Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

In atentia operatorilor de transport rutier de persoane – schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat

In atentia operatorilor de transport rutier de persoane – schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
case de marcatmfpservicii de transport

UPDATE in 19 iulie 2019. Transportatorii rutieri de persoane vor fi obligati sa-si ia case de marcat cu jurnal electronic. Legea nr. 136/2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 587 din 17 iulie 2019.
 

Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (21) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.

In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.

Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani. Obligatia privind arhivarea si pastrarea raportului fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 5 ani nu se aplica operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (21) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare."

Noua lege vine cu obligatia dotarii cu case de marcat si pentru firmele care au automate de cafea, racoritoare si snacks-uri.

 

**********

UPDATE in 13 iunie 2019. Transportatorii rutieri de persoane vor fi obligati sa-si ia aparate de marcat cu jurnal electronic, potrivit unui proiect care a fost adoptat miercuri, 12 iunie de Camera Deputatilor.
 

Operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in trafic national au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin.2 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparatele de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi”, se arata in proiect.

Prin urmare, transportatorii rutieri de persoane vor trebui sa aiba case de marcat cu jurnal electronic la fel ca si celelalte firme care incaseaza bani. Exceptati sunt transportatorii rutieri internationali de persoane care vor fi scutiti de folosirea caselor de marcat.


Pentru a intra in vigoare, documentul trebuie sa fie promulgat de presedintele Romaniei si publicat apoi in Monitorul Oficial. Se va tine cont de termenul de 6 luni de la data la care proiectul de lege va ajunge sa intre in vigoare.

Pana in prezent, normele metodologice prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 nu au fost adoptate, intrucat prin acest act normativ ar fi trebuit reglementata si o serie de aspecte cu caracter tehnic, iar Ministerul Transporturilor nu are expertiza tehnica pentru a stabili modul de utilizare si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale si cititoarele de carduri utilizate in activitatea de transport rutier national contra cost de persoane”, potrivit informatiilor prezentate in expunerea de motive.

 

*****

Pe site-ul Ministerului  Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege  pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o reglementare unitara a obligatiei de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale in activitatea de transport rutier de persoane, respectiv a exceptiilor de la aceasta obligatie.



Proiectul propune:

•  exceptarea de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale operatiunilor de transport rutier international contra cost de persoane. Prin introducerea acestei exceptii, se asigura egalitate de tratament cu incasarile realizate de operatorii economici care presteaza servicii de transport feroviar public de calatori in trafic international, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii,  aceasta activitate fiind exceptata de la obligatiile prevazute de OUG 28/1999.

• In ceea ce priveste transportul national de persoane la art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere este prevazut ca transportul rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate se efectueaza numai cu autobuze dotate cu aparat de marcat electronic fiscal si cititor de carduri, dotare care este insa conditionata de emiterea normelor metodologice de catre Ministerul Transporturilor. Pe de alta parte, conform art. 2 lit. c) din OUG 28/1999 se excepteaza de la obligatia de dotare/utilizare case de marcat ,,transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul.

In ceea ce priveste utilizarea aparatelor de marcat, Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 este o lege speciala in raport cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999. Prin Proiectul de lege se propune abrogarea acestor prevederi ale art. 40 din OG 27/2011 urmand ca operatorii economici care efectueaza transport rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.  Pentru a oferi un interval de timp rezonabil si predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, se propune un termen de 6 luni in care operatorii economici care efectueaza transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic national sa se doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art.3 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatmfpservicii de transport

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 19 August 2019


Votati articolul "In atentia operatorilor de transport rutier de persoane – schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 9 voturi


Alte articole publicate in data de 19 August 2019 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X