email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Documente de anexat la bilant 2017. Cum va proceda o microentitate?

Bilant pe zerodocumente bilantmicroentitateomfp 1802/2014cenzori

Ce documente trebuie sa insoteasca bilantul unei societati la 31.12.2016, in situatia in care bilantul este pe zero?

Potrivit art. 29 si 30 din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale vor fi insotite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz, si de propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile.

Situatiile financiare anuale vor fi insotite de o declaratie scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale si confirma ca: 

a) politicile contabile utilizate la intocmirea situatiilor financiare anuale sunt in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile; 
b) situatiile financiare anuale ofera o imagine fidela a pozitiei financiare, performantei financiare si a celorlalte informatii referitoare la activitatea desfasurata; 
c) persoana juridica isi desfasoara activitatea in conditii de continuitate.

Cadrul legal pentru intocmirea raportului administratorului este prevazut la punctele 489-492 din OMFP 1802/2014.

Consiliul de administratie elaboreaza  pentru fiecare exercitiu financiar un raport, denumit in continuare raportul administratorilor, care contine o prezentare fidela  a dezvoltarii  si performantei activitatilor entitatii  si a pozitiei sale, precum  si o descriere a principalelor riscuri  si incertitudini cu care aceasta se confrunta.

Aceasta  prezentare este o analiza  echilibrata  si cuprinzatoare a dezvoltarii  si performantei activitatilor entitatii si a pozitiei sale, corelata cu dimensiunea si complexitatea activitatilor.

Potrivit punctului 576 din OMFP 1802/2014, microentitatile nu au obligatia elaborarii notelor explicative la situatiile financiare anuale, prevazute la pct. 468 si 469 din acelasi ordin, insa .
prezinta informatiile prevazute la pct. 468 lit. a), d) si e) si pct. 491 alin. (2) lit. c):

a) politicile contabile adoptate, inclusiv:


- bazele de evaluare aplicate diferitelor elemente;
- conformitatea politicilor contabile adoptate cu principiile contabile prevazute de prezentele reglementari;
- orice modificari semnificative ale politicilor contabile adoptate;

d) valoarea totala a oricaror angajamente financiare, garantii sau active si datorii contingente neincluse in bilant, indicand natura si forma oricarei garantii reale care a fost acordata; separat de acestea, sunt prezentate orice angajamente privind pensiile si entitatile afiliate sau asociate;

e) suma avansurilor si creditelor acordate membrilor organelor de administratie, de
conducere si de supraveghere, cu indicarea ratelor dobanzii, a principalelor conditii si a oricaror sume restituite, amortizate sau la care s-a renuntat, precum si a angajamentelor asumate in numele acestora sub forma garantiilor de orice fel, cu indicarea totalului pe fiecare categorie.
 
Deci, la situatiile financiare anexati:

1. raportul administratorilor;
2. propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;
3. declaratie scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin.1) din Legea nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
4. raport adunare agenerala a asociatilor/actionarilor;
Recomand si adaugarea balantei de verificare la 31.12.2016.
 

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Expert Contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Ghidul Practic al Monografiilor Contabile


Atentie: au aparut monografii anului 2022!

Ai la dispozitie 70 monografii:

- noi-noute, variate, complexe, actuale, controversate si legale
- grupate pe domenii de cel mai mare interes
- usor de accesat, usor de inteles, usor de aplicat
- gata de personalizat cu datele operatiunilor tale

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Bilant pe zerodocumente bilantmicroentitateomfp 1802/2014cenzori

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 30 Mai 2017


Votati articolul "Documente de anexat la bilant 2017. Cum va proceda o microentitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 30 Mai 2017 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X