Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Proiect ANAF privind procedura de poprire conturi

poprire conturianafproiect de ordinsemnatura electronicaexecutare

Avand in vedere necesitatea comunicarii rapide si eficiente cu institutiile de credit, in ceea ce priveste comunicarea actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, se impune crearea cadrului legal pentru implementare acestui obiectiv.

Potrivit art. 47 alin. (8) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, "in cazul actelor administrative fiscale emise de catre organul fiscal central, mijloacele electronice de transmitere la distanta, procedura de comunicare a actelor administrative fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, precum si conditiile in care aceasta se realizeaza se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, cu avizul ministrului pentru societatea informationala".

Astfel, prin acest proiect de ordin a fost stabilita platforma informatica prin care se va realiza comunicarea catre institutiile de credit a actelor de executare emise de organele fiscale centrale, respectiv sistemul informatic pus la dispozitie acestora de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, in spatiul privat de pe portalul Agentia Nationala de Administrare Fiscala, un sistem informatic prin care utilizatorii fac upload si download de documente.

In prezent, prin acest sistem informatic se realizeaza furnizarea de informatii de catre institutiile de credit, in baza prevederilor art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

De asemenea, a fost reglementat incheierea unui Protocol de colaborare intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Asociatia Romana a Bancilor si institutiile de credit, prin care se urmareste definirea unui cadru de colaborare pentru stabilirea conditiilor privind implementarea sistemului automat, care sa asigure, intr-o prima etapa, comunicarea actelor
de executare emise de organele fiscale centrale catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, iar ulterior schimbul de informatii intre parti cu privire la actele de executare comunicate, precum si urmarirea sumelor ce fac obiectul popririlor bancare, in mod operativ, astfel incat, pe de o parte, ridicarea popririlor sa se
realizeze in timp real, iar pe de alta parte, sumele existente in conturile bancare sa fie indisponibilizate de catre institutiile de credit in limita sumei ce face obiectul popririi, in functie de informatiile transmise de institutiile de credit cu privire la sumele existente in conturile bancare.

Click aici pentru a consulta proiectul de ordin!

De asemenea, prin proiectul de ordin a fost reglementat ca data si ora comunicarii catre institutiile de credit a actelor de executare prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta, sa fie prima zi bancara urmatoare zilei incarcarii actului de executare in sistemul informatic pus la dispozitie de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, iar ora
comunicarii sa fie ora de incepere a zilei bancare.
 

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Aceste informatii se vor stabili, pentru fiecare institutie de credit, prin protocolul de colaborare mai sus mentionat.
Totodata, avand in vedere prevederile art. 47 alin. (4) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost stabilit ca actele de executare emise in forma electronica de organul fiscal central se vor semna cu semnatura electronica extinsa a Ministerului Finantelor Publice, bazata pe un certificat calificat.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
poprire conturianafproiect de ordinsemnatura electronicaexecutare

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 26 Aprilie 2017


Votati articolul "Proiect ANAF privind procedura de poprire conturi":
Rating:

Nota: 4.25 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti
cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila,
in situatia in care judecatoarea a respins
Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile,
intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor.

Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca
bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate.

Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv,
au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii,
unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare,
Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala.

Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul
ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala.

Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta
ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor,
contractele vor fi anulate,
partile vor fi puse in situatia anterioara.

Este corect stabilit prejudiciul ?
Ce sume sa ceara institutia ?
Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Este posibil, el este judecatorul, dar care vor fi concluziile? Ca nu se poate stabili prejudiciul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 26 Aprilie 2017 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016