Sunteti la curent cu documentele necesare esalonarii la plata a datoriilor la bugetul de stat? Iata mai jos lista completa si explicatiile oferite de expertul nostru in domeniu.
Documente necesare esalonarii obligatiilor fiscale: raspunsul specialistului
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024 Examen Consultant Fiscal 2024 Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Documentia necesara se ataseaza cererii de acordare a esalonarii la plata si este prevazuta de OPANAF 90/2016 pentru aprobarea continutului cererii de acordare a esalonarii la plata si a documentelor justificative anexate acesteia, precum si a Procedurii de aplicare a acordarii esalonarii la plata de catre organul fiscal central.
La art. 2 din anexa 1 la OPANAF 90/2016 este prevazuta lista documentelor care se anexeaza la cererea de acordare a esalonarilor la plata a obligatiilor fiscale, care cuprinde:
- declaratia pe propria raspundere a debitorului din care sa reiasa ca nu se afla sub incidenta legislatiei privind insolventa, ca nu se afla in dizolvare, potrivit prevederilor legale in vigoare, si ca nu i s-au/s-a stabilit raspunderile/raspunderea, potrivit legislatiei privind insolventa, si/sau raspunderea solidara, potrivit prevederilor art. 25 si 26 din lege;
- documente sau informatii relevante in sustinerea cererii.
disponibile
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere
disponibile
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
In cazul persoanelor juridice se mai anexeaza:
- copia ultimei situatii financiare anuale (nu se mai anexeaza, daca aceasta a fost deja depusa la organul fiscal competent conform reglementarilor contabile aplicabile);
- situatia incasarilor si platilor pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a esalonarilor la plata a obligatiilor fiscale;
- copia ultimei balante de verificare;
- programul de restructurare sau de redresare financiara semnat de reprezentantul legal al debitorului, care va contine si argumentarea posibilitatii platilor pe perioada solicitata la esalonare;
- situatia privind indicatorii orientativi si alte informatii;
- documente din care sa rezulte regimul juridic al bunurilor (pentru anumite categorii de contribuabili).
In cazul cererilor depuse de debitorii cu risc fiscal mic, se mai anexeaza si urmatoarele documente:
- declaratia pe propria raspundere, individuala sau comuna, a administratorului/administratorilor si/sau asociatilor din care sa rezulte ca nu au detinut, in ultimii 5 ani anteriori depunerii cererii, calitatea de administrator sau asociat la persoane juridice care au fost lichidate sau la care a fost declansata procedura insolventei si la care au ramas obligatii fiscale neachitate;
- declaratia debitorului sau a reprezentantului sau legal din care sa rezulte ca respectivul debitor nu se afla in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului sau in registre tinute de instante judecatoresti.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.