Multi comercianti intocmesc diverse oferte care au scopul de a stimula vanzarile. Una dintre aceste metode o reprezinta oferirea de produse gratuit. Dilema in acest caz este cum se evidentiaza aceste produse pe factura.
Luam situatia unei firme care intocmeste o decizie interna si doreste sa ofere un produs cadou din produsul X la o bucata cumparata din produsul Y.
- Oct 1440 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 148
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 14100 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - FARA intrebari
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2238 locuri
disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 2297 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2399 locuri
disponibileWebinarul Noua Lege a Pensiilor
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Specialistul nostru va prezenta mai jos cum se va inregistra si cum se va evidentia pe factura produsul respectiv avand in vedere ca produsul are un pret anume, dar este acordat gratuit. Pentru bunul acordat gratuit este obligatorie trecerea pe factura sau nu?
Iata si alte nedumeriri care pot sa apara in acest caz:
- Pentru scoaterea din gestiune a bunului acordat gratuit clientului se poate intocmi formularul Aviz de insotire a marfii care va va purta mentiunea "fara facturare" precum si semnatura clientului primitor?;
- Avizul de insotire a marfii va avea cantitatea si pretul (valoarea de vanzare fara TVA) pentru informarea clientului sau trebuie sa se mentioneze valoarea si la total 0 lei?;
- La scaderea din gestiune este corecta formula contabila 623 = 371?
Produse acordate gratuit: raspunsul specialistului
Pentru produsele acordate gratuit, in scopul stimularii vanzarilor, se intocmeste Aviz de insotire cu mentiunea ”Fara factura – bunuri acordate in scopul stimularii vanzarilor”. In Aviz se inscrie valoarea produselor fara ca aceasta sa genereze obligatii de plata.
Contractul de mandat Optimizare fiscala Avantaje si dezavantaje
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Cheltuielile se inregistreaza cu ajutorul contului 6232. Cheltuieli de reclama si publicitate (6232=371).
Din punct de vedere a TVA operatiunea nu este considerata livrare de bunuri efectuata cu plata daca sunt indeplinite conditiile din normele metodologice date in aplicarea art. 270 alin. (8) lit.b) din Codul fiscal, respectiv:
a) se cuprind in categoria bunurilor acordate in mod gratuit in scopul stimularii vanzarilor bunurile care sunt produse de persoana impozabila in vederea vanzarii sau sunt comercializate in mod obisnuit de catre persoana impozabila, acordate in mod gratuit clientului, numai in masura in care sunt bunuri de acelasi fel ca si cele care sunt, au fost ori vor fi livrate clientului. Atunci cand bunurile acordate gratuit in vederea stimularii vanzarilor nu sunt produse de persoana impozabila si/sau nu sunt bunuri comercializate in mod obisnuit de persoana impozabila si/sau nu sunt de acelasi fel ca si cele care sunt ori au fost livrate clientului, acordarea gratuita a acestora nu se considera livrare de bunuri daca:
1. se poate face dovada obiectiva a faptului ca acestea pot fi utilizate de catre client in legatura cu bunurile/serviciile pe care le-a achizitionat de la respectiva persoana impozabila; sau
2. bunurile/serviciile sunt furnizate catre consumatorul final si valoarea bunurilor acordate gratuit este mai mica decat valoarea bunurilor/serviciilor furnizate acestuia;
b) bunurile acordate in scop de reclama cuprind, fara a se limita la acestea, bunurile oferite in mod gratuit in cadrul campaniilor promotionale, mostre acordate pentru incercarea produselor sau pentru demonstratii la punctele de vanzare.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Irina Dumitrescu – Economist.