nu se desfasoara activitate economica SAU desi se desfasoara activitati economice, suprafetele distincte nu pot fi delimitate si nu se deconteaza cheltuielile. Aceste persoane depun doar declaratie din care sa rezulte ca nu datoreaza un impozit majorat.


Situatia e insa alta pentru persoanele juridice care vor depune, pe langa declaratiile de impunere, unul dintre documentele de mai jos, conform sursei amintite:


- raport de evaluare la data de 31 decembrie 2015;
- procesul verbal de receptie din care sa rezulte valoarea cladirii, cand aceasta a fost construita in ultimii 3 ani;
- actul de proprietate asupra cladirii din care sa rezulte valoarea constructiei, cand aceasta a fost dobandita in ultimii 3 ani.

 






Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X