email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In atentia operatorilor de transport rutier de persoane – schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat

In atentia operatorilor de transport rutier de persoane – schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
case de marcatmfpservicii de transport

UPDATE in 19 iulie 2019. Transportatorii rutieri de persoane vor fi obligati sa-si ia case de marcat cu jurnal electronic. Legea nr. 136/2019 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 587 din 17 iulie 2019.
 

Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, cu exceptia celor care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit prevederilor art. 3 alin. (21) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura.

In cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi, precum si celor care utilizeaza pentru inregistrarea veniturilor aparate de marcat electronice care sunt integrate in echipamente nesupravegheate.

Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) si raportul fiscal de inchidere zilnica sunt documente avute in vedere de catre organele fiscale cu ocazia verificarii veniturilor care stau la baza determinarii impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat. Registrul special prevazut la art. 1 alin. (8) se arhiveaza si se pastreaza pe o perioada de 10 ani, iar raportul fiscal de inchidere zilnica, pe o perioada de 5 ani. Obligatia privind arhivarea si pastrarea raportului fiscal de inchidere zilnica pe o perioada de 5 ani nu se aplica operatorilor economici care utilizeaza aparate de marcat electronice fiscale care potrivit dispozitiilor art. 3 alin. (21) nu inglobeaza constructiv dispozitivul de imprimare."

Noua lege vine cu obligatia dotarii cu case de marcat si pentru firmele care au automate de cafea, racoritoare si snacks-uri.

 

**********

UPDATE in 13 iunie 2019. Transportatorii rutieri de persoane vor fi obligati sa-si ia aparate de marcat cu jurnal electronic, potrivit unui proiect care a fost adoptat miercuri, 12 iunie de Camera Deputatilor.
 

Operatorii de transport rutier care efectueaza transport de persoane prin servicii regulate in trafic national au obligatia sa doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art. 3 alin.2 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparatele de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi”, se arata in proiect.

Prin urmare, transportatorii rutieri de persoane vor trebui sa aiba case de marcat cu jurnal electronic la fel ca si celelalte firme care incaseaza bani. Exceptati sunt transportatorii rutieri internationali de persoane care vor fi scutiti de folosirea caselor de marcat.


Pentru a intra in vigoare, documentul trebuie sa fie promulgat de presedintele Romaniei si publicat apoi in Monitorul Oficial. Se va tine cont de termenul de 6 luni de la data la care proiectul de lege va ajunge sa intre in vigoare.

Pana in prezent, normele metodologice prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 nu au fost adoptate, intrucat prin acest act normativ ar fi trebuit reglementata si o serie de aspecte cu caracter tehnic, iar Ministerul Transporturilor nu are expertiza tehnica pentru a stabili modul de utilizare si conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca aparatele de marcat electronice fiscale si cititoarele de carduri utilizate in activitatea de transport rutier national contra cost de persoane”, potrivit informatiilor prezentate in expunerea de motive.

 

*****

Pe site-ul Ministerului  Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege  pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o reglementare unitara a obligatiei de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale in activitatea de transport rutier de persoane, respectiv a exceptiilor de la aceasta obligatie.



Proiectul propune:

•  exceptarea de la obligatia utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale operatiunilor de transport rutier international contra cost de persoane. Prin introducerea acestei exceptii, se asigura egalitate de tratament cu incasarile realizate de operatorii economici care presteaza servicii de transport feroviar public de calatori in trafic international, pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii,  aceasta activitate fiind exceptata de la obligatiile prevazute de OUG 28/1999.

• In ceea ce priveste transportul national de persoane la art. 40 din Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere este prevazut ca transportul rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate se efectueaza numai cu autobuze dotate cu aparat de marcat electronic fiscal si cititor de carduri, dotare care este insa conditionata de emiterea normelor metodologice de catre Ministerul Transporturilor. Pe de alta parte, conform art. 2 lit. c) din OUG 28/1999 se excepteaza de la obligatia de dotare/utilizare case de marcat ,,transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul.

In ceea ce priveste utilizarea aparatelor de marcat, Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 este o lege speciala in raport cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999. Prin Proiectul de lege se propune abrogarea acestor prevederi ale art. 40 din OG 27/2011 urmand ca operatorii economici care efectueaza transport rutier national contra cost de persoane prin servicii regulate sa se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999.  Pentru a oferi un interval de timp rezonabil si predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, se propune un termen de 6 luni in care operatorii economici care efectueaza transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic national sa se doteze autovehiculele cu care executa aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevazute la art.3 alin.(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.28/1999.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatmfpservicii de transport


Data aparitiei: 15 August 2018
Ultima actualizare: 19 August 2019

Votati articolul "In atentia operatorilor de transport rutier de persoane – schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat":
Rating:

Nota: 3.78 din 5 din 30 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X